قیمت بیت کوین به 22000 دلار سقوط کرد؛ تحلیل تکنیکال BTC و ETH (2 مرداد 1401)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته با روندی نزولی همراه بود تا همچنان شاهد بلاتکلیفی در بازار کریپتو پس از رشد قیمت ها در چند روز اخیر باشیم. تحلیل بیت کوین و اتریوم نشان می‌دهد که قیمت این ارزها در شبانه روز گذشته با روندی نزولی همراه شد و هر کدام با فاصله گرفتن از اوج های قیمتی به سمت کف های حمایتی خود حرکت کردند.

بدین ترتیب قیمت بیت کوین در شبانه روز اخیر سقوط 1000 دلاری را تجربه کرد و به محدوده 22400 دلاری رسید. روز جمعه قیمت در محدوده 23670 دلاری و در نزدیکی اوج پنج هفته ای قرار داشت اما فشار نزولی روز گذشته باعث تغییر احساسات در بازار شده است.

- Advertisement -
تحلیل نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

در نتیجه تغییر احساسات سرمایه گذاران، ممکن است هدف بعدی بیت کوین در مسیر نزولی خود حمایت 21800 دلاری باشد. گفتنی است که عدم قطعیت در بازار زمانی شکل گرفت که شاهد برخورد RSI با سطح مقاومتی خود در محدوده 62.4 بودیم و پس از آن جو صعودی بیت کوین از بین رفت.

با آن که هنوز مشخص نیست اما ممکن است شاهد رسیدن قیمت بیت کوین به کف 21800 دلاری در یکی دو روز آینده باشیم. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که با حضور خریداران در بازار امکان شکسته نشدن این سطح حمایتی بالا است و شاید در ادامه شاهد واکنش مثبت به این سطح و حرکت به سمت سطوح بالاتر باشیم.

مطلب مفید: وب 3 (Web 3.0) چیست؟ با قابلیت های نسل سوم وب آشنا شوید

تحلیل اتریوم

بنابر تحلیل اتریوم همانند بیت کوین روندی نزولی را دنبال کرده و با ریزش همراه بوده است. قیمت اتریوم در روز گذشته و همانند بیت کوین از اوج خود فاصله گرفت تا هفته را با فاصله نسبت به این سطح قیمتی آغاز کند.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

قیمت اتریوم در حرکت نزولی خود به کف روزانه 1523 دلاری رسید. علیرغم ریزش قیمت اما موفق شد حمایت 1500 دلاری خود را حفظ کند تا همچنان نسبت به 7 روز گذشته رشدی 30 درصدی را تجربه کرده باشد.

در حال حاضر RSI اتریوم در محدوده 62.3 قرار دارد که در نزدیکی محدوده اشباع خرید است و یکی از دلایل اصلی ریزش قیمت در چند روز اخیر است. تحلیل اتریوم نشان می‌دهد که با توجه به حجم خریداران در بازار به نظر می‌رسد فروشندگان قصد دارند دوباره وارد بازار شوند. چنین اتفاقی منجر به روند خنثی در نمودار اتریوم شده است.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از news.bitcoin است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان