بیت کوین در حال تکرار روند سال ۲۰۱۷ است؛ تحلیل BTC (۱ اسفند ۱۴۰۱)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و در تلاشی برای عبور از سطح مقاومتی 25000 دلاری موفق شد خود را به محدوده 25038 دلاری برساند اما در ادامه با اصلاح همراه شد و در تثبیت این سطح ناکام ماند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در روزهای ابتدایی هفته و هنگام بسته بودن بازارهای مالی، تریدرها تلاش کردند تا این سطح را به حمایت تبدیل کنند اما ناموفق بودند تا شاهد یک ابر مقاومتی بزرگ در این محدوده باشیم.

نمودار بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، جاش راجر (Josh Rager)، یکی از تحلیلگران مطرح بازار درباره حرکت روز گذشته توضیح داد که حرکات قیمتی در هنگام تعطیلی بازارها تنها در زمانی قابل‌اعتماد هستند که در نزدیکی بسته شدن کندل روزانه باشند. اکنون باید امیدوار بود که قیمت در محدوده فعلی خود را حفظ کند.

در همین حین، تحلیل دفترچه سفارش‌های صرافی بایننس نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ و نهنگ‌ها همچنان در حال دست‌کاری قیمت از طریق سفارش‌های خریدوفروش خود هستند.

پلتفرم متریال اندیکاتور با بررسی این سفارش‌ها توضیح داد که سطح خرید بیت کوین دوباره تغییر کرده است. این پلتفرم افزود که به نظر نهنگ‌ها در تلاش هستند تا قیمت را بر اساس خواست خود تغییر دهند.

اگر نهنگ‌ها موفق شوند که خریداران بیشتری جذب کنند و بیت کوین را از 25000 دلار عبور دهند، در وهله بعدی مقاومت کوچک 26000 دلاری و سپس حرکت به سمت 30000 دلاری را در پیش خواهیم داشت. این پلتفرم اشاره داشت که مشخص نیست نهنگ‌ها تا چه زمانی می‌توانند این کار را انجام دهند.

توییت متریال اندیکاتور

باید اشاره داشت که در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین با نوسانات زیادی همراه شده است و کندل هفتگی آن زیر سطح 25000 دلاری بسته شد. پس از واکنش به این سطح مقاومتی، بیت کوین در حال حاضر در محدوده 24400 دلاری قرارگرفته است.

مقایسه نمودار با سال 2017

پلتفرم تحلیلی Decentrader، علیرغم واکنش منفی به مقاومت اشاره شده و اصلاح بیت کوین، با نگاهی بلندمدت به نمودار و وضعیت قیمت اشاره داشته است که همه‌چیز آرام است و امکان حرکت صعودی نیز وجود دارد. این پلتفرم رفتار فعلی قیمت را با 4 چرخه هاوینگ قبلی مقایسه کرد و اشاره داشت که حرکات بیت کوین به‌طور تاریخی مطابق با سال‌های گذشته است. Decentrader افزود که حرکت اخیر از 17000 دلار به سمت 23000 دلار مشابه با رالی صعودی سال 2017 بوده است.

مطلب مفید: NFT بیت کوین چیست؟ مفهوم اوردینال (Ordinal) و نحوه خرید و فروش آن

مقایسه نمودار در 2017 و 2023

این پلتفرم افزود که در آن زمان قیمت بیت کوین به مدت 30 روز در یک روند نسبتاً خنثی قرار داشت و کمی با رشد همراه شد. پس‌ازآن اما با یک حرکت صعودی قدرتمند همراه شد. اگر در حال حاضر، قیمت بیت کوین رفتار سال 2017 خود را تکرار کند، انتظار می‌رود که در هفته جاری یک حرکت بزرگ را از بیت کوین شاهد باشیم. مدیرعامل این پلتفرم تحلیلی در ادامه افزود که 180000 دلار می‌تواند هدف قیمتی این رالی صعودی باشد.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته باری دیگر تلاش کرد تا از سطح مقاومتی 25000 دلاری عبور کند اما در محدوده 25200 دلاری با مقاومت سنگین فروشندگان مواجه شد. در پی اصلاح قیمتی، بیت کوین به زیر 24500 دلار سقوط کرد و خط روند صعودی و حمایتی خود در نمودار یک‌ساعته و محدوده 24550 دلاری را نیز شکست.

در ادامه قیمت بیت کوین سقوط بیشتری را تجربه کرد و حتی برای مدتی سطح 24000 دلاری را از دست داد. در حال حاضر قیمت کمی با رشد همراه بوده اما همچنان زیر سطح 24500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود. بیت کوین به‌آرامی در حال اصلاح حرکت نزولی اخیر است و در بالای سطح 23.6% فیبوناچی قرارگرفته است.

نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین 24550 دلار و میانگین 100 ساعته خواهد بود. این ناحیه در نزدیکی سطح 50% فیبوناچی قرارگرفته و اهمیت مقاومت را بیشتر کرده است. پس‌ازآن، مقاومت مهم بیت کوین 25000 دلار است که شکست آن می‌تواند بیت کوین را به سمت اوج قبلی در نزدیکی 25200 دلاری برساند. در صورت عبور از این محدوده، شاهد رشد قیمت تا 25800 دلار و سپس مقاومت 26200 دلاری خواهیم بود.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 24550 دلار ناموفق عمل کند، روند اصلاحی ادامه پیدا خواهد کرد. در این صورت اولین حمایت بیت کوین محدوده 24000 دلاری خواهد بود. پس‌ازآن، اولین حمایت مهم 23850 دلار است که شکست آن می‌تواند ریزش قیمت تا 23500 و سپس 23380 دلار را به همراه داشته باشد. شکست این محدوده می‌تواند باعث افزایش فشار فروش و سقوط بیت کوین تا حمایت 22900 دلاری شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان