روند ثابت BTC چه زمانی به اتمام می‌رسد؛ تحلیل بیت کوین (۱ خرداد ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که تریدرهای تازه‌کار معمولاً در نزدیکی پایان فازهای صعودی، از ترس جاماندن وارد بازار شده و سعی دارند قیمت بیت کوین را به سطوح بالاتر برسانند. از سویی دیگر، سرمایه‌گذاران سازمانی قبل از ورود به بازار صبر بیشتری از خود نشان می‌دهند.

به نقل از کوین تلگراف، فرد پای، مدیرعامل شرکت 3iQ، اولین سازنده صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین به‌تازگی گفته است که با اتمام ترس از جاماندن در بازار، سرمایه‌گذاران سازمانی و شرکت‌های مدیریت سرمایه اکنون با جدیت بیشتری ورود به بازار را مدنظر قرار داده‌اند.

- Advertisement -

باید اشاره داشت که با وجود دیدگاه بلندمدت برای قیمت بیت کوین، دیدگاه کوتاه‌مدت نامشخص است و قیمت نیز همچنان موفق به خروج از ناحیه ثابت خود نشده است تا تحلیلگران بتوانند ادامه حرکت را پیش‌بینی کنند. در همین راستا و با توجه به مدت‌زمان قرار گرفتن قیمت در این محدوده ثابت، تحلیلگران و سرمایه‌گذاران انتظار دارند که در هفته آتی یا هفته بعد از آن، شاهد جهت‌گیری بیت کوین و خروج از ناحیه اشاره شده باشیم.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در نزدیکی سطح حمایتی الگوی مثلث متقارن در حال حرکت بوده است اما خریداران موفق به تثبیت این سطح نشدند. چنین چیزی به معنای فشار فروش سنگین و فعالیت فروشندگان در سطوح بالا است.

مطلب مفید: ارز دیجیتال LADYS یا مجموعه ان اف تی Milady‌ چیست؟

نمودار روزانه بیت کوین

جهت نزولی میانگین متحرک 20 روزه در 27481 دلار و قرار گرفتن RSI در سطح 42 نیز نشان از برتری فروشندگان در بازار دارد. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر حمایت 26361 دلاری برسانند، شاهد سقوط قیمت تا محدوده 25800 و 25250 دلاری خواهیم بود.. این سطح اهمیت زیادی دارد و اگر خریداران از آن دفاع نکنند، توقف بعدی بیت کوین کف 20000 دلاری خواهد بود.

از سویی دیگر، اگر قیمت بتواند میانگین 20 روزه را فتح کند، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد و شاهد حرکت قیمت به سمت سطح مقاومتی مثلث خواهیم بود. شکست این مقاومت می‌تواند رالی صعودی تا 32400 دلار را به همراه داشته باشد.

تحلیل نمودار 4 ساعته BTC

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نیز نشان می‌دهد که قیمت داخل الگوی مثلث متقارن در حال نوسان است که بیانگر عدم جهت‌گیری بازار است. جهت خنثی میانگین متحرک و قرار گرفتن RSI د ناحیه میانی نیز نشان‌دهنده تعادل میان خریداران و فروشندگان بیت کوین است.

نمودار 4 ساعته BTC

اگر بیت کوین سطح حمایتی الگو را بشکند، شاهد افزایش فشار فروش و سقوط تا سطح 25800 دلاری خواهیم بود. با این حال باید توجه داشت که هدف قیمتی الگو سطح 24773 دلاری است و رسیدن به این کف قیمتی نیز دور از ذهن نخواهد بود. این دیدگاه نزولی در صورت شکست سطح مقاومتی الگو بی‌اعتبار خواهد شد. در این صورت بیت کوین به سمت 28400 دلار حرکت می‌کند و در حرکت بعدی به هدف الگو در 29165 دلار خواهد رسید.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان