آیا بیت کوین موفق به عبور از ۳۰۰۰۰ دلار می‌شود؛ تحلیل BTC (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

- Advertisement -

قیمت بیت کوین روزهای گذشته را در یک روند فشرده و بالاتر از سطح حمایتی 29000 دلاری سپری کرده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این روند ثابت با یک حرکت ناگهانی همراه خواهد شد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز در محدوده میانگین متحرک 50 روزه در 27000 دلار با حمایت مواجه شده و پس از آن مقاومت 30000 دلاری را هدف حرکتی خود قرار داده است. باید اشاره داشت که علیرغم چشم‌انداز صعودی، این مقاومت می‌تواند باعث اصلاح بیت کوین شود.

تحلیل نمودار روزانه بیت کوین

به نقل از کریپتوپوتیتو، در پی یک اصلاح کوتاه‌مدتی، بیت کوین تا سطح 27300 دلاری با ریزش همراه شد، اما در این ناحیه میانگین متحرک 50 روزه باعث بازگشت قیمت شد. واکنش به این ناحیه علاوه بر قیمت، احساسات سرمایه‌گذاران را نیز مثبت کرد و شاهد حضور گسترده خریداران در بازار بودیم.

نمودار روزانه بیت کوین

با این وجود باید دقت داشت که رفتار اخیر قیمت بیت کوین نشان از ضعف روند صعودی ابتدایی دارد. به نظر می‌رسد، احساسات مثبت سرمایه‌گذاران برای عبور قیمت از مقاومت مهم 30000 دلار کافی نیست. بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر شاهد فتح این ناحیه مقاومتی باشیم، می‌توان انتظار ادامه یافتن روند صعودی و حرکت به سمت سطوح بالاتر را نیز داشت.

نمودار 4 ساعته

قیمت بیت کوین در نمودار 4 ساعته وارد یک ناحیه ثابت مهم شده که از حمایت 25000 دلاری و مقاومت 30000 دلاری تشکیل شده است. در روزهای اخیر، بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه کرده و از سمت محدوده حمایتی خود را به مقاومت این ناحیه ثابت نزدیک کرده است. با این حال، قیمت هنوز موفق به خروج از ناحیه ثابت نشده و باید دید که چه عاملی در بازار این اتفاق را برای بیت کوین رقم خواهد زد.

مطلب مفید: منظور از بازار اولیه و ثانویه در ارزهای دیجیتال چیست؟

نمودار 4 ساعته BTC

تحلیل آنچین

نمودار زیر نشان‌دهنده چرخه قیمتی بیت کوین در کنار شاخص MVRV است. این شاخص نشان‌دهنده نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته دارایی است. معمولاً از این شاخص استفاده می‌شود تا تحلیلگران متوجه شوند که آیا قیمت دارایی بیشتر یا کمتر از ارزش واقعی است.

تحلیل آنچین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که به‌طور تاریخی، این شاخص در بازارهای نزولی وارد ناحیه سبز رنگ می‌شود که بیانگر پایین بودن ارزش بیت کوین و تشکیل چرخه کف قیمتی است. همان‌طور که در نمودار مشخص است، هرگاه MVRV از 1 فراتر رفته است، قیمت بیت کوین با رالی صعودی همراه بوده است.

حرکت نوسانی اخیر بیت کوین باعث شده تا این شاخص با افزاش همراه شود و اکنون سرمایه‌گذاران و تحلیلگران انتظار دارند که رالی صعودی بیت کوین را شاهد باشیم. در صورتی که بیت کوین وارد فاز صعودی شده باشد، در وهله اول می‌توان انتظار شکست مقاومت 30000 دلاری و پس از آن 32000 دلاری را داشت.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کریپتوپوتیتو است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان