top banner adv

۳ دلیل برای سقوط احتمالی قیمت بیت کوین به زیر ۱۶۰۰۰ دلار؛ تحلیل BTC (10 دی)

بازدید : 8470

قیمت بیت کوین در ماه دسامبر روندی خنثی را در پیش گرفت و اکثر روزهای ماه را در نزدیکی سطح 16800 دلاری دنبال کرد. با این وجود اتفاقات مختلفی باعث شد تا این روند خنثی با جهت گیری ملایمی به سمت فروشندگان همراه شود. اکنون تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که مقاومت ناحیه 18500 دلاری که مانع پیشرفت قیمت شد، می‌تواند تا اواسط ماه ژانویه بیت کوین را به زیر 16000 دلار نیز برساند.

به نقل از کوین تلگراف، ماه دسامبر 2022، احتمالاً با حرکت فریبنده قیمت بیت کوین به سطح 18000 دلاری در روند نزولی به یاد آورده خواهد شد.

نمودار 12 ساعته بیت کوین

دلایل زیادی می‌تواند وضعیت منفی ایجاد شده در بازار را توضیح دهد که یکی از آنها قطع ارتباط شرکت حسابرسی مازارس با پلتفرم‌های کریپتویی است. در کنار آن می‌توان به ورشکستگی کور ساینتیفیک، یکی از بزرگ‌ترین ماینرهای رمز ارز در آمریکا نیز اشاره کرد. این شرکت 21 دسامبر و به دلیل افزایش قیمت انرژی، کاهش قیمت بیت کوین و رقابتی‌تر شدن فضا اعلام ورشکستگی کرد.

بحران نقدینگی در میان شرکت‌های وام دهنده و معاملاتی مانند جنسیس و شرکت مادر آن DCG نیز ترس میان سرمایه‌گذاران را افزایش داد. نکته مهم‌تر آن است که DCG حدود 10.5 میلیارد دلار سرمایه را در صندوق بیت کوین گری اسکیل مدیریت می‌کند. این صندوق در حال حاضر با تخفیف 47 درصدی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید : بیت کوین آماده یک حرکت انفجاری؛ تحلیل امروز BTC (۲۱ فروردین ۱۴۰۲)

فشار منفی از سمت فدرال رزرو

در کنار جریان خبری منفی، سناریو اقتصادی کلان نیز برای بیت کوین مناسب پیش نمی‌رود. پس از افزایش 0.5 درصد نرخ بهره در 14 دسامبر، برخی تحلیلگران مانند جیم بیانکو، مدیر موسسه بیانکو گفته است که فدرال رزرو در سال 2023 سیاست مالی سخت‌گیرانه خود را ادامه خواهد داد.

در همین راستا، تریدرها می‌ترسند که قیمت بیت کوین به زیر خط روند حمایتی خود در 16100 دلار سقوط کند و یک روند نزولی گسترده آغاز شود. یکی از تحلیلگران بازار، با اشاره به این موضوع، 14000 دلار را هدف قیمتی معرفی کرده است.

توییت cryptologist

نگاهی به داده‌های مشتقه بیت کوین می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا رفتار قیمت و تأثیر اخبار اخیر بر بازار را بهتر درک کنند.

بیشتر بخوانید : تحلیل (BNB) – 6 آبان 99

خریداران بیت کوین هنوز از اهرم استفاده نکرده‌اند

تریدرهای خرد معمولاً از قراردادهای فصلی به دلیل تفاوت قیمت آن با قیمت اسپات دوری می‌کنند. در همین حین اما تریدرهای حرفه‌ای ترجیح می‌دهند از چنین ابزاری استفاده کنند چرا که می‌توانند از نوسانات فاندیگ ریت در قراردادهای دائمی پرهیز کنند. شاخص قراردادهای فیوچرز سه ماهه بیت کوین باید بین 4 تا 8% قرار گیرد تا نماینده ک بازار سالم باشد و بتواند هزینه‌ها و ریسک‌های مربوط را پوشش دهد.

در نتیجه هرگاه که معامله فیوچرزی با اختلاف نسبت به بازار اسپات صورت گیرد، نشان دهنده اعتماد به نفس پایین از سمت خریداران اهرم دار در بازار است و یک سیگنال نزولی تلقی می‌شود.

شاخص فیوچرز پریمیوم

منفی بودن نمودار بالا نشان می‌دهد که تریدرهای مشتقه نسبت به آینده بیت کوین دیدگاه نزولی دارند. نکته نگران کننده آن است که حتی افزایش قیمت مقطعی تا 18000 دلار نیز نتوانسته تغییری در وضعیت سفارش گذارها و نهنگ‌ها ایجاد کند و خرید و فروش را به تعادل برساند.

مطلب مفید: آموزش کامل استیکینگ در کوکوین (Kucoin)

باید توجه داشت که نبود تقاضا برای خرید اهرم دار الزاماً به معنای آن نیست که تریدرها انتظار ریزش فوری قیمت را دارند. برای درک بهتر این موضوع باید وضعیت بازارهای آپشن بیت کوین را نیز مورد بررسی قرار داد.

تمایل تریدرهای آپشن به ریسک معاملات نزولی

شاخص دلتا اسکیو 25%، اندیکاتوری است که نشان می‌دهد چه زمانی معامله‌گران و سفارش گذارهای بازار آماده حرکت نزولی یا صعودی هستند. در بازار نزولی، تریدرها احتمال ریزش می‌دهند و در نتیجه این شاخص به بالای 10% حرکت می‌کند. از سوی دیگر و در بازار صعودی شاخص باید به سمت 10%- حرکت کند.

شاخص دلتا اسکیو

روز 29 دسامبر شاخص دلتا به 23% رسید که نشان می‌دهد تریدرهای آپشن با ریسک نزولی راحت نیستند. نمودار 30 روزه این اندیکاتور در 18% است و بدین ترتیب تریدرهای آپشن و فیوچرز هر دو از آزمایش و شکست سطح 16100 دلاری ترس دارند. در نتیجه دلایلی مانند افزایش نرخ بهره، عدم تقاضا برای خرید اهرم دار و وضعیت تریدرهای آپشن می‌تواند باعث ریزش بیشتر بیت کوین شود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت روز 28 دسامبر حمایت 16559 دلاری خود را از دست داد تا روند خنثی و فشرده ایجاد شده تا حدی به نفع فروشندگان شود. حمایت بعدی بیت کوین سطح 16256 دلاری خواهد بود.

نمودار بیت کوین

بیشتر بخوانید : تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران باید زیر نظر بگیرند (17 بهمن 1401)

فروشندگان تلاش کردند روز گذشته قیمت را به زیر حمایت 16256 دلاری برسانند اما سایه بلند کندل نشان دهنده حمایت خریداران از سطح مذکور است. خریداران ممکن است در محدوده میانگین‌های متحرک با مقاومت سنگینی مواجه شوند. اگر قیمت بیت کوین به میانگین 20 روزه در 16820 دلار واکنش منفی نشان دهد، احتمال شکست 16256 دلار افزایش خواهد یافت. در این صورت ابتدا تا 16000 دلار و سپس 15476 دلار ریزش را تجربه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید : تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم 5 شهریور 1400

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت از سطوح فعلی با رشد همراه شود و میانگین‌ها را بشکند، نشان دهنده قدرت خرید بالا در سطوح پایین است که رالی صعودی تا 18000 دلار را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : افزایش قیمت 65 درصدی COTI به دنبال لیست شدن در صرافی Coinbase Pro

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x