بیت کوین به اوج ۲۹۰۰۰ دلاری رسید؛ تحلیل BTC (۱۰ فروردین ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته در یک حرکت صعودی قدرتمند موفق شد خود را به بالای سطح 29000 دلاری برساند. این اتفاق در حالی رخ داد که حوزه کریپتو چند وقت اخیر با سرکوب‌های سنگین از سمت قانون‌گذاران آمریکایی و همچنین عدم قطعیت از سمت آن‌ها همراه بوده است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز روز گذشته خود را به سطح 29132 دلاری رساند که آخرین بار پیش از سقوط FTX شاهد قرار گرفتن قیمت در این محدوده بودیم.

BTC

به نقل از کوین تلگراف، افزایش قیمت بیت کوین در حالی محقق شده است که در روزهای اخیر سرکوب ارزهای دیجیتال از سمت قانون‌گذاران افزایش یافته است. برای مثال، CFTC در اواسط هفته از صرافی بایننس و مدیرعامل آن شکایت کرد. این حرکت بیت کوین در میان اتفاقات رخ داده تعجب بسیاری از مفسران بازار را برانگیخته است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که دلیل رشد قیمت بیت کوین آن بوده است که تریدرها فکر می‌کنند شکایت علیه بایننس نتیجه‌بخش نخواهد بود و این صرافی تنها مشمول جریمه مالی کوچکی می‌شود.

اتفاق قابل‌توجه دیگر نیز، رشد شاخص ترس و طمع بیت کوین در چند وقت اخیر بوده است. این شاخص که نشان‌دهنده احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بزرگ بازار است در یک ماه گذشته و بی‌توجه به بحران بانکی آمریکا و اروپا همواره با رشد همراه بوده است.

برخی از تریدرها معتقدند که رشد قیمت بیت کوین و بازگشت آن به محدوده 29000 دلاری به دلیل بازگشت سرمایه‌گذاران بزرگ به بازار و خرید از سمت آن‌ها بوده است. در حقیقت این افراد باور دارند که رشد قیمتی به دلیل استراتژی خرید نهنگ‌ها و تریدرهای بزرگ بوده و ارتباطی با تحلیل و داده‌های بنیادی بیت کوین نداشته است.

مطلب مفید: CFTC چیست؟ آشنایی با کمیسیون معاملات آتی کالا

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته موفق شد با عبور از مقاومت 27500 دلاری، رشد خوبی را تجربه کند. این ارز دیجیتال در رالی خود با موفقیت از سطوح مقاومتی 27800 و 28000 دلاری عبور کرد.

همچنین قدرت حرکت صعودی باعث شد تا خط روند نزولی در نمودار یک ساعته و در نزدیکی 27800 دلاری نیز شکسته شود و مسیر برای حرکت به سمت 28500 دلاری هموار شود. در ادامه بیت کوین رالی صعودی خود را تا محدوده 29100 دلاری ادامه داد و اکنون با فاز اصلاحی و تثبیتی مواجه شده است.

نمودار بیت کوین

باید اشاره داشت که قیمت در حال حاضر بالاتر از سطح 28000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود. همچنین بیت کوین موفق شده در کوتاه‌مدت از الگوی مثلث با مقاومت 28500 دلاری خارج شود که در صورت حفظ و ادامه یافتن می‌تواند نشانه خوبی برای قیمت در کوتاه‌مدت باشد.

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین 28500 دلار است که در حال حاضر قیمت بالاتر از آن قرار دارد و باید برای حفظ آن تلاش کند. در ادامه مقاومت سطح 28800 دلاری را در پیش داریم که شکست و حفظ آن به معنای خروج و تأیید از الگوی مثلث نیز خواهد بود. در این صورت قیمت بیت کوین در وهله اول به سمت 29500 دلار و سپس 30000 دلار حرکت خواهد کرد.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در حفظ سطح 28500 دلاری ناموفق عمل کند، شاهد اصلاح خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت محدوده 28200 دلاری و سطح 23.6% فیبوناچی خواهد بود. پس از آن محدوده مهم 27650 دلاری و میانگین 100 ساعته را به عنوان حمایت خواهیم داشت که شکست آن می‌تواند فشار فروش در کوتاه‌مدت را افزایش دهد و بیت کوین را به سمت 27200 و سپس 26500 دلار سوق دهد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان