داده‌های جدید از به کف رسیدن قیمت بیت کوین خبر می‌دهند؛ تحلیل BTC (11 آبان 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالداده‌های جدید از...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که حمایت قیمت بیت کوین برای برخی از تریدرها روانی است، آمار و داده‌ها حاکی از آن هستند که پس از یک هفته حفظ این ناحیه، 20000 دلار حمایت قیمتی یا به عبارتی دیگر کف قیمتی جدیدی در بازار نزولی است. به نقل از  کوین تلگراف و بنابر تحلیل بیت کوین، سطح 20000 دلاری می‌تواند تبدیل به سطح حمایتی اصلی این ارز شود.

هفته گذشته قیمت به اوج 20961 دلاری رسید اما در حفظ این حرکت و به عبور از سطح 21000 دلاری ناموفق بود. در نتیجه این رالی صعودی و سپس روند بازگشتی ایجاد شده، پلتفرم تحلیلی گلسنود در گزارشی به احتمال ایجاد یک کف قیمتی در بازار بیت کوین اشاره کرده است.

- Advertisement -

توزیع قیمت تحقق یافته

قیمت تحقق یافته بیت کوین نشان دهنده میانگین هزینه‌ای است که خریداران برای دارایی خود پرداخته کرده‌اند. اگر قیمت دارایی به زیر قیمت تحقق یافته برسد به طور فنی هولدرها در زیان تحقق نیافته به سر می‌برند. نمودار شاخص توزیع قیمت تحقق یافته UTXO درصد عرضه توزیع شده در قیمت خرید را نشان می‌دهد.

بازار نزولی 2019 نشان می‌دهد که حدود 30% از موجودی کل بیت کوین در محدوده قیمت تحقق یافته متمرکز شده بود. در آوریل 2019، بیت کوین از قیمت تحقق یافته عبور کرد که سیگنالی برای یک روند صعودی محسوب می‌شد.

 شاخص توزیع قیمت تحقق یافته UTXO
شاخص توزیع قیمت تحقق یافته UTXO آوریل 2019

نگاهی به بازار نزولی فعلی بیت کوین نشان می‌دهد که با شرایط مشابهی طرف هستیم. قیمت تحقق یافته بیت کوین 20% از موجودی کوین را در محدوده ثابت 17000 تا 22000 دلاری متمرکز کرده است. چنین چیزی نشان می‌دهد که احتمالا توزیع مجددی در بازار رخ دهد. روند تثبیتی در بازار مهم است و نشان دهنده محدوده انعطاف پذیر هولدرها است.

 شاخص توزیع قیمت تحقق یافته UTXO
شاخص توزیع قیمت تحقق یافته UTXO اکتبر

چه زمانی شاهد خروج بیت کوین از محدوده ثابت خواهیم بود؟

مدل ارزش گذاری بیت کوین می‌تواند مانند آوریل 2019 نشان دهد که چه زمانی شاهد خروج بیت کوین از قیمت تحقق یافته خواهیم بود. بر اساس داده‌های تاریخی، در چرخه‌های قبلی خروج قیمت از این ناحیه 5.5 تا 10 ماه به طول انجامیده است. در چرخه فعلی قیمت تنها 3 ماه در این محدوده بوده است. چنین چیزی به معنای آن است که احتمالا پس از چندین ماه روند خنثی شاهد حرکت صعودی و عبور از این محدوده خواهیم بود.

مدل ارزش گذاری بیت کوین
مدل ارزش گذاری بیت کوین

هولدرهای بلند مدت در سود هستند

استفاده از شاخص توزیع قیمت تحقق یافته برای هولدرهای بلند مدت در مقابل کوتاه مدت، داده‌های تازه‌ای را به تحلیلگران ارائه می‌دهد. در حال حاضر، اکثر هولدرهای بلند مدت بیت کوین در سود هستند. بدان معنا که استرس کمتری برای فروش دارند چرا که حتی در صورت فروش نیز سود می‌کنند. موجودی کل در سود 56% و برای هولدرهای بلند مدت 60% است.

در حالی که چرخه‌های نزولی قبلی بیش از چرخه فعلی دوام داشتند، نشانه‌های مثبتی از احتمال خروج قیمت وجود دارد. همچنین با توجه به در سود بودن هولدرهای بلند مدت و اکثریت موجودی بیت کوین، فشار فروش به حداقل رسیده تا در صورت رخ دادن رویداد فروش نیز اندازه آن مانند گذشته قابل توجه نباشد.

موجودی در سود BTC
موجودی در سود BTC

مطلب مفید: کف قیمت بیت کوین؛ تحلیل آنچین هفته چهل و چهارم

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که پس از روند اصلاحی روز گذشته، قیمت در ناحیه 20250 دلاری با حمایت همراه شده است. در حال حاضر خریداران در بالای محدوده 20000 و 20250 دلاری فعال هستند. پس از تشکیل کف قیمتی در 20250 دلار، بیت کوین دوباره با رشد همراه شد و از مقاومت 20450 دلاری نیز عبور کرد.

در حال حاضر قیمت زیر 20650 دلار و میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود. همچنین در این ناحیه خط روند نزولی وجود دارد که بر اهمیت مقاومت مذکور افزوده است. در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین سطح 20650 دلاری، میانگین متحرک 100 ساعته و خط روند نزولی است.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

در صورت عبور از این ناحیه، بیت کوین به راحتی به سمت اهداف بالاتر و مقاومت 21000 دلاری حرکت خواهد کرد. 21000 دلار مقاومت مهم بیت کوین است که در صورت شکست آن شاهد رالی صعودی و حرکت به سمت 22500 دلار خواهیم بود.

سقوط بیشتر قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین اگر قیمت در عبور از 20650 دلار ناموفق عمل کند، روند اصلاحی ادامه دار خواهد بود. در این صورت اولین حمایت قیمت سطح 20320 دلاری خواهد بود. اولین حمایت مهم بیت کوین نیز سطح 20250 دلاری و پس از آن 20000 دلاری است که شکست این سطوح منجر به افزایش فشار فروش و حرکت بیت کوین به سمت حمایت 19200 دلاری خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان