top banner adv

بیت کوین در روند تثبیتی قرار گرفته است؛ تحلیل BTC (11 اسفند 1401)

بیت کوین در روند تثبیتی قرار گرفته است؛ تحلیل BTC (11 اسفند 1401)
0
بازدید : 7406

قیمت بیت کوین صبح روز گذشته موفق شد به محدوده مقاومتی 24000 دلاری برسد اما خریداران در حفظ این سطح ناموفق بودند تا شاهد اصلاح این ارز و حرکت به سمت سطوح پایین‌تر باشیم. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که شکست قیمت در عبور از 25000 دلار از اواسط ماه فوریه، می‌تواند نشان از ضعف روند صعودی حداقل در کوتاه‌مدت داشته باشد.

بیشتر بخوانید : آیا روند صعودی بیت کوین ادامه پیدا خواهد کرد؟ جواب در شاخص‌های DXY، SPX، GC و WTI نهفته است

بیشتر بخوانید : تحلیل قیمت ریپل؛ خریداران XRP امیدوار به حفظ حمایت ۰.۳ دلاری

به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین روزهای گذشته در یک روند تثبیتی در محدوده 23400 تا 24000 دلاری قرار داشته اما روز گذشته پس از نزدیک شدن به مقاومت محدوده 24000 دلاری با اصلاح همراه شد و اکنون در زیر سطح حمایتی 23600 دلاری معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید : آیا آپدیت مرج دلیل پرواز اتریوم خواهد شد ؟

از سویی دیگر، اتریوم، دومین ارز برتر بازار پس از بیت کوین با رشد 4 درصدی همراه بود و به محدوده 1665 دلاری رسید. البته این ارز نیز در ساعات گذشته با اصلاح همراه بوده است و در حال حاضر در سطح 1643 دلاری معامله می‌شود. در این میان و هم‌زمان با عملکرد ضعیف ارزهای برتر بازار، MKR، توکن بومی پلتفرم میکر در فضای دیفای با رشد بسیار خوب 19 درصدی همراه بوده است.

باید اشاره داشت که روز گذشته بازار سهام آمریکا نیز تقریباً عملکردی مشابه بیت کوین داشت و شاهد رفتار ضد و نقیض شاخص‌های آن بودیم. شاخص شرکت‌های فناوری نزدک و S&P 500 روز گذشته با اصلاح همراه بودند و داو جونز با رشد بسیار کم 0.02 درصدی همراه شد.

بیشتر بخوانید : دامیننس بیت کوین پس از ۶ ماه از ۴۰٪ عبور کرد؛ تحلیل BTC (۱۴ دی ۱۴۰۱)

بیشتر بخوانید : سقوط بیت کوین به زیر ۲۰۰۰۰ دلار؛ تحلیل BTC (۲۰ اسفند ۱۴۰۱)

گفتنی است که در پی اخبار ناامیدکننده چند روز گذشته مبنی بر افزایش تورم، سرمایه‌گذاران اکنون انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های آتی نرخ بهره را افزایش دهد. اتفاقی که برای دارایی‌های ریسکی از جمله بیت کوین خبر خوبی نیست. نگرانی‌ها از وضعیت اقتصاد کلان، روز گذشته سود اوراق 10 ساله خزانه‌داری را به بیش از 4% رساند که بیشترین حد در چند ماه گذشته است.

مطلب مفید: پوزیشن تریدینگ (Position Trading) چیست؟

استیو سوسنیک، مدیر استراتژی یک شرکت کارگزاری درباره اتفاقات اقتصاد کلان توضیح داد که قیمت‌ها باید با سرعت بسیار آهسته‌تری نسبت به حال حاضر افزایش پیدا کنند و برای چنین هدفی باید شاهد کاهش تورم باشیم. وی افزود که باید منتظر زمانی باشیم که ضد تورمی بودن به یک ویژگی ادامه‌دار و بلندمدت در اقتصاد تبدیل می‌شود.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که سطح 22800 دلاری در چند روز گذشته به‌عنوان سطح حمایتی قدرتمند بیت کوین ایفای نقش کرده است که برای این ارز نشانه مثبتی تلقی می‌شود. چنین چیزی نشان می‌دهد که احساسات در بازار همچنان مثبت است و تریدرها به نظر دنبال فرصت‌هایی خرید در کف قیمتی هستند.

نمودار بیت کوین

خریداران موفق شده بودند که قیمت را از میانگین 20 روزه در 23435 دلار عبور دهند و در تلاش بودند تا در مرحله بعدی قله 25250 دلاری را فتح کنند. با این حال در حال حاضر شاهد بازگشت قیمت به محدوده میانگین 20 روزه بوده‌ایم. گفتنی است که سطح 25250 دلاری از اهمیت بالایی برخوردار است و شکست آن می‌تواند خریداران بیشتری را جذب کند و حرکت به سمت 31000 دلار را رقم بزند.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، واکنش منفی به این محدوده می‌تواند مدت بیشتری قیمت را در ناحیه ثابت 25000 دلاری تا 22800 دلاری نگه دارد. تثبیت قیمت در نزدیکی اوج‌ها نشانه خوبی ست و به معنای باقی ماندن خریداران در بازار است. فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر محدوده حمایتی 22800 دلاری برسانند و در صورت موفقیت، هدف بعدی آن‌ها حمات روانی و مهم 20000 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x