فدرال رزرو نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش داد؛ تحلیل بیت کوین (12 آبان 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالفدرال رزرو نرخ...

آنچه می‌خوانید...

شب گذشته و پس از اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو و افزایش 0.75 درصدی آن، قیمت بیت کوین با نوسانات سنگینی همراه شد. به نقل از کوین تلگراف و بنابر تحلیل بیت کوین، قیمت ابتدا تا سطح 20200 دلاری با ریزش همراه شد و سپس موفق شد خود را به محدوده 20800 دلاری برساند. البته باید دقت داشت که در طول شب روند نزولی بر بازار حاکم بود و بیت کوین اکنون در سطح 20350 دلاری معامله می‌شود.

نمودار BTC
نمودار BTC

فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را ادامه می‌دهد

با افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره، فدرال رزرو شدیدترین نرخ بهره در 40 سال اخیر را اعمال کرده است. کمیته بازار آزاد این نهاد نیز شب گذشته و در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام تلاش خود را به کار خواهد برد تا نرخ تورم را در بلند مدت به 2% برساند. در حمایت از این اهداف، فدرال رزرو قصد دارد نرخ سرمایه‌های فدرال را از 3 به 4% برساند. در این بیانیه آمده است:

«کمیته معتقد است که افزایش محدوده هدف برای ایجاد یک سیاست مالی مناسب در بازگرداندن نرخ تورم به محدوده 2 درصدی پاسخگو است.»

- Advertisement -

تحلیلگران قبل از اعلام نرخ بهره پیش بینی کرده بودند که چنین داده‌هایی می‌تواند باعث نوسانات قیمتی شدیدی در بازارهای مختلف از جمله بیت کوین شود. مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار به سرمایه گذاران هشدار داد که در چنین رویدادهایی مراقب باشند. وی اشاره داشت که ممکن است شاهد تله‌هایی برای خریداران در بازار نیز باشیم.

تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره تقریبا قابل انتظار بود و ابزار FedWatch از هفته‌ها قبل چنین رقمی را پیش بینی کرده بود. در همین حین بسیاری از تحلیلگران نیز انتظار داشتند که با افزایش نرخ بهره مطابق آنچه انتظار می‌رود، شاهد رشد بازار باشیم.

نرخ بهره تا چه حدی افزایش خواهد یافت؟

یکی از تحلیلگران مطرح بازار اشاره داشت که در حال حاضر قیمت بیت کوین با رالی صعودی 13 درصدی نسبت به کف قیمتی خود همراه بوده و دلیل آن اعلام نرخ بهره مطابق انتظار بوده است. از نظر وی صحبت‌های جروم پاول درباره تصمیمات آینده فدرال رزرو می‌توانست جهت گیری تازه‌ای در بازار ایجاد کند.

پس از اعلام نرخ بهره، رئیس فدرال رزرو در سخنرانی خود اعلام کرد که آماده است تا به سیاست‌های سختگیرانه خود تا زمان کنترل تورم ادامه دهد. اتفاقی که منجر شد تمرکزها از حجم افزایشی نرخ بهره فاصله بگیرد و به سمت تا چه اوجی شاهد افزایش این شاخص خواهیم بود، معطوف شود. گفتنی است که د پی این صحبت‌ها، قیمت بیت کوین کمی با اصلاح همراه شد و از محدوده 20800 دلاری به سمت 20300 دلاری حرکت کرد.

مطلب مفید: مشاور اقتصادی معروف: قیمت بیت کوین هیچوقت 100 هزار دلار نمی‌شود

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت برای عبور از مقاومت 20650 دلاری با مشکل مواجه بوده است. پس از اعلام نرخ بهره و نوسان اولیه، قیمت به سمت 20400 دلار حرکت کرد. بیت کوین به محدوده حمایتی 20250 دلاری و کف 20000 دلاری نیز رسید و پس از آن کمی با رشد همراه شد.

در این حرکت صعودی سطح حمایتی 20250 دلاری پس گرفته شد و قیمت از سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی نیز عبور کرد. در حال حاضر بیت کوین زیر سطح 20500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته قرار دارد. علاوه بر آن، خط روند نزولی با مقاومت محدوده 20520 دلاری  نیز در نمودار بیت کوین شکل گرفته است.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی اولین مقاومت بیت کوین سطح 20370 دلاری و پس از آن سطح 20450 دلاری است. با این حال اصلی‌ترین مقاومت قیمتی بیت کوین 20500 دلار و میانگین 100 ساعته است. اگر قیمت بتواند از این محدوده عبور کند، شاهد رالی صعودی بیت کوین به سمت مقامت 21000 دلاری و سپس سطوح بالاتر خواهیم بود.

سقوط بیشتر قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از مقاومت 20500 دلاری ناموفق عمل کند، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این صورت اولین حمایت، محدوده 20200 دلاری و پس از آن 20000 دلار خواهد بود. اگر بیت کوین به زیر حمایت مهم 20000 دلاری سقوط کند، فشار فروش افزایش خواهد یافت و تا حمایت 19200 دلاری شاهد ریزش بیت کوین خواهیم بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان