سقوط بیت کوین پیش از جلسه فدرال رزرو؛ تحلیل BTC (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و پس از باز شدن بازار وال‌استریت با اصلاح قیمتی همراه شد و به سمت حمایت 28000 دلاری حرکت کرد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز با عبور از این محدوده حمایتی در حال حاضر وارد کانال 27000 دلار شده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این حرکت قیمتی به دلیل بحران بانکی آمریکا رخ داده است.

به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین در پی روند اصلاحی خود به کف چند روزه‌اش سقوط کرد. اصلاح قیمت از زمان بسته شدن کندل ماه آوریل آغاز شد و از آن زمان تاکنون بیت کوین سقوط 1000 دلاری را تجربه کرده است. روز گذشته و هنگام ساعات معاملاتی بازار آسیا، اخبار مربوط به خریده شدن فرست ریپابلیک توسط جی پی مورگان منتشر شد که بسیاری معتقد هستند یکی از دلایل ایجاد نوسان در بازار بود است.

- Advertisement -
نمودار BTC

در میان شک و شبهه‌های بسیار درباره مشروعیت این اتفاق، بانک فرست ریپابلیک، تبدیل به دومین بانک بزرگ در تاریخ آمریکا شد که سقوط می‌کند. برخلاف رفتار خود در ماه مارس و واکنشی که به بحران بانکی نشان داد، بیت کوین با اصلاح همراه شد. دلیل آن نیز به نظر نگرانی از مشکل داشتن یک پلتفرم وام‌دهی بزرگ دیگر در آمریکا بود.

این اصلاح قیمتی بیت کوین پس از آن صورت گرفت که موسسه PacWest شاهد سقوط 7 درصدی ارزش سهام خود در یک روز بود و ارزش آن به پایین‌ترین سطح در یک ماه سقوط کرد. مارتی بنت، مؤسس شرکت رمز ارزی TFTC درباره این اتفاق گفت که حرکت PacWest شباهت زیادی به فرست ریپابلیک داشته است. از ابتدای سال تاکنون سهام این بانک با سقوط 60 درصد همراه بوده است.

توییت مارتی بنت

علیرغم این اتفاقات و احتمال ادامه‌دار بودن بحران بانکی با تعطیلی بانک PacWest، بازار سهام واکنش آرامی داشت و تنها بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال بود. در ارتباط با این اتفاق، بسیاری از تحلیلگران از احتمال ریزش بیشتر بازار و بیت کوین تا قبل از جلسه فدرال رزرو در تاریخ 3 مه برای نرخ بهره خبر دادند.

مطلب مفید: توکن XRD چیست؟ آشنایی با شبکه رادیکس (Radix)

هفته مهم برای شاخص دلار

از ابتدای هفته تاکنون، یکی از دارایی‌هایی که عملکرد قدرتمندی از خود نشان داده دلار آمریکا بوده است. شاخص دلار در حال حاضر اوج‌های ماه آوریل را به چالش کشیده است و هفته پیش رو نیز با توجه به اخبار اقتصادی برای این شاخص و بیت کوین اهمیت زیادی خواهد داشت.

یکی از تحلیلگران اقتصادی اشاره داشت که در جلسه فدرال رزرو نباید انتظار کاهش یا توقف افزایش نرخ بهره را داشت و همین موضوع به شاخص دلار قدرت بیشتر برای حرکت صعودی بخشیده است. این موضوع برای بیت کوین خبر خوبی نیست چرا که این دو دارایی ضد یکدیگر هستند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که سایه بلند کندل 30 آوریل به معنای دفاع سنگین خرس‌ها از مقاومت 30000 دلاری است. روز گذشته قیمت با اصلاح همراه شد و به محدوده میانگین 50 روزه در 28146 دلاری رسید. در ابتدا خریداران از این محدوده دفاع کردند اما در حال حاضر با شکسته شدن آن، بیت کوین در محدوده 27950 دلاری معامله می‌شود.

نمودار بیت کوین

چنین حرکتی نشان می‌دهد که احتمالاً برای مدتی شاهد نوسان بیت کوین در محدوده ثابت 26942 دلاری تا 30000 دلاری باشیم. معمولاً نوسان در چنین نواحی فشرده‌ای به خروج و حرکت قدرتمند منجر می‌شود. بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت از سمت 26942 دلاری خارج شود، شاهد سقوط تا ناحیه حمایتی 25250 دلاری خواهیم بود. از سویی دیگر، اگر مقاومت 3000 دلاری شکسته شود، هدف اول بیت کوین 31000 دلار و پس از آن 32400 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان