رشد قیمت بیت کوین در پی اعلام نرخ بهره؛ تحلیل BTC (13 بهمن 1401)

آنچه می‌خوانید...

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که شب گذشته و پس از کاهش سرعت افزایش نرخ بهره و اعلام فدرال رزرو مبنی بر آهسته شدن رشد تورم در اقتصاد جهان، قیمت بیت کوین با رشد همراه شد و از سطح 24000 دلاری نیز عبور کرد. در همین حین، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با افزایش 4 درصدی همراه شد.

به نقل از کوین تلگراف، کمیته فدرال رزرو شب گذشته نرخ بهره را 0.25% افزایش داد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو دراین‌باره توضیح داد:

«برای اولین بار در چند وقت اخیر فکر می‌کنیم که فرایند ضدتورمی شدن آغاز شده و تأثیر آن را در قیمت کالاها مشاهده می‌کنیم.»

- Advertisement -
ارزش بازار کریپتو
ارزش بازار کریپتو

میزان افزایش نرخ بهره و سخنرانی پاول پس‌ازآن به نظر تأثیر خوب خود را بر بازار ارزهای دیجیتال گذاشته و قیمت‌هایی که در مسیر خنثی قرار داشتند را با رشد همراه کرده است. باید اشاره داشت که تنها چند ساعت پس‌ازاین اعلامیه، ارزش بازار ارزهای دیجیتال رشد 40 میلیارد دلاری را ثبت کرد.

ارزش کل بازار کریپتو در حال حاضر 1.09 تریلیون دلار است و نسبت به روز گذشته با رشد 3.8 درصدی همراه بوده است. در همین حین، بیت کوین با افزایش قیمت خود برای اولین بار در سال جاری به اوج 24000 دلاری رسید و قبل از اصلاح قیمتی موفق شد به سطح 24161 دلاری برسد.

باید اشاره داشت که علیرغم مسائل اشاره شده و کاهش تورم در حال حاضر، پاول توضیح داد که انتظار دارد نرخ تورم در بخش خدمات همچنان ادامه یابد و کسب‌وکارهای این حوزه باید خود را برای ادامه‌دار بودن افزایش نرخ بهره آماده کنند. وی افزود که در این حوزه شاهد تورم مقاومی هستیم که زمان بیشتری برای مقابله نیاز دارد. بااین‌حال فدرال رزرو باید کار خود را تکمیل و تورم را کاهش دهد.

وی در ادامه نیز توضیح داد که افزایش نرخ بهره همچنان کار درستی به نظر می‌رسد و تا زمان رسیدن نرخ تورم به محدوده 2 درصدی ادامه خواهد یافت. باید اشاره داشت که منظور از کاهش تورم، آرام شدن سرعت افزاش قیمت‌ها است و از طرفی ضدتورمی شدن به معنای کاهش قیمت کلی کالاها و خدمات است.

مطلب مفید: افزایش تقاضا و شورت اسکوییز (Short Squeez)؛ تحلیل آنچین شماره ۵۳ (۱۱ بهمن ۱۴۰۱)

توییت جسیکا امیر

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در محدوده 22500 دلاری یک کف حمایتی ایجاد کرد و سپس با رشد همراه و موفق به شکست مقاومت 23200 دلاری شد. پس‌ازآن و اعلامیه فدرال رزرو منجر به قدرت گرفتن حرکت صعودی شد و بیت کوین به سمت سطوح بالاتر حرکت کرد.

در روند صعودی، بیت کوین مقاومت 23500 دلاری را شکست و پیش از آن موفق شد خط روند نزولی ایجاد شده در 23100 و در نمودار یک ساعته را بشکند. قیمت حتی به بالای 24000 دلار نیز پامپ شد و به اوج سالانه جدید خود در محدوده 24282 دلاری رسید.

در حال حاضر بیت کوین در زیر سطح 24000 دلاری به سر می‌برد و اصلاح خود را تکمیل می‌کند. در این حرکت اصلاحی، بیت کوین به زیر سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی سقوط کرد. بااین‌حال همچنان قیمت بالای 23500 دلار و میانگین 100 ساعته قرارگرفته است. اولین مقاومت پیش رو برای بیت کوین 24100 دلار و پس‌ازآن ناحیه 24250 دلاری است. شکست این محدوده می‌تواند باعث پامپ دوباره بیت کوین به سمت سطوح بالاتر شود.

نمودار بیت کوین

درصورتی‌که اتفاق اشاره شده رخ دهد، اولین هدف بیت کوین مقاومت 25000 دلاری خواهد بود و پس‌ازآن شاهد حرکت به سمت 25500 و 26200 دلار خواهیم بود.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین اگر قیمت در عبور از مقاومت 24250 دلاری ناموفق عمل کند، روند اصلاحی ادامه خواهد یافت و اولین حمایت بیت کوین محدوده 23650 دلاری خواهد بود. حمایت مهم بعدی 23500 دلار در نزدیکی سطح 50% فیبوناچی اصلاحی است که شکست آن می‌تواند سقوط تا 23000 دلار را به همراه داشته باشد. اگر این سطح نیز از دست برود، در کوتاه‌مدت روند نزولی تا 22500 دلار و سطوح پایین‌تر را در پیش خواهیم داشت.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان