top banner adv

روند صعودی بیت کوین به زودی آغاز می‌شود؛ تحلیل BTC (۱۴ فروردین ۱۴۰۲)

بازدید : 13403

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته موفق شد خود را به اوج 29000 دلاری برساند و سطح 28000 دلاری را به حمایت تبدیل کند. با این حال، با باز شدن بازارهای جهانی قیمت این ارز کمی افت داشت و اکنون سطوح اشاره شده را از دست داده است. تحلیل بیت کوین از سویی نشان می‌دهد که این ارز در مسیر بازار صعودی گرفته و انتظار می‌رود رشد قابل‌توجهی را نیز ثبت کند.

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته، چارلز ادواردز، تحلیلگر و مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری کاپریول، در یک پست توییتری به سیگنال صعودی و آشنا شاخص SLRV اشاره کرد و توضیح داد که روند صعودی خوبی در انتظار بیت کوین است.

روند جدید BTC در حال آغاز است

شاخص ربان SLRV ابزاری برای اندازه‌گیری سوددهی احتمالی بیت کوین است. این شاخص که توسط شرکت کاپریول عرضه شده است بر پایه نسبت ارزش تحقق‌یافته کوتاه‌مدت به بلندمدت عمل می‌کند و توسط دیوید پوئل، تحلیلگر شناخته شده بیت کوین طراحی شده است.

بیشتر بخوانید : تحلیل و پیش بینی قیمت رمزارز دوج کوین (Doge) ۲۵ خرداد

شاخص SLRV درصد موجودی فعال بیت کوین در شبانه‌روز گذشته را گرفته و آن را با موجودی فعال در 6 تا 12 ماه گذشته مقایسه می‌کند. بدین ترتیب، سرمایه‌گذاران می‌توانند دید بهتری نسبت به احساسات و هم‌چین حرکت قیمتی به دست آوردند. باید اشاره داشت که در SLRV هنگامی که میانگین متحرک کوتاه‌مدت و 30 روز از میانگین 150 روزه عبور می‌کند، به معنای آن است که بیت کوین در آغاز فاز صعودی قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید : سقوط قیمت BTC به کف هفتگی؛ تحلیل بیت کوین (30 مهر 1401)

شاخص SLRV

بیشتر بخوانید : علت سقوط روز گذشته قیمت بیت کوین چه بود؟ تحلیل BTC (11 بهمن 1401)

ادواردز اشاره داشت که این شاخص بسیار ساده عمل می‌کند و قابل‌اعتماد است. همچنین در حال حاضر، تقاطع صعودی اشاره شده صورت گرفته و به نظر روند تازه‌ای برای بیت کوین آغاز شده است.

باید اشاره داشت که شاخص SLRV تنها اندیکاتوری نیست که نشان از بهبود وضعیت و روند تازه برای بیت کوین دارد. یارد استیک (Yardstick)، شاخص دیگری است که نشان‌دهنده بهبود وضعیت ارزش بازار این ارز در برابر هش ریت است. با این وجود، شاخص اشاره شده همچنان بیانگر آن است که قیمت بیت کوین ارزان و پایین‌تر از ارزش واقعی است. ادواردز در این باره نیز اشاره داشت که یارد استیک الگوی کف قیمتی مشابه با کف قیمتی سال 2019 تشکیل داده است.

مطلب مفید: اعتیاد به معامله ارز دیجیتال یک مشکل مهم است، مراقب باشید!

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده 29000 دلاری با مقاومت سنگین مواجه شد اما خریداران با حفظ سطوح بالا اجازه سقوط را به فروشندگان نداده‌اند. چنین اتفاقی به معنای صبوری خریداران و انتظار آن‌ها برای یک حرکت صعودی به سمت اوج‌های بالاتر است.

نمودار بیت کوین

میانگین 20 روزه در 27012 دلار جهت صعودی به خود گرفته و شاخص RSI نیز در محدوده 61 قرار دارد تا شاهد کنترل خریداران بر بازار باشیم. اگر خریداران موفق به شکست سطح 29200 دلاری شوند جو صعودی قدرت بیشتری خواهد گرفت و شاهد حرکت بیت کوین به سمت مقاومت 30000 و سپس 32500 دلاری خواهیم بود.

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت از سطوح فعلی با ریزش همراه شود به معنای خارج شدن تریدرهای کوتاه‌مدت از بازار است. چنین حرکتی بیت کوین را به سمت میانگین 20 روزه سوق می‌دهد. اگر این حمایت نتواند مانع از ریزش بیشتر شود، حمایت بعدی 25250 دلار خواهد بود. شکست این محدوده اتفاق بسیار بدی برای خریداران خواهد بود و با افزایش فشار فروش، قیمت بیت کوین به سمت میانگین 200 روزه در 20424 دلار حرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : تحلیل قیمت بیت کوین و آلتکوین ها تاریخ 14 تیر

بیشتر بخوانید : تحلیل بیت کوین ۵ آبان ۱۴۰۲؛ خریداران به دنبال فتح ۳۵۰۰۰ دلار

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x