فاصله زیاد بیت کوین با میانگین متحرک ۲۰۰ روزه؛ تحلیل BTC (۱۵ دی)

خانهتحلیل ارز دیجیتالفاصله زیاد بیت...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین که روز گذشته با حرکت صعودی همراه شده بود، موفق شده است همچنان سطح 16800 دلاری را حفظ کند، اما نکته قابل‌توجه آن است که فاصله این ارز با میانگین متحرک مهم خود حتی از زمان سقوط در هنگام بیماری کرونا و سال 2020 نیز بیشتر شده است. در همین رابطه، رکت کاپیتال، تحلیلگر مطرح بازار، تحلیل بیت کوین را ارائه کرده و به کاربران نشان داده است که بازار نزولی فعلی بسیار قابل‌توجه است.

میانگین 200 روزه بیت کوین دور از دسترس است

به نقل از کوین تلگراف، نه‌تنها بیت کوین بیشترین زمانی را سپری می‌کند که زیر میانگین 200 روزه قرارگرفته است بلکه از نظر فاصله نیز بیشترین فاصله را با آن در تاریخ خود گرفته است. رکت کاپیتال با ارائه نمودار هفتگی بیت کوین اشاره داشت که قیمت این ارز در فاصله 37 درصدی میانگین 200 روزه قرار دارد. تا قبل از روند فعلی، بیشترین فاصله آن مربوط به سال 2020 و سقوط بازار در پی کرونا بود که شاهد ریزش 31 درصدی قیمت از این میانگین بودیم.

فاصله قیمت تا میانگین 200 روزه

در ماه مارس 2020، بیت کوین در تنها چند روز ریزش 60 درصدی را تجربه کرد و دلیل آن نیز واکنش بازار به اولین موج فراگیر شدن کرونا و قرنطینه‌ها بود. در آن زمان اما، قیمت تنها دو هفته را در زیر میانگین 200 روزه سپری کرد، اتفاقی که در سال 2022 تکرار نشد. بیت کوین خط روند خود را از دست داد، اتفاقی که در سال 2018 نیز تکرار شده بود و از آن هنوز موفق به بازگردانی آن نشده است.

مواجهه S&P 500 با کف چرخه ماه مارس

از نظر تحلیلگران شرایط ممکن است بدتر نیز شود. آن‌ها معتقدند که سه ماه ابتدایی سال 2023 حتی اگر منجر به افزایش قیمت بیت کوین نسبت به سطوح فعلی شود، با آزمایش بیشتری برای خریداران همراه بود. باب لوکاس، تحلیلگر و سرمایه‌گذار مطرح، معتقد است که بازارهای مالی نزدیک و دارای همبستگی با ارزهای دیجیتال در سه ماه ابتدایی امسال به کف خود خواهند رسید.

مطلب مفید: پیش‌بینی بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳؛ نظر بهترین کارشناسان را بخوانید!

نمودار شاخص S&P 500

وی با بررسی شاخص S&P 500 در بازه هفتگی، سقوط سال گذشته را بی‌همتا توصیف کرد. وی درباره آن گفت که سقوط این شاخص تمیزترین بازار نزولی در حوزه سهام بوده است. لوکاس همچنین اشاره داشت که شاخص مذکور با ریزش خود وارد کف چرخه ماه مارس خواهد شد.

از زمان فروپاشی FTX، عملکرد بیت کوین نسبت به طلا و بازار سهام بسیار ضعیف بوده و بسیاری امیدوارند که شاهد جبران این اتفاق باشند. ماه گذشته، دیوید مارکوس، مدیرعامل شرکت لایت اسپارک پیش‌بینی کرد که روند نزولی بازار در سال 2023 نیز ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است به سال 2024 نیز برسد.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت روز 4 ژانویه به بالای میانگین‌های متحرک رسیده که بیانگر افزایش تقاضا در سطوح پایین است. اکنون سطح بعدی برای خریداران، مقاومت ناحیه ثابت در 17061 دلار است.

نمودار بیت کوین

اگر خریداران موفق به عبور از این سطح شوند، سرعت افزایش قیمت بیشتر خواهد شد و شاهد رالی تا مقاومت 19388 دلاری خواهیم بود. از سویی دیگر، اگر قیمت در حفظ 17061 دلاری ناموفق عمل کند، نشان از فروش فروشندگان در رالی‌های صعودی خواهد داشت.

اتفاقی که قیمت را برای چند روز دیگر در ناحیه خنثی و ثابت میان 16256 تا 17061 دلار نگه خواهد داشت. به‌منظور برتری فروشندگان، آن‌ها باید قیمت بیت کوین را به زیر سطح حمایتی 16256 دلاری برسانند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان