top banner adv

صعود یا سقوط بیت کوین ؟ تحلیل بیت کوین (۱۵ فروردین ۱۴۰۲)

بازدید : 7133

قیمت بیت کوین روز گذشته بدون نوسان خاصی در نزدیکی سطح 28000 دلاری معامله شد و باز شدن بازار وال استریت نیز برخلاف تصور تحلیلگران تأثیر زیادی بر نوسانات قیمت نداشت. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز همچنان در نزدیکی مقاومت 28000 دلاری قرار دارد و به‌زودی شاهد شکست این مقاومت یا سقوط قیمت در پی واکنش به آن خواهیم بود.

به گزارش کوین تلگراف، روزهای ابتدای هفته اخبار منتشر شده در رابطه با اوپک و کاهش تولید نفت تا پایان سال میلادی باعث نوساناتی در قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال شد و شاهد ریزش در این بازار بودیم. در ادامه اما بیت کوین موفق شد دوباره به سطوح قبلی خود بازگردد و در نزدیکی سطح مهم 28000 دلاری قرار گیرد.

در حالی که این ارز هنوز جهت‌گیری خاصی ندارد، پلتفرم متریال اندیکاتور در گزارشی اشاره داشت که در سفارش‌های بایننس برای قیمت اسپات بیت کوین نیز شاهد نقدینگی بالا در هر دو جهت نزولی و صعودی هستیم.

بیشتر بخوانید : تحلیل قیمت چین لینک؛ آیا قیمت LINK بالای 6 دلار خواهد ماند؟

این پلتفرم توضیح داد که هنوز نمی‌توان تأیید کرد جهت حرکت بیت کوین صعودی خواهد بود یا نزولی، چرا که تا این لحظه در هر دو جهت تنها تلاش‌های ناموفق صورت گرفته و همین موضوع باعث قرار گرفتن قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال در یک ناحیه خنثی و فشرده شده است. با این حال تنها مسئله زمان است که جهت بیت کوین مشخص شود و به یکی از جهت‌های اشاره شده حرکت کند، سرمایه‌گذاران بهتر است مراقب حرکات این ارز باشند.

سفارش های بایننس

در همین حال، برخی از تحلیلگران مطرح بازار نیز با چنین موضوعی موافق هستند. برای مثال، کریپتو چیس، یکی از تحلیلگرهای بازار اشاره داشت که جهت حرکتی بیت کوین هنوز قطعی نشده است. وی افزود که بیت کوین در محدوده ثابت قرارگرفته و قیمت میانگین آن نیز 28234 دلار بوده است.

کریپتو چیس توضیح داد که محدوده ثابت در 4 روز گذشته ناحیه حمایتی را برای بیت کوین ایجاد کرده است و خریداران برای رشد بیشتر باید بتوانند ناحیه 28900 دلاری را در بازه روزانه تثبیت کنند. در همین حین، فروشندگان به دنبال رساندن قیمت به زیر سطح حمایتی این ناحیه هستند. در صورت موفقیت، سطح پایینی ناحیه خنثی به مقاومت تبدیل خواهد شد و بیت کوین برای رشد دوباره باید این محدوده را آزمایش کند.

تحلیل کریپتو چیس

در حالی که برخی تحلیلگران نسبت به روند حرکتی شک دارند و از عدم قطعیت صحبت کرده‌اند، برخی دیگر در تحلیل‌های خود از بیت کوین کمی قاطع‌تر بودند. برای مثال، ماراتون، یکی از تحلیلگرهای بازار با اشاره به بازه‌های زمانی بلندمدت توضیح داد که کندل ماه مارس بیت کوین موفقیت‌آمیز ثبت شده و نوید روزهای خوبی را می‌دهد.

توییت ماراتون

بیشتر بخوانید : دقیق ترین تحلیل آنچین هفتگی، ویژه ماه جاری

در همین حین، رکت کاپیتال، تحلیلگر مطرح بازار که دیدگاه صعودی نیز نسبت به بازار دارد، اشاره داشت که احتمال اصلاح قیمت پس از کندل ماهانه موفقیت‌آمیز بیت کوین وجود دارد.

مطلب مفید: بلاک تریس (Blocktrace) چیست؟ معرفی کامل ربات رابی (Robby the Robot)

سقوط شاخص دلار

بیشتر بخوانید : بیت کوین در روند تثبیتی قرار گرفته است؛ تحلیل BTC (11 اسفند 1401)

در وضعیت اقتصاد کلان، بازار سهام آمریکا پس از باز شدن حرکات ضد و نقیضی از خود نشان داد و شاخص نزدک با اصلاح جزئی 0.8 درصدی همراه شد. در همین حین، شاخص دلار که ابتدا از اخبار مربوط به اوپک سود برد و با رشد همراه شد، در ادامه شاهد اصلاح گسترده بود و اکنون به کف دو ماهه خود در 102 رسیده است.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که فروشندگان روز گذشته موفق نشدند قیمت را به میانگین 20 روزه در 27105 دلاری برسانند تا شاهد خرید خریداران در کف‌های قیمتی باشیم.

بیشتر بخوانید : تمایل سرمایه‌ گذاران به برداشت سود بیت کوین؛ تحلیل آنچین ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

نمودار بیت کوین

بیشتر بخوانید : تحلیل چین لینک 27 اسفند 99 ، نگه داریم یا بفروشیم؟

میانگین 20 روزه جهت صعودی به خود گرفته و RSI نیز در ناحیه مثبت به سر می‌برد که نشان از برتری خریداران دارد. خریداران تلاش خواهند کرد مقاومت 29185 دلاری را فتح کنند و در صورت موفقیت، توقف بعدی در اوج 30000 دلاری خواهد بود. این سطح با مقاومت مهمی همراه خواهد شد اما احتمال شکست آن و حرکت به سمت 32500 دلار برای خریداران وجود دارد.

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر فروشندگان موفق شوند حرکت صعودی را با تأخیر همراه کنند، احتمال سقوط قیمت به زیر میانگین 20 روزه افزایش خواهد یافت. در این صورت تریدرهای کوتاه‌مدتی زیادی از بازار خارج خواهند شد که می‌تواند سقوط قیمت را تا سطح 25250 دلاری ادامه‌دار کند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

5
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x