آیا بازار نزولی بیت کوین به پایان رسیده است؛ تحلیل BTC (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالآیا بازار نزولی...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته دوباره با رشد همراه شد و پس از حرکت مثبت روزهای گذشته و بازپس گیری سطح 29000 دلاری، اکنون سرمایه‌گذاران و تریدرها امیدوارند که بازار نزولی به اتمام رسیده باشد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته و در واکنش به داده‌های اقتصادی آمریکا با رشد همراه شد، این در حالی است که طلا و دیگر دارایی‌ها در ابتدا واکنشی منفی نسبت به داده‌های اقتصادی داشتند و با ریزش همراه شدند.

داده‌های اقتصادی آمریکا

به نقل از کریپتونیوز، روز گذشته دلار آمریکا شاهد تغییرات کلیدی مهمی در نشانه‌های اقتصادی بود. داده‌های اقتصادی آمریکا منتشر شد و بر اساس آن میانگین درآمد ساعتی با رشد همراه شد.

- Advertisement -
توییت ارسلان

علاوه بر آن، تغییرات مشاغل حوزه‌های غیر کشاورزی نیز مثبت ثبت شد و از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت. اتفاقاتی که به نفع دلار و به ضرر طلا تمام شد. با رشد دلار بسیاری انتظار داشتند که قیمت بیت کوین نیز سقوط کند. با این حال، این ارز موفق شد با حفظ حمایت 29000 دلاری خود را به محدوده 29500 دلاری برساند.

در ادامه اخبار اقتصادی خوب آمریکا، نرخ بیکاری در این کشور نیز کاهش داشت. باید اشاره داشت که نشانه‌های اقتصاد قدرتمند برای دلار می‌تواند با تغییر دادن تمرکز سرمایه‌گذاران به دارایی‌های سنتی و دلار، بر قیمت بیت کوین تأثیرگذار باشد. همان‌طور که اشاره شد، قدرت گرفتن دلار به معنای کاهش تقاضا برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال و فشار بر قیمت این دارایی‌ها خواهد بود.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز داخل یک الگوی مثلث متقارن قرارگرفته است تا شاهد بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان باشیم. در اکثر موارد، قیمت دارایی مثلث را در جهت روند قبلی می‌شکند و به حرکت خود ادامه می‌دهد. در صورت رخ دادن چنین سناریویی شاهد رالی صعودی بیت کوین به سمت 30000 دلار خواهیم بود.

مطلب مفید: مفهوم ZKevm اتریوم چیست و چه تاثیری بر شبکه دارد؟

نمودار بیت کوین

اگر قیمت بتواند بالای مثلث خود را تثبیت کند، هدف بعدی بیت کوین مقاومت 32400 دلاری خواهد بود. در این ناحیه، فروشندگان مقاومت زیادی از خود نشان خواهند داد اما اگر شاهد شکسته شدن این سطح باشیم، مقاومت بعدی سطح 40000 دلاری خواهد بود. از سویی دیگر، اگر بیت کوین از خط مقاومتی مثلث با اصلاح همراه شود به معنای آن خواهد بود که مدتی دیگر شاهد رفتار فعلی و قرار گرفتن بیت کوین در این ناحیه ثابت خواهیم بود.

اگر شاهد شکسته شدن الگوی مثلث از سمت پایین نیز باشیم، به معنای افزایش قدرت فروشندگان در بازار خواهد بود. در این صورت، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت بیت کوین را به حمایت مهم 25250 دلاری برسانند.

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نیز نشان می‌دهد که این ارز بالای میانگین 50 روزه در 28700 دلاری قرارگرفته و سطح حمایتی محکمی را ایجاد کرده است. این سطح در طول هفته گذشته نقش مقاومتی داشت اما شکسته شدن و بسته شدن کندل صعودی بالای این سطح می‌تواند نوید روند بازگشتی را برای بیت کوین داشته باشد. اگر شاهد عبور قیمت از مقاومت 29600 دلاری باشیم، در وهله بعدی خریداران سطح مهم 30400 دلاری را هدف خود قرار خواهند داد.

نمودار BTC

از سویی دیگر، اگر قیمت با اصلاح همراه شود و حمایت 28700 دلاری از دست رود، خریداران تلاش خواهند کرد تا در سطح 27600 دلاری قیمت را بازگردانند و مانع از ریزش بیشتر شوند. عدم موفقیت آن‌ها منجر به اصلاح تا سطح 27000 دلاری و حتی سطوح پایین‌تر خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان