شباهت روند بیت کوین به سال ۲۰۲۰؛ تحلیل BTC (۱۶ بهمن ۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالشباهت روند بیت...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته و درحالی‌که خارج از ساعات معاملاتی قرار داشتیم، خریداران بیت کوین حاضر به تسلیم شدن نشدند و قیمت بیت کوین موفق شد محدوده 23500 دلاری را حفظ کند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در روزهای گذشته قیمت این ارز در یک محدوده ثابت و فشرده قرار داشته و منتظر جرقه‌ای برای حرکت بعدی خود است.

نمودار BTC

شباهت به نمودار سال 2020

به نقل از کوین تلگراف و بر اساس داده‌های تریدینگ ویو، بیت کوین از زمان باز شدن بازار وال‌استریت در روز 3 فوریه در روند اشاره‌شده قرار داشته است. انتشار داده‌های اقتصاد کلان نیز نوسانات معمولی را برای بیت کوین فراهم کرده اما باعث حرکت خاص و تغییر روندی نشده است.

- Advertisement -

در همین حین، تحلیلگران نظرات مختلفی درباره آینده بلندمدت بیت کوین دارند و برخی معتقدند که دلیل زیادی برای اعتماد به رالی صعودی اخیر قیمت وجود ندارد. کریپتو تونی، تحلیلگر مطرح درباره روند فعلی گفت که بسیاری از 50000 دلار صحبت می‌کنند اما بیت کوین همچنان موفق تکمیل ساختار سقف‌ها و کف‌های بالاتر نیز نشده است.

کردیبل کریپتو، یکی دیگر از تحلیلگران بازار، نسبت به کریپتو تونی تحلیل خوش‌بینانه‌تری را ارائه داد و روند فعلی بازار را با اواخر 2020 مقایسه کرد. زمانی که قیمت بیت کوین موفق شد از اوج سال 2017 خود عبور کند.

تحلیل کردیبل کریپتو

وی افزود که قیمت از کف خود فاصله زیادی گرفته و از الگوی کف قیمتی قبلی که باعث حرکت از 10000 دلار به 60000 دلار شد، تقلید کرده است. روند تثبیتی فعلی نیز شباهت زیادی به آن زمان دارد. ازنظر وی، ممکن است قیمت بیت کوین برخلاف انتظار بسیاری با رشد همراه شود.

برخی از تحلیلگران نیز درباره تغییر روند شاخص دلار هشدار دادند و ابزار نگرانی کردند که این اتفاق می‌تواند تأثیر گسترده‌ای بر قیمت بیت کوین و دیگر دارایی‌های ریسکی داشته باشد.

بلونتز، تحلیلگر و تریدر مطرح بازار اشاره داشت که شاخص دلار در وضعیت هشداردهنده‌ای قرارگرفته است. دیوید بریدی، سرمایه‌گذار کلان نیز گفت که با روند نزولی گسترده شاخص دلار بسیاری فکر می‌کنند حرکت صعودی تمام شده اما این‌طور به نظر نمی‌رسد و به نظر باید منتظر فروش استقراضی بیشتری در بازار باشیم.

رکت کاپیتال، تحلیلگر مطرح بازار با تمرکز بر بازه زمانی ماهانه توضیح داد که انتظار دارد قبل از رشد قیمت به سمت مقاومت‌های بالاتر یک سقوط را تجربه کنیم. و در ادامه به شاخص RSI بیت کوین اشاره کرد که در ماه ژانویه از کف خود با رشد همراه شد و سطح حمایتی مهمی را نیز پس گرفت.

مطلب مفید: حداکثر مقدار قابل استخراج (MEV)  چیست؟

تحلیل رکت کاپیتال

وی در ادامه تأیید کرد که ازنظر تاریخی بازار بیت کوین هنوز کف دوقلو در RSI را ندیده است، بااین‌حال وی معتقد است که احتمال یک کف بالاتر نسبت به کف قبلی و سپس رالی صعودی وجود دارد. برای ادامه‌دار بودن روند صعودی، رکت کاپیتال توضیح داد که باید سطوح فعلی حفظ شوند و در برابر فشار فروش مقاوم عمل کنند. علاوه بر آن، نظرسنجی توییتری وی از دنبال کنندگان خود نیز نشان داد که بیشتر این افراد انتظار یک حرکت نزولی را در بازار بیت کوین دارند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 1 فوریه به حمایت 22800 دلاری واکنش مثبت نشان داد تا شاهد خرید در کف از سمت خریداران باشیم. در ادامه خریداران قیمت را از 24000 دلار نیز عبور دادند اما در حفظ آن ناموفق عمل کردند.

نمودار بیت کوین

جهت صعودی میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده اشباع خرید نشان از برتری نسبی خریداران دارد. اگر قیمت از سطوح فعلی یا محدوده 22800 دلاری با رشد همراه شود، شاهد رالی صعودی به سمت 25000 دلار خواهیم بود.

از سویی دیگر، اولین نشانه ضعف در نمودار نیز شکسته شدن میانگین 20 روزه در 22279 دلار خواه بود. بنا بر تحلیل بیت کوین، این اتفاق می‌تواند حد ضرر تریدرهای کوتاه‌مدتی را فعال کرده و باعث سقوط قیمت تا محدوده 21480 دلاری شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان