سقوط قیمت و بازگشت به کانال ۲۸۰۰۰ دلاری؛ تحلیل بیت کوین (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و در پی نقدینگی پایین بازار به دلیل بسته بودن بازارهای معاملاتی، با نوسان خوبی همراه شد اما جهت حرکت آن نزولی بود. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که فروشندگان روز گذشته از نبود نقدینگی در بازار استفاده کردند تا سطح حمایتی ناحیه ثابت را آزمایش کنند.

به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین روز گذشته و در تنها چند ساعت با اصلاح 3 درصدی و بیش از 1000 دلاری همراه شد. البته باید توجه داشت که قیمت کمی از ریزش مذکور را جبران کرده و دوباره در آستانه ورود به کانال 29000 دلاری قرارگرفته است.

نمودار بیت کوین

باید اشاره داشت که بیت کوین روز گذشته شاهد شرایط معمول معاملاتی در روزهای ابتدایی هفته بود. نقدینگی کم و نوسان بالا اما باز هم موفق به خارج کردن قیمت از محدوده ثابت 30000 دلاری تا 25000 دلاری نشد. قابل‌توجه است که این محدوده قیمتی در چند هفته اخیر سرمایه‌گذاران و فعالان بازار را خسته کرده است.

کریپتو تونی، یکی از تحلیلگران مطرح بازار درباره این حرکت بیت کوین گفت که این ارز در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و نمی‌داند حرکت بعدی‌اش چیست. وی افزود که هیچ معامله‌ای انجام نخواهد داد و منتظر خواهد ماند تا جهت حرکتی بازار معلوم شود.

توییت کریپتو تونی

پیش از این تحلیل، وی در یک پست توییتری به سطح مقاومتی 32000 دلاری و احتمال حرکت بیت کوین به سمت آن صحبت کرده بود. سناریویی که از دیدگاه کریپتو تونی صعودی بوده و می‌تواند قیمت را با رشد بیشتری در میان‌مدت همراه کند.

کریپتو بولت، یکی دیگر از تحلیلگران بیت کوین نیز ضمن ارائه تحلیل خود در یک پست توییتری اشاره داشت که پیش از آغاز یک رالی صعودی قدرتمند شاهد اصلاح بیت کوین خواهیم بود. وی توضیح داد که قیمت داخل یک الگوی سه‌گوش قرارگرفته و خروج از این محدوده نزدیک است.

تحلیل بولت

خریداران باید سطح 30000 دلاری را فتح کنند

مانند همیشه، بازه‌های زمانی بلندمدت خوش‌بینی بیشتری را برای سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به همراه دارند. یکی از تحلیلگران بازار در تحلیل نمودار هفته‌ای این ارز توضیح داد که میانگین متحرک 200 هفته‌ای، مقاومت بعدی بیت کوین است. وی همچنین توضیح داد که این ارز در بازه بلندمدت در حال تشکیل الگوی سر و شانه معکوس است.

نمودار هفتگی بیت کوین

مطلب مفید: ارز دیجیتال Wojak چیست و آینده آن چگونه خواهد بود؟

یکی دیگر از تحلیلگران نیز اشاره داشت که بیت کوین باید بتواند هرچه سریع‌تر سطح 30000 دلاری را فتح کند. در غیر این صورت، احتمال حرکت به سمت 24000 دلار و معامله شدن در این ناحیه برای چند روز یا هفته دور از انتظار نخواهد بود.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که علیرغم اصلاح روز گذشته، قیمت این ارز همچنان در محدوده ثابت و فشرده چند هفته اخیر معامله می‌شود. چنین حرکتی زمانی که فعالان بازار در انتظار شفافیت بیشتر و تعیین جهت بازار هستند، امری کاملاً معمولی است. بررسی رفتار قیمت با استفاده از اندیکاتور باندهای بولینگر نشان می‌دهد که هیچ فشار خرید و فروش گسترده‌ای در بازار وجود ندارد.

علاوه بر آن، اندیکاتور OBV بیت کوین نیز جهتی خنثی به خود گرفته که بیانگر حجم پایین معاملات و بی‌جهت بودن آن است. در حال حاضر فشار خرید و فروش برابر است و باید منتظر کاتالیزوری در بازار باشیم تا شرایط به نفع یکی از گروه‌ها تغییر کند.

باندهای بولینگر

در حال حاضر بیت کوین در محدوده 29000 دلاری معامله می‌شود و برای خریداران حرکت صعودی و فتح مقاومت 30000 دلاری اهمیت زیادی دارد. این حرکت ضمن خروج قیمت از ناحیه ثابت اشاره شده می‌تواند فشار خرید را افزایش و رالی صعودی را به سمت مقاومت‌های بالاتر 32400 دلار و حتی 40000 دلار ادامه‌دار کند.

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر بیت کوین در عبور از مقاومت‌های پیش رو ناموفق عمل کند، حرکت اصلاحی را شاهد خواهیم بود که در وهله اول بیت کوین را وارد کانال 27000 دلاری خواهد کرد. اگر این حرکت ادامه یابد و حمایت مهم ناحیه ثابت در 25250 دلاری شکسته شود، فشار فروش افزایش خواهد یافت و بیت کوین در کوتاه‌مدت سطوح پایین‌تر را نیز خواهد دید.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان