بیت کوین در مسیر ۲۰۰ هزار دلاری شدن؛ تحلیل BTC (۱۷ فروردین)

آنچه می‌خوانید...

در حالی که قیمت بیت کوین به‌تازگی موفق شده سطح 28000 دلاری را پس بگیرد، یکی از تحلیلگران مطرح بازار در تحلیلی قابل‌توجه اذعان داشته است که این ارز در مسیر 180 هزار دلاری حرکت می‌کند. تحلیل بیت کوین از سمت فیلب فیلب، تحلیلگر مطرح بازار نشان می‌دهد که قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال در چرخه هاوینگ بعدی به محدوده 180 هزار دلاری خواهد رسید.

اعتماد فیلب فیلب (Filbfilb) به چرخه هاوینگ

به نقل از کوین تلگراف، علیرغم نزدیک شدن قیمت بیت کوین به اوج 30000 دلاری، تریدرهای زیادی نسبت به رالی صعودی 2023 دچار شک و شبهه شده‌اند. در همین حین اما پیش‌بینی‌های دور از انتظار و نجومی در رابطه با قیمت این ارز صورت گرفته که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

- Advertisement -

در حالی که به‌تازگی از زمستان ارزهای دیجیتال و بازار نزولی 2022 خارج شده‌ایم، کتی وود، مدیرعامل شرکت آرک اینوست و بالاجی سرینیواسان، مدیر سابق کوین بیس، پیش‌بینی کرده‌اند قیمت بیت کوین به 1 میلیون دلار خواهد رسید تا شاهد اختلاف نظر میان تحلیلگران و اعضای جامعه در این زمینه باشیم.

در همین حین، فیلب فیلب (Filbfilb)، با استفاده از تحلیل داده‌های موجود پیش‌بینی صعودی و قابل‌قبول‌تری از قیمت آینده بیت کوین ارائه کرده است. وی به چرخه هاوینگ بعدی بیت کوین اشاره داشته و با استفاده از آن کف و سقف‌های قیمتی تعیین کرده است. گفتن است که در ماه مارس سال آینده، هاوینگ باعث نصف شدن پاداش بلاک‌ها خواهد شد. قابل‌توجه است که در چرخه‌های قبلی، بیت کوین همیشه از الگوی رفتاری مشخصی پیروی کرده که در حال حاضر نیز به آن الگو وفادار بوده است.

نمودار حرکتی بیت کوین

فیلب فیلب با استفاده از داده‌های مربوط به چرخه‌های قبلی توضیح داد که قیمت بیت کوین معمولاً در 368 تا 550 روز پس از هاوینگ به سمت اوج قیمتی حرکت می‌کند و 779 تا 914 روز پس از این رویداد به سمت کف قیمتی حرکت می‌کند. وی با ارائه چرخه قیمتی اشاره داشت که پس از این رویداد تا حدی می‌توان سقف و کف قیمتی آینده بیت کوین را مشخص کرد.

حرکت بیت کوین به سمت 200 هزار دلار

هم‌راستا با حرکت بیت کوین در سال‌های 2013، 2017 و 2021 پس از هاوینگ، قیمت این ارز در سال 2025 باید با الگوی سقف دوقلو به اوج 200 هزار دلاری برسد. همچنین بر اساس محاسبات این تحلیلگر مطرح، کف قیمتی بیت کوین نیز محدوده 50 هزار دلاری خواهد بود که یک سال پس از اوج اشاره شده به آن خواهیم رسید.

فیلب فیلب در ادامه اشاره داشت که با گذشت زمان، نوسانات قیمتی کاهش زیادی خواهد داشت و از سویی بزرگ‌تر شدن روند استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان دارایی‌های ارزشمند و با هدف سرمایه‌گذاری، به رالی صعودی قیمت بیت کوین کمک زیادی خواهد کرد.

مطلب مفید: ممنوعیت بیت کوین امکان پذیر است؟ آیا کشورها می‌توانند بیت کوین را ممنوع کنند؟

با تمام موارد اشاره شده، وی معتقد است که قیمت بیت کوین در مسیر صعودی قرارگرفته و تا ماه فوریه آینده به اوج 180 هزار دلاری خواهد رسید. اکنون باید دید که با در نظر گرفتن اوضاع اقتصادی در جهان و آمریکا پیش‌بینی وی تا چه حدی درست خواهد بود؟

تحلیل روزانه بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران روز گذشته باری دیگر تلاش کردند تا قیمت را از مقاومت 29000 دلاری عبور دهند اما در این امر ناموفق بودند. سایه بلند کندل در این ناحیه نیز نشان‌دهنده فروش سنگین در سطوح بالا است.

نمودار BTC

اکنون فروشندگان تلاش خواهند کرد تا با رساندن قیمت به زیر میانگین 20 روزه در 27273 دلار برتری خود در بازار را تثبیت کنند. این سطح اهمیت بالایی دارد و شکست آن به معنای خروج تریدرهای زیادی از معاملات خرید خواهد بود. اتفاقی که می‌تواند قیمت را به محدوده خط گردن الگوی سر و شانه برعکس در 25250 دلار بازگرداند.

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت به میانگین 20 روزه واکنش مثبت نشان دهد، به معنای آن خواهد بود که خریداران اهمیت این سطح را درک کرده و با تمام وجود از آن دفاع می‌کنند. چنین حرکتی می‌تواند احتمال شکست مقاومت 29185 دلاری در آینده نزدیک را افزایش دهد. اگر چنین حرکتی رخ دهد، مقاومت بعدی بیت کوین در کوتاه‌مدت سطح 30000 و سپس 32500 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان