ادامه اصلاح بیت کوین و سقوط به کف۲۸۰۰۰ دلاری؛ تحلیل BTC (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالادامه اصلاح بیت...

آنچه می‌خوانید...

نوسانات قیمت بیت کوین در چند روز اخیر کاهش قابل‌توجهی داشته است اما در ابتدای هفته جاری، شاهد تحرکاتی در قیمت بودیم که باعث تشکیل الگوهای کندلی شده است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که علیرغم رشد نسبی قیمت در روز گذشته، اتفاقات رخ داده برای شبکه بیت کوین باعث شد تا این ارز با اصلاح همراه شود و در محدوده 28500 دلاری قرار بگیرد.

به نقل از کوین تلگراف، در حالی این حرکت نزولی رخ داده است که خریداران همچنان در تلاش هستند تا قیمت را از سطوح مقاومتی 30000 و 31000 دلاری عبور دهند و نشان دهند که تسلیم فروشندگان بیت کوین نشده‌اند. باید اشاره داشت که فقط قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در چند وقت اخیر نبوده است که در روندهای ثابت حرکت کرده است. بازار سهام آمریکا نیز چند روزی است در روندی مشابه قرارگرفته که بیانگر انتظار بازارهای مالی برای یک جرقه است.

- Advertisement -

رفتار قیمتی بیت کوین در کوتاه‌مدت تقریبا غیرقابل‌پیش‌بینی است و همین موضوع تحلیلگران را به سمت بازه‌های زمانی بلندمدت سوق داده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که در بلندمدت بیت کوین صعودی است و یکی از کارشناسان پیش‌بینی کرده که در کمتر از یک سال دیگر، قیمت به محدوده 63000 دلاری خواهد رسید.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 6 مه در واکنش به خط مقاومتی الگوی مثلث متقارن با اصلاح سنگینی همراه شد تا شاهد تلاش فروشندگان برای جلوگیری از رشد قیمت باشیم. ک نکته مثبت برای خریداران آن است که با خرید در کف‌های قیمتی در حال حمایت از خط روند حمایتی این الگو هستند.

مطلب مفید: آخرین هاوینگ بیت کوین چه زمانی انجام میشود؟ تمام آنچه که باید از هاوینگ ۲۰۲۴ بدانید!

نمودار روزانه بیت کوین

میانگین 20 روزه در 28819 دلار جهتی خنثی به خود گرفته و RSI نیز در محدوده 50 قرار دارد که نشان از بلاتکلیفی بازار دارد. اگر بیت کوین الگوی مثلث را به سمت پایین بشکند، به معنای برتری فروشندگان خواهد بود و در پی آن می‌توان انتظار سقوط قیمت تا سطح 26942 و سپس 25250 دلاری را داشت.

از سویی دیگر، بازگشت و عبور از ناحیه مقاومتی الگو می‌تواند آغازگر رالی صعودی بیت کوین تا محدوده 32400 دلاری باشد. انتظار می‌رود در این ناحیه شاهد بازگشت فروشندگان به بازار باشیم.

نمودار 4 ساعته BTC

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران در روزهای گذشته تلاش کردند قیمت را از این الگو خارج کنند اما سایه بلند کندل‌ها به معنای آن است که فروشندگان برای آن‌ها تله گذاشته و قصد تسلیم شدن ندارند. در واکنش به این اتفاق، قیمت بیت کوین با اصلاح سنگینی همراه شد و به سطح حمایتی مثلث رسید.

واکنش مجدد به سطح حمایتی الگو کمی قیمت را با رشد همراه کرد و به میانگین‌های متحرک رساند. اکنون باید منتظر واکنش بیت کوین به این سطوح بود. اگر شاهد سقوط از سطوح فعلی باشیم، احتمال شکست خط حمایتی الگو نیز بیشتر می‌شود. از سویی دیگر، اگر شاهد عبور از میانگین‌های متحرک باشیم، می‌توان انتظار صعود تا سطح مقاومتی مثلث را داشت.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان