سقوط بیت کوین در پی افزایش احتمالی نرخ بهره؛ تحلیل BTC (۱۸ اسفند۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته در یک روند نزولی قرار داشته و با از دست رفتن سطح 22000 دلاری اکنون در محدوده 21730 دلاری قرار گرفته است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که سقوط قیمت این ارز، رابطه بسیار نزدیکی با صحبت‌های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همچنین اتفاقات مربوط به بانک سیلورگیت داشته است.

به نقل از کریپتونیوز، رئیس فدرال رزرو روز گذشته هشدار داد که نرخ تورم ممکن است بیشتر از حد انتظار باشد. در پی این صحبت‌ها، اعضای جامعه نگران شدند که ممکن است سقوط قیمتی را برای بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها شاهد باشیم. پس از ایجاد ترس در بازار، قیمت بیت کوین به ریزش خود ادامه داد و سطح حمایتی 22000 دلاری را نیز از دست داد.

- Advertisement -

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته موفق نشده هیچ حرکت صعودی را از خود ثبت کند و همواره با سقوط همراه بوده و اخیراً وارد کانال 21000 دلاری شده است. در همین حین، بسیاری معتقدند که فدرال رزرو و افزایش احتمالی نرخ تورم دلیل اصلی این اتفاق است. صحبت‌های پاول و انحلال بانک سیلورگیت باعث عدم قطعیت میان تریدرها شده و اکنون فعالان بازار به دنبال یافتن و درک تأثیر احتمالی این اتفاقات بر قیمت بیت کوین هستند.

توییت میلکی بول

هشدار جروم پاول درباره نرخ تورم

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، دومین و آخرین روز شهادت خود در کنگره را با یک جلسه استماع سه ساعته نسبتاً بدون حادثه در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان به پایان رساند. برخلاف جلسه سه‌شنبه کمیته بانکی سنا، بازارهای مالی در طول جلسه پرسش و پاسخ ثابت و بی‌تحرک ماندند، با این حال پس از هشدار پاول درباره احتمال افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم، بازار سهام سقوط کرد.

وی در این باره اشاره داشت و تاکید کرد که هنوز تصمیمی برای افزایش نرخ بهره گرفته نشده است اما اگر تورم افزایش یابد و فدرال رزرو مجبور به افزایش نرخ بهره شود، این نهاد مالی آماده مقابله با تورم است. کارشناسان بسیاری معتقدند که این اتفاق می‌تواند دوباره قیمت بیت کوین را به سطوح پایین ماه‌های گذشته بازگرداند.

قیمت بیت کوین در نزدیکی 20000 دلار

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در حال حاضر و برای اولین بار پس از دو ماه، قیمت این ارز ممکن است به زیر 20000 دلار سقوط کند. رئیس فدرال رزرو اشاره داشت که نشانه‌های اقتصادی اخیر بهتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شده و این موضوع انتظاری به وجود آورده است که نرخ بهره اعلامی توسط این نهاد ممکن است نسبت به ماه گذشته بیشتر اعلام شود. چنین موضوعی در بازار باعث عدم قطعیت و ترس شده که نتیجه آن را بر بیت کوین و آلت کوین‌ها مشاهده می‌کنیم.

صحبت پاول

مطلب مفید: آموزش کامل استفاده از مرورگر بلاک چین

صحبت‌های پاول بر دلار آمریکا نیز تأثیر داشت و شاخص دلار به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته رسید. با توجه به رابطه بیت کوین و شاخص دلار، پس از رشد این شاخص، قیمت بیت کوین با اصلاح همراه شد. باید اشاره داشت که افزایش ارزش شاخص دلار باعث می‌شود بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران گران‌تر شوند و درنتیجه تقاضا برای آن‌ها کاهش یابد.

بانک سیلورگیت و تأثیر آن بر بازار کریپتو

علاوه بر موضع منفی جروم پاول، عدم قطعیت و اعلام انحلال بانکی سیلورگیت نیز در ترس فعالان بازار و سقوط قیمت‌ها بی‌تأثیر نبوده است. این بانک با حمایت خود از ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود اما اکنون شایعات مربوط به مشکلات با قانون‌گذاران و اعلام انحلال باعث شد تا بیت کوین با ریزش همراه شود.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین اکنون در محدوده 21700 دلاری قرار دارد و حجم معاملات این ارز در شبانه‌روز گذشته نیز 22 میلیارد دلار بوده است. بنا بر تحلیل تکنیکال بیت کوین، نزدیک‌ترین سطح حمایتی این ارز محدوده 21550 دلاری است که واکنش مثبت به آن می‌تواند قیمت را دوباره به بالای سطح 22000 دلاری بازگرداند.

نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین محدوده 22000 دلاری است و شکست آن می‌تواند قیمت را به سطح 22500 دلار و سپس 22800 دلاری برساند. از سویی دیگر، ادامه روند اصلاحی و شکست حمایت 21550 دلاری به سمت پایین می‌تواند فشار فروش را افزایش دهد و بیت کوین را در کوتاه‌مدت به حمایت 20550 دلاری برساند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کریپتونیوز است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان