top banner adv

روز خونین بازار و سقوط بیت کوین به 15600 دلار؛ تحلیل BTC (19 آبان 1401)

بازدید : 9268

پس از تغییر تصمیم بایننس در رابطه با نخریدن صرافی FTX، احساسات سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال منفی شده و در پی آن شاهد حرکت قیمت بیت کوین به سمت کف جدید خود در محدوده 15700 دلاری بودیم. به نقل از کوین تلگراف و بنابر تحلیل بیت کوین، شب گذشته در پی احتمال ورشکستگی FTX و همچنین به هم خوردن معامله بایننس در رابطه با خرید این پلتفرم، بیت کوین سقوط سنگینی را تجربه کرد و به کف سالانه جدید خود در محدوده اشاره شده رسید.

روند نزولی ادامه خواهد یافت؛ اولین حمایت 12000 دلار خواهد بود

بیشتر بخوانید : قیمت بایننس کوین درگیر دو الگوی تکنیکالی؛ تحلیل BNB (۳۱ فروردین ۱۴۰۲)

CanteringClark، تحلیلگر مطرح و مستقل بازار ارزهای دیجیتال اشاره داشت که احتمال دارد در کوتاه مدت شاهد بازگشت و اصلاح صعودی از محدوده 15000 دلار باشیم. وی همچنین افزود که با بررسی صورت گرفته بر اندیکاتورهای محتلف، بیت کوین درنهایت سطح 12000 دلاری را به عنوان حمایت و محل بازگشت خود انتخاب خواهد کرد.

توییت CanteringClark

آیا شاهد شکست میانگین متحرک چند ساله خواهیم بود؟

کالب فرانزن، یکی از تحلیلگران بازار توضیح داد که اگر قیمت بیت کوین به روند نزولی خود ادامه دهد، برای اولین بار در تاریخ شاهد آن خواهیم بود که میانگین متحرک 52 هفته‌ای و 104 هفته‌ای زیر میانگین 156 هفته‌ای یکدیگر را قطع خواهند کرد.

توییت فرانزن از تحلیل بیت کوین

افزایش ترس و فروش در زیان

بیشتر بخوانید : حفظ حمایت 20000 دلاری توسط سرمایه گذاران بیت کوین؛ تحلیل BTC (15 تیر 1401)

Dave the wave، تحلیلگر مستقل بازار اشاره داشت که با توجه به منحنی رشد لگاریتمی، ترس در بازار بیت کوین به شدت افزایش داشته است. وی در ادامه افزود که اگر کندل ماهانه زیر سطح 16907 دلاری بسته شود، رشد بیت کوین با توجه به این معیار مهم در بلند مدت کاهش خواهد یافت.

علاوه بر آن، داده‌های گلسنود از شاخص آنچین SOPR حاکی از آن است که سرمایه گذاران بیت کوین در حال فروش دارایی‌های خود با زیان 10 درصدی هستند، اتفاقی که از ژوئن 2022 تاکنون رخ نداده بود. تحلیلگران امید داشتند که خرید FTX توسط بایننس بتواند روند نزولی و حمام خون بازار را متوقف کند اما اکنون با به هم خوردن این معامله، سرمایه گذاران با سرعت در حال فروش دارایی‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید : افزایش ۷۵ درصدی قیمت فلوکی اینو؛ ایستگاه بعدی کجاست؟

مطلب مفید: لیر زیرو (LayerZero) چیست؟ ۵,۰۰۰ دلار رایگان به ‌دست آورید!

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت با از دست دادن حمایت 20000 دلاری در ناحیه نزولی قرار گرفت. در ادامه و با رخ دادن اتفاقاتی مانند خریداری نشدن FTX توسط بایننس، فشار فروش در بازار افزایش یافت و بیت کوین سطوح حمایتی 18500 و 17000 دلاری را از دست داد.

بازار ارزهای دیجیتال با ریزش سنگینی همراه بوده و در کنار بیت کوین، ارزهایی مانند اتریوم، ریپل و BNB نیز با سقوط حداقل 15 درصدی همراه بودند. در همین حین بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار به روند نزولی خود ادامه داد و سطح 16000 دلاری را نیز از دست داد. قیمت در نهایت به کف 15555 دلاری رسید و اکنون در حال اصلاح به سمت بالا است.

گفتنی است ک قیمت زیر سطح 17500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته قرار گرفته است. در مسیر صعودی بیت کوین با مقاومت 16400 دلاری و خط روند نزولی ایجاد شده در این ناحیه مواجه است. پس از آن، مقاومت مهم بیت کوین سطح 16650 دلاری در نزدیکی سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی است.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

اگر قیمت بتواند با عبور از خط روند نزولی و 16675 دلاری حرکت صعودی را آغاز کند، شاهد رشد تا 18000 دلار و سطح 50% فیبوناچی و سپس آزمایش دوباره محدوده 20000 دلاری خواهیم بود.

سقوط بیشتر قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 16500 دلار ناموفق عمل کند، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این صورت، اولین حمایت بیت کوین 15800 دلار خواهد بود. پس از آن، حمایت مهم این ارز 15500 دلار است و شکست آن می‌تواند منجر به سقوط قیمت تا حمایت 15000 دلاری و سپس ورود بیت کوین به کانال 14 هزار دلاری شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از Newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x