بازار آتی نوید بیت کوین ۳۰۰۰۰ دلاری را می‌دهد؛ تحلیل BTC (۱۹ فروردین)

خانهتحلیل ارز دیجیتالبازار آتی نوید...

آنچه می‌خوانید...

علیرغم فشارهای قانون‌گذاران و بدتر شدن وضعیت اقتصاد کلان، قیمت بیت کوین با حفظ سطح 28000 دلاری در یک هفته گذشته نشان از آمادگی برای روند صعودی داده است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که تریدرهای حرفه‌ای نیز در بازارهای آتی و مارجین موقعیت‌های خرید خود را حفظ کرده‌اند. چنین چیزی بر تئوری رشد بیشت بیت کوین به سمت 30000 دلار قدرت بیشتری می‌بخشد.

به نقل از کوین تلگراف، در بخش قانون‌گذاری، روز 4 آوریل، کمیته سنا ایالت تگزاس در بخش تجارت و کسب و کار موافقت کرد تا امتیازهای ارائه شده به ماینرها در حوزه استحفاظی این ایالت را حذف کند. در صورتی که این طرح تصویب شود، لایحه 1751 سنا سقفی برای جبران کاهش بار در شبکه برق تگزاس در مواقع اضطراری تعیین می‌کند.

- Advertisement -

ریسک رکود اقتصادی بیشتر شده است

در حالی که قیمت بیت کوین در یک روند خنثی به کار خود ادامه می‌دهد، داده‌های اقتصادی آمریکا نشان از افزایش احتمال رکود دارد. روز پنجشنبه داده‌های مدعیان بیکاری آمریکا منتشر شد که تعداد آن با افزایش 48000 عددی همراه بود. علاوه بر آن، کریستالینا جرجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول روز گذشته اشاره داشت که با سنگینی نرخ بهره بالاتر بر تقاضا، اقتصاد آمریکا و اروپا مدت‌زمان بیشتری با مشکل همراه خواهد بود.

در رابطه با بحران بانکی نیز، جرجیوا به بانک‌های مرکزی توصیه کرد که نرخ بهره را افزایش دهند. وی افزود که نگرانی‌هایی در مورد آسیب‌پذیری‌های پنهان در بانک‌ها و غیر بانک‌ها وجود دارد که باید حل شوند. جرجیوا در پایان اضافه کرد که اکنون زمان رضایت‌بخشی نیست.

از سویی دیگر، روز 6 آوریل جیمز بولارد، مدیر فدرال رزرو سنت لوئیس اخیراً اشاره داشته است که نگرانی‌ها درباره تأثیر اتفاقات اخیر مالی بر اقتصاد نا به‌جا بوده است. بولارد توضیح داد که اقدامات و واکنش فدرال رزرو به ضعف بخش بانکی آمریکا کاملاً مناسب و درست بوده است و ساست پولی این نهادم تواند فشار تورم را بیش از این کاهش دهد.

در ادامه برای درک بهتر از وضعیت بیت کوین به بررسی بازارهای مشتقه و همچنین معاملات تریدرهای حرفه‌ای خواهیم پرداخت.

قیمت بازار مشتقه بیت کوین بیانگر احساسات خنثی در بازار است

بازارهای مارجین برای تحلیلگران بینشی از معاملات تریدرها حرفه‌ای فراهم می‌کنند چرا که این بازار به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا در عوض وام گرفتن ارزهای دیجیتال موقعیت‌های معاملاتی خود را ایجاد کنند. برای مثال تریدرها می‌توانند با وام گرفتن استیبل کوین‌ها، بیت کوین خریداری کنند. از سویی دیگر، وام گرفتن بیت کوین به معنای باز کردن معامله فروش برای این ارز است.

وام دهی مارجین

نمودار بالا میزان وام‌دهی بازار مارجین OKX به کاربران را نشان می‌دهد. بر اساس این داده‌ها، در یک هفته گذشته میزان وام‌دهی 28 برابر به سود خریداران بیت کوین بوده است.

اگر نهنگ‌ها خطرات افزایش اصلاح قیمت را درک می‌کردند، بیت کوین را برای فروش استقراضی وام می‌گرفتند و باعث می‌شدند این شاخص به زیر 20 برابر برسد. نمودار زیر نشان‌دهنده میانگین معاملات خرید و فروش تریدرهای حرفه‌ای در صرافی‌های مختلف است که می‌تواند درک بهتری از وضعیت تریدرها به سرمایه‌گذاران بدهد.

خرید و فروش در صرافی های مختلف

همان‌طور که مشخص است در تاریخ 1 تا 7 آوریل، نسبت معاملات خرید به فروش در صرافی بایننس از 1.17 به 1.09 کاهش داشته است. در صرافی هیوبی این نسبت تقریباً در عدد 1 ثابت بوده که نشان‌دهنده تعادل میان عرضه و تقاضا است.

در همین حین، صرافی OKX تصویر متفاوتی ایجاد کرده است. نسبت معاملات در این صرافی از 1.25 به 0.69 کاهش داشته است که نشان‌دهنده برتری فروشندگان است. با این حال، در دو روز گذشته این شاخص به محدوده 0.97 بازگشته که نشان‌دهنده خرید بیت کوین است.

مطلب مفید: هر آنچه باید قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال بدانیم

نبود معاملات فروش خبر خوبی است

به‌طور کلی باید اشاره داشت که بازارهای آتی و مارجین بیت کوین هر دو در حالت خنثی به سر می‌برند که باید این اتفاق را مثبت تعبیر کرد. دلیل مثبت تعبیر کردن آن نیز رشد سنگین قیمت در چند وقت اخیر و حفظ سطح 28000 دلاری است. با توجه به مشکلات اقتصادی و قانون‌گذاری نامشخص از سمت کمیسیون بورس آمریکا، نبود معاملات فروش در بازار، نشانه خوبی برای بیت کوین است.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در نزدیکی اوج 29000 دلاری یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده است که بیانگر عدم قطعیت میان خریداران و فروشندگان درباره جهت حرکت بعدی است.

نمودار بیت کوین

میانگین متحرک 20 روزه در 27406 دلاری جهتی صعودی دارد و RSI نیز در بالای ناحیه میانی قرارگرفته تا شاهد برتری نسبی خریداران باشیم. اگر قیمت به خط حمایتی واکنش نشان دهد، خریداران می‌توانند بیت کوین را به بالای سطح مقاومتی مثلث و 30000 دلاری برسانند. در صورت رخ دادن این سناریو، شاهد یک حرکت صعودی قدرتمند به سمت هدف الگوی مثلث در محدوده 31280 دلاری خواهیم بود.

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت به خط حمایتی الگو واکنش نشان دهد و با ریزش بیشتر همراه شود، فشار فروش در کوتاه‌مدت افزایش خواهد یافت و این ارز به سمت کف 25250 دلاری حرکت خواهد کرد. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود که خریداران بیت کوین با تمام قوا از آن حفاظت کنند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان