حرکت صعودی قیمت به سمت 19500 دلار؛ تحلیل بیت کوین (2 آبان 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالحرکت صعودی قیمت...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته با رشد نسبتا خوبی همراه شد و تا سطح 19500 دلاری افزایش یافت. در پی این حرکت و بسته شدن کندل هفتگی، بسیاری از تریدرها و تحلیلگران انتظار هفته‌ای صعودی و سبز را برای بیت کوین دارند. به نقل از کوین تلگراف و بر اساس تحلیل بیت کوین، قیمت روز گذشته موفق شد برای مدتی سطح 19500 دلاری را رد کند.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

با این وجود و علیرغم حرکت 300 دلاری این ارز، باید اشاره داشت که در بازه زمانی روزانه بزرگ ترین ارز بازار همچنان در یک محدوده ثابت قرار دارد. در پی حرکت روز گذشته، بسیاری امیدوار شدند که در روزهای آتی شاهد حرکت‌های صعودی بیشتری از بیت کوین باشیم. با این وجود به نظر می‌رسد در این هفته نیز قیمت به 20000 دلار نرسد.

- Advertisement -

کریپتو اد، یکی از تحلیلگران مطرح بازار درباره حرکت اخیر گفت که به نظر هفته صعودی را در پیش داریم و احتمالا شاهد بسته شدن گپ CME فعلی باشیم. وی در ادامه نموداری از بیت کوین را به اشتراک گذاشت و اشاره داشت که همچنان از ناحیه سبز رنگ بالاتر هستیم و مطابق انتظار قیمت به سطح افقی واکنش نشان داده است.

تحلیل کریپتو اد
تحلیل کریپتو اد

کالج، حساب کاربری تحلیلی آنچین در فضای توییتر نیز اشاره داشت که حرکت صعودی اخیر بیت کوین باعث شده تا شاهد لیکوئید شدن‌های بسیاری در بازار باشیم. وی در صحبت‌های خود گفت که در تنها چند ساعت 6 میلیون دلار معاملات فروش لیکوئید شده و این مقدار بیشترین حد خود در 10 روز اخیر بوده است.

لیکوئید شدن معاملات فروش
لیکوئید شدن معاملات فروش

بسته شدن کندل هفتگی می‌تواند باعث رشد بیشتر شود

در رابطه با بسته شدن کندل هفتگی، کندل 23 اکتبر نیز در کنار کندل‌های قبلی در همان محدوده فشرده قرار گرفته است. با این حال بسته شدن کندل در محدوده 19440 دلاری به معنای بالاترین کندل هفتگی از اوایل سپتامبر تاکنون است.

نمودار هفتگی بیت کوین
نمودار هفتگی بیت کوین

دیسنتریدر، تحلیلگر مشهور بازار حرکت بیت کوین را قدرتمند توصیف کرد و اشاره داشت که چندین اندیکاتور قیمتی نیز صعودی شده‌اند. وی در ادامه افزود که از نظرش و برخلاف دیگران که معتقدند 14000 دلار یا پایین‌تر کف قیمتی است، قیمت بیت کوین به کف خود رسیده است.

مطلب مفید: نگاهی دقیق به امن‌ترین پگ بیت کوین (BitcoinPeg)!

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز به خوبی خود را در بالای سطح 18800 دلاری حفظ کرده است. این ارز در محدوده 19000 دلاری کفی را تشکیل داد و پس از آن شاهد رشد قیمت بودیم. در این حرکت صعودی مقاومت‌های 19200 و 19250 دلاری و همچنین خط روند نزولی در این سطح نیز شکسته شدند. پس از آن حرکت شدت بیشتری گرفت و بیت کوین از 19400 دلار، میانگین متحرک 100 ساعته و حتی 19500 دلار نیز عبور کرد.

پس از آن اما، بیت کوین موفق به عبور از 19600 دلار نشد و بعد از ایجاد اوجی در 19679 دلاری شاهد اصلاح قیمت بودیم. در حال حاضر بیت کوین در نزدیکی سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی قرار گرفته است. در مسیر صعودی اولین مقاومت قیمت سطح 19600 دلاری است و مقاومت کلیدی بیت کوین نیز 19650 دلار است.

تحلیل نمودار بیت کوین
تحلیل نمودار بیت کوین

عبور از این سطوح، بیت کوین را با سطح مهم 20000 دلاری مواجه می‌کند که شکست آن می‌تواند باعث حرکت به سمت 20500 دلار و سپس مقاومت 21200 دلاری شود.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 19600 دلار ناموفق عمل کند، شاهد ادامه یافتن روند اصلاحی و نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت سطح 19300 دلاری خواهد بود. حمایت مهم بعدی ناحیه 19250 دلاری در نزدیکی سطح 50% فیبوناچی اصلاحی است. شکست این ناحیه منجر به افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 18800 دلار خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان