top banner adv

بررسی ۳ دلیل برای افزایش قیمت بیت کوین در روز گذشته؛ تحلیل BTC (۲ آذر ۱۴۰۱)

بازدید : 15665

قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته با رشد نسبی همراه بود. به نظر می‌رسد ارزهای بزرگ مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و … در حال واکنش به کف‌های سالانه خود هستند. به نقل از کوین تلگراف و بر اساس تحلیل بیت کوین، رالی صعودی این ارز و برخی از آلت کوین‌ها نشان می‌دهد که حتی با وجود مشکلات نقدینگی پلتفرم جنسیس، بازار در حال تکمیل پاکسازی خود است.

همزمان با بازار کریپتو، بازار سهام نیز با رشد همراه شد و شاخص داو جونز و S&P 500 هر کدام با رشد 1 درصدی همراه شدند. اکنون و با گزارش شغلی ماه نوامبر که در تاریخ 2 دسامبر منتشر خواهد شد، تریدرهای بازار سهام در انتظار رشد بیشتر در این بخش و در نتیجه افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند. با توجه به همبستگی نزدیک بیت کوین با این بازار، احتمالا شاهد حرکات قیمتی مشابهی باشیم. در ادامه سه دلیل رالی صعودی بیت کوین را بررسی خواهیم کرد.

قراردادهای باز بیت کوین به سمت فروشندگان متمایل شده است

از زمانی که در 18 ژوئن، قیمت بیت کوین به 17600 دلار سقوط کرد، قراردادهای باز معاملات آتی این ارز با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. حرکات سریع قیمت می‌تواند باعث لیکوئید شدن تریدرهای زیادی شود اما مشخص نیست که این حرکت در کدام جهت خواهد بود.

بسیاری از تریدرها معتقدند که اگر فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از این افزایش ندهد و سیاست سختیگرانه خود را کمی آرام‌تر کند، قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت و قراردادهای فروش زیادی لیکوئید خواهند شد.

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل بیت کوین تاریخ 8 دی 1400

معاملات آپشن بیت کوین
معاملات آپشن بیت کوین

فروپاشی صرافی FTX موجی از لیکوئید شدن‌ را برای بیت کوین به همراه داشت و قیمت این ارز را نیز با سقوط سنگینی همراه کرد. داده‌ها نشان می‌دهند که روز 7 نوامبر و با حرکت قیمت به زیر 16000 دلار، حدود 550 میلیون دلار در معاملات خرید کریپتو لکوئید شده است.

بیشتر بخوانید : تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران این هفته باید زیر نظر بگیرند (4 مهر 1401)

به طور معکوس، لیکوئید شدن معاملات فروش با ایجاد فشار خرید خودکار قیمت بیت کوین را به سمت سطوح بالاتر حرکت می‌دهد. رالی صعودی فعلی با قدرت گرفتن قرار دادهای باز فروش همراه بوده که می‌تواند به افزایش قیمت این دارایی کمک زیادی کند.

داده‌های بلند مدت به نفع BTC هستند

بیشتر بخوانید : بیت کوین در مسیر حمایت ۲۵۰۰۰ دلاری؛ تحلیل BTC (۵ اردیبهشت ۱۴۰۲)

اعتماد سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال نز می‌تواند با کاهش نرخ بهره و آرام شدن سیاست فدرال رزرو در دو ماه آینده افزایش یابد. بنابر بیانیه فدرال رزرو، احتمال تغییر سیاست همچنان یکی از گزینه‌های روز میز است:

«به منظور دستیابی به یک سیاست پولی که به اندازه کافی محدود کننده باشد تا تورم را در طول زمان به 2 درصد برگرداند. کمیته در تعیین سرعت افزایش‌های آتی در محدوده هدف، تشدید انباشته سیاست پولی، تأخیرهایی را که سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم تأثیر می‌گذارد، و تحولات اقتصادی و مالی را در نظر می‌گیرد.»

بیشتر بخوانید : تحلیل قیمت بیت کوین تاریخ 28 تیر 1400

بر اساس داده‌های ماکرومیکرو، شرکتی که پیش بینی سرمایه گذاران از نرخ بهره را منتشر می‌کند، احتمال دارد در ماه‌ها آینده شاهد کاهش این شاخص باشیم.

احتمال کاهش نرخ بهره
احتمال کاهش نرخ بهره

نمودار بالا نشان دهنده کاهش احتمالی نرخ بهره است. احساسات عموم نشان می‌دهد که نرخ بهره ممکن است با ریزش همراه شود و سرمایه گذاران معتقدند که چنین احتمالی می‌تواند بازگشت قیمت بیت کوین و بازار کریپتو را به همراه داشته باشد. شاخص نزدک و S&P 500 به طور کلی نمایی از اقتصاد را به ما نشان می‌دهند و در حال حاضر این دو با بیت کوین همبستگیی زیادی دارند. در نتیجه اگر نرخ بهره کاهش یابد و اقتصاد رشد کند، بیت کوین نیز رشد خواهد کرد.

سقوط به کف سالانه و نشانه‌هایی از اشباع فروش

شاخص RSI یک اندیکاتور محبوب و معروف در تحلیل تکنیکال است که نشان می‌دهد یک دارایی در ناحیه اشباع فروش قرار گرفته یا اشباع خرید. زمانی که RSI به زیر 30 سقوط کند منطقه اشباع فروش خواهد بود و بالای 70 ناحیه اشباع خرید را خواهیم داشت. همچنین به طور تاریخی با رسیدن این شاخص به محدوده‌های اشاره شده شاهد حرکتی قدرتمند از قیمت در جهت معکوس خواهییم بود. ری سالموند، یکی از مدیران کوین تلگراف در این باره گفته است:

«از دید تکنیکالی، بیت کون تحت فشار فروش سنگینی بوده و همین موضوع باعث شده تا RSI آن به زیر 30 سقوط کندو نگاهی به این شاخص در بازه روزانه و هفتگی نشان می‌دهد که RSI در آستانه بازگشت قرار دارد و بدین ترتیب باید شاهد حرکت صعودی از قیمت بیت کوین نیز باشیم. باید دید که آیا پس گرفتن سطح 16000 دلاری، تله‌ای برای خریداران است و شاهد ادامه یافتن روند نزولی خواهیم بود یا تغییری در مسیر حرکتی این ارز ایجاد خواهد شد.»

RSI هفتگی BTC
RSI هفتگی BTC

در حالی که در کوتاه مدت قیمت بیت کوین نشانه‌های صعودی از خود نشان داده، چالش‌های بزرگی مانند افزاش نرخ بهره، کاهش سرمایه ورودی و نقدینگی به بازار و تاثیرات ورشکستگی FTX می‌تواند تهدیدی بزرگ برای این ارز و تمامی حوزه ارزهای دیجیتال باشد.

تحلیل بیت کوین

بیشتر بخوانید : قیمت کاردانو در آستانه یک رالی صعودی؛ تحلیل ADA (۶ اردیبهشت ۱۴۰۲)

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز به سقوط خود زیر سطح حمایتی 16000 دلاری ادامه داد. این ارز حتی حمایت 15800 دلاری را از دست داد اما خریداران در 15500 دلار فعالیت خود را افزایش دادند. در نهایت کف قیمتی در 15470 دلار تشکیلشد و بیت کوین اصلاح صعودی خود را آغاز کرد. در این حرکت شاهد پس گرفتن سطوح 15800 و 16000 دلار بودیم. خریداران حتی موفق شدند قیمت را از سطح 50% فیبوناچی اصلاحی نیز عبور دهند.

در حال حاضر قیمت زیر سطح 16300 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته قرار گرفته است. علاوه بر آن، در نزدیکی سطح 16200 دلاری و در نمودار یک ساعته خط روند نزولی تشکیل شده است.  در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین همین سطح است، پس از آن محدود 16300 دلاری و میانگین 100 ساعته مقاومت مهمی خواهند بود. این محدوده در نزدیکی سطح 61.8% فیبوناچی قرار گرفته و شکست آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

به منظور ایجاد یک موج بازگشتی قدرتمند، سطح مذکور باید با قدرت شکسته شود. در این صورت بیت کوین به سمت مقاومت 16500 دلاری و سپس ناحیه 17000 دلاری حرکت خواهد کرد.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 16300 دلار ناموفق عمل کند، شاهد ادامه دار شدن روند نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت بیت کوین محدوده 15900 دلاری خواهد بود. پس از آن حمایت اصلی قیمت سطح 15550 دلار است که شکست آن باعث افزایش فشار فروش و سقوط به سمت 14000 دلار  خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x