بیت کوین در اوج ۲۸۰۰۰ دلاری؛ تحلیل BTC (۲ فروردین ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته و پس از اعلام شدن داده‌های نرخ تورم آمریکا موفق شد اوج ماه فوریه در محدوده 25000 دلاری را فتح کند و به سمت قله 28000 دلاری حرکت کند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در کنار آن، سقوط احتمالی سیستم بانکی در کل جهان باعث شد تا سرمایه‌گذاران بیشتری به این ارز جذب شوند و از آن به‌عنوان ابزاری برای مقابله با تورم بهره ببرند.

به نقل از کوین تلگراف، از ابتدای ماه مارس و پس از اتفاقات رخ داده برای بانک‌ها، همبستگی میان طلا و بیت کوین با افزایش قابل‌توجهی همراه بوده است.

علیرغم این موضوع، سرمایه‌گذاران سازمانی در سال 2023 همواره مشغول فروش بیت کوین بوده‌اند تا شاهد هشداری برای رالی صعودی فعلی باشیم. نهنگ‌های بیت کوین، هولدرهایی با دارایی 10 تا 10 هزار BTC، در رالی صعودی اخیر نقش و مشارکتی نداشته‌اند. به نظر می‌رسد که حرکت صعودی اخیر را سرمایه‌گذاران خرد ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل، واگرایی میان نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران خرد می‌تواند پول بک کوتاه‌مدتی را برای قیمت بیت کوین به همراه داشته باشد.

سرمایه‌گذاران سازمانی مجبور به فروش هستند

داده‌های پلتفرم تحلیلی کوین شیرز از جریان دارایی‌های رمز ارزی سرمایه‌گذاران سازمانی نشان‌دهنده بزرگ‌ترین فشار فروش از تاریخ 6 مارس به بعد است. خروج سرمایه اشاره شده تمامی جریان ورودی سال را از بین برده و جریان سرمایه کل امسال را به منفی 177 میلیون دلار رسانده است.

جیمز باترفیل، مدیر تحقیقات پلتفرم کوین شیرز اشاره داشته است که این ریزش و فروش سرمایه از سمت سرمایه‌گذاران می‌تواند به دلیل نیاز به نقدینگی شرکت‌ها در زمان بحران بانکی باشد. اتفاقی که مشابه آن را در ماه مارس 2020 و زمان آغاز بیماری کرونا شاهد بودیم.

جریان سرمایه سرمایه گذاران سازمانی

با این حال باید اشاره داشت که یک نکته مثبت در این حین، عدم فروش دارایی از سمت نهنگ‌های بیت کوین است. در همین حین، با افزایش قیمت، بیت کوین به نهنگ‌ها نیاز پیدا خواهد کرد تا وارد بازار شده و به رشد بیشتر قیمت کمک کنند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، رالی صعود از بین خواهد رفت.

مطلب مفید: ۵ ایردراپ برتر سال ۲۰۲۳؛ این آلت کوین‌ها را زیرنظر داشته باشید

بنا بر تحلیل بیت کوین و بازار، اتفاقاتی مانند بی‌ثباتی استیبل کوین USDC، سرکوب دلار بایننس و … باعث شده است تا نهنگ‌ها از استیبل کوین‌ها فاصله بگیرند و دارایی‌های خود را حفظ کنند. جریان تبدیل استیبل کوین‌ها به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال اتفاق بسیار مثبتی است. با این حال، تبدیل این کوین‌ها به دلار نشان از ضعف قدرت خرید در بازار دارد. از آنجایی که نهنگ‌ها در حرکت اخیر نقشی نداشته‌اند به نظر بیشتر شاهد حالت دوم و تبدیل دلاری بوده‌ایم.

دارایی نهنگ‌ها

یکی دیگر از سهام‌داران اصلی و دخیل در اقتصاد بیت کوین، ماینرها هستند. داده‌ها نشان می‌دهند، دارایی ماینرها از ابتدای سال میلادی جاری در حال افزایش بوده است. برخی از ماینرها در 14 مارس و پس از عبور قیمت بیت کوین از محدوده 25000 دلاری اقدام به سیو سود کردند و پس از آن با عبور قیمت از 28000 دلار، دوباره شاهد این اتفاق بودیم.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز تلاش کرد تا از محدوده مقاومتی 28500 دلاری عبور کند اما در این محدوده با کمبود تقاضا همراه شد. در نتیجه، شاهد اصلاح قیمت به زیر 28000 دلار بودیم و بیت کوین حتی به زیر سطح 50% فیبوناچی اصلاحی نیز سقوط کرد. در ادامه، قیمت سطح مهم 27400 دلاری و میانگین 100 ساعته را آزمایش کرد و با رشد همراه شد.

نمودار بیت کوین

خریداران با حمایت از سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی قیمت را با رشد همراه کردند. علاوه بر آن، باید اشاره داشت که در محدوده 27780 دلاری و در نمودار یک ساعته نیز خط روند صعودی ایجاد شده که بر اهمیت این سطح حمایتی افزوده است. در حال حاضر بیت کوین بالاتر از حمایت 27500 دلاری و میانگین 100 ساعته معامله می‌شود. اولین مقاومت پیش روی این ارز سطح 28400 دلاری خواهد بود.

باید اشاره داشت که 28500 دلار، مقاومت مهم بیت کوین خواهد بود و شکست آن می‌تواند رالی صعودی دیگری را آغاز کند. در صورتی که چنین حرکتی رخ دهد، اولین مقاومت بیت کوین 29200 دلار خواهد بود و پس از آن سطح 30000 دلاری نقش مقاومتی ایفا خواهد کرد.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت این ارز در عبور از 28500 دلار ناموفق عمل کند شاهد اصلاح قیمتی خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت بیت کوین محدوده 27780 دلاری و میانگین 100 ساعته خواهد بود. پس از آن حمایت اصلی 27000 دلار است که شکست آن می‌تواند فشار فروش را افزایش دهد و بیت کون را به سمت 26200 و 25700 دلار سوق دهد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان