قیمت بیت کوین در انتظار داده‌های CPI؛ تحلیل BTC (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالقیمت بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته در محدوده 27500 دلاری معامله شد و علاوه بر آن، روند کلی بازارهای مالی نیز مثبت دنبال شد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز منتظر داده‌های مربوط به نرخ تورم آمریکا است که عصر امروز منتشر خواهد شد. انتشار این داده‌ها، می‌تواند تأثیر بسزایی بر بازار داشته باشد و به‌واسطه آن شاهد خروج بیت کوین از محدوده ثابت چند وقت اخیر باشیم.

داده‌های CPI

به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین در انتظار انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در یک محدوده ثابت و فشرده در حال معامله بوده است. این شاخص یک کاتالیزور کلاسیک برای نوسانات قیمتی بیت کوین محسوب می‌شود. علاوه بر آن، شاخص قیمت مصرف‌کننده یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که فدرال رزرو هنگام تصمیم برای نرخ بهره آن را در نظر می‌گیرد.

تعیین نرخ بهره بعدی یک ماه دیگر صورت خواهد گرفت اما دولت و شاخص‌های بخش خصوصی پیش‌بینی کرده‌اند که کاهش تورم در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد و سرعت بگیرد. یکی از تحلیلگران بازارهای مالی درباره این اتفاق گفت که در حال حاضر با رکود همراه است اما در دو یا سه ماه آِینده، نرخ تورم کاهش تدریجی خواهد داشت. وی در ادامه با اشاره به انتشار داده‌های کلان اشاره داشت که اعداد اعلامی چه تأثیری بر قیمت بیت کوین خواهند داشت.

توییت

همچنین باید اشاره داشت که ابزار FedWatch پیش‌بینی کرده است که به احتمال 80% فدرال رزرو در ماه آینده نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. اتفاقی که می‌تواند خبر مثبتی برای بازارهای پر ریسک مانند رمزارزها و بیت کوین باشد.

معاملات بیت کوین در صرافی بایننس

در رابطه با رفتار کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین باید اشاره داشت که تأثیر شایعات ایجاد شده پیرامون شبکه این ارز و صرافی بایننس باعث شد تا سرمایه‌گذاران در بازپس‌گیری سطح 30000 دلاری ناموفق عمل کنند. بررسی وضعیت تریدرهای بیت کوین نیز نشان می‌دهد که بازار تا حدی به سمت فروشندگان تمایل پیدا کرده است و سفارش گذارها با هر جهش کوچک قیمتی در حال فروش هستند.

سفارش های بیت کوین

در همین حین، پلتفرم متریال اندیکاتور با بررسی معاملات خرید و فروش ثبت شده در بایننس اشاره داشت که نقدینگی زیادی در محدوده زیر 26000 دلار برای بیت کوین ایجاد شده و اکثر خریداران سفارش‌های خود را در این محدوده گذاشته‌اند.

باید دید که آیا با انتشار اخبار اقتصادی قیمت به چه سمتی حرکت خواهد کرد و آیا با فعال شدن بخشی از این معاملات شاهد نوسانات سنگین در بازار خواهیم بود یا سطوح مقاومتی و حمایتی با سفارش‌های سنگین خود مانع از چنین حرکاتی خواهند شد.

مطلب مفید: در صورت فروپاشی اقتصاد آمریکا چه اتفاقی برای ارزهای دیجیتال خواهد افتاد؟

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده نزولی و زیر حمایت 28200 دلاری در حال معامله است. بیت کوین روز گذشته حمایت 27200 دلاری را آزمایش کرد و با رشد نسبی به محدوده 27500 دلاری رسید. علیرغم این حرکت صعودی باید اشاره داشت که قیمت همچنان زیر سطح مهم 28200 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود.

نمودار بیت کوین

بیت کوین در محدوده 28000 دلاری و با توجه به خط روند نزولی در این ناحیه با مقاومت سنگینی مواجه است. پس از این ناحیه نیز مقاومت 28500 دلاری را در پیش داریم که در نزدیکی میانگین 100 ساعته قرار گرفته است. تثبیت قیمت بالای سطح 28500 دلاری می‌تواند رالی صعودی را به سمت 29125 دلار و سپس 29500 دلار به همراه داشته باشد. درصورتی‌که داده‌های CPI نشان از کاهش تورم داشته باشد، می‌توان انتظار رشد بیشتر قیمت به سمت سطح 30000 دلاری را نیز داشت.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از مقاومت 28200 دلاری ناموفق عمل کند، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این صورت اولین سطح حمایتی محدوده 27250 دلاری خواهد بود. پس از آن سطح 27000 دلاری را خواهیم داشت که شکست آن می‌تواند فشار فروش را افزایش و بیت کوین را به محدوده حمایتی 26000 دلار و سپس 25250 دلاری برساند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان