سقوط بیت کوین به زیر ۲۰۰۰۰ دلار؛ تحلیل BTC (۲۰ اسفند ۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته قیمت بیت کوین برای اولین بار در دو ماه گذشته به پایین‌ترین سطح خود سقوط کرد و وارد کانال 19000 دلاری شد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته و در زمان معاملات بازار وال استریت با سقوط 2.4 درصدی همراه بوده است. در کنار بیت کوین، اکثر دارایی‌های ریسکی سقوط ارزش را تجربه کردند.

نمودار روزانه بیت کوین

سرنوشت مشابه بانک سیلیکون ولی با سیلورگیت

به نقل از کوین تلگراف، ریزش سنگین قیمت بیت کوین در حالی رخ داده که بانک سیلیکون ولی، شانزدهمین وام‌دهنده بزرگ آمریکا وارد فاز بازسازی شده و با مشکل مواجه شده است. در همین حین، شرکت سیلیکون ولی فایننشال، شرکت مادر بانک سیلیکون ولی اعلام کرده است که تمام سبد اوراق بهادار خود را با زیان سنگین به فروش می‌رساند تا بتواند 2.2 میلیارد دلار سرمایه جمع کند.

- Advertisement -

نتیجه این اتفاق سقوط ارزش سهام شرکت مادر بانک بود. ارزش سهام این شرکت در تنها چند ساعت 60% سقوط کرد. حرکتی که برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال که به‌تازگی سقوط سیلورگیت را نیز مشاهده کرده بودند بسیار آشنا به نظر می‌رسید. بانک سیلیکون ولی برخلاف FTX، تقصیر را گردن فدرال رزرو و سیاست انقباض کمی این نهاد انداخت.

گرگ بکر، مدیرعامل این بانک در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران گفت که دلیل صورت گرفتن چنین اقداماتی احتمال افزایش نرخ بهره از سمت فدرال رزرو است که باعث فشار بر بازارهای خصوصی و عمومی و دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین می‌شود.

توییت ون دی پوپ

پس از این صحبت‌ها و با حرکت نزولی بازار سهام، تنها بحث زمان برای سقوط بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال باقی مانده بود. در حالی که S&P 500 با ریزش 1.8 درصدی بدترین عملکرد هفتگی در سال 2023 را ثبت کرد، بیت کوین به ریزش خود ادامه داد و درنهایت حمایت 20000 دلاری خود را از دست داد.

 حمایتی برای بیت کوین وجود نداشت

واکنش‌ها به سقوط قیمت بیت کوین متفاوت بود و بسیاری پیش از رخ دادن این اتفاقات و سقوط دو بانک در فاصله چند روز نیز از ابتدای سال تاکنون انتظار بازگشت قیمت به سطوح فعلی را داشتند.

کردیبل، تحلیلگر معروف بازار، در این باره اشاره داشت که احتمالاً قیمت به محدوده 18000 تا 19000 دلاری بازخواهد گشت اما این حرکت فقط آزمایش مجدد سطوح پایین است. وی در ادامه تصویری از نمودار به اشتراک گذاشت و توضیح داد که این حرکت نزولی منطقی و برای بازار مناسب است و اتفاقی غیرمنتظره و از قبل تأیید شده نیست.

تحلیل کردیبل

پس از آنکه در ماه فوریه قیمت بیت کوین تنها 0.03% رشد کرد، ماه مارس در روزهای ابتدایی خود نشان داد که برنامه‌ای برای رشد ندارد. در پی آن، اکنون فعالان بازار به دنبال پیش‌بینی کف‌های قیمتی جدید هستند. در همین راستا، یکی از تحلیلگران بازار با نام دان کریپتو توضیح داد که حرکت نزولی و عقب‌نشینی بیت کوین بسیار سریع‌تر از انتظار رخ داده است. وی افزود که اگر تنها به نمودار دقت کنیم و ترس‌ها و اتفاقات اقتصاد کلان را نادیده بگیریم، سطوح فعلی برای خرید مناسب هستند.

مطلب مفید: ارز دیجیتال PIP چیست؟ امکان پرداخت بدون محدودیت در سراسر جهان

 وی در پایان گفت که خرید در چنین حرکت قدرتمندی خطرناک است و باید منتظر ماند تا روند خنثی آغاز شود. باید اشاره داشت که قیمت بیت کوین در حال حاضر و پس از سقوط سنگین خود، سطح 20000 دلاری را پس گرفته و اکنون در محدوده 20450 دلاری در حال معامله است.

رکورد جدید در لیکوئید شدن معاملات

در اتفاقی دیگر برای فضای ارزهای دیجیتال، حرکت نزولی قیمت‌ها باعث شد تا میزان لیکوئید شدن معاملات در بازار با رشد قابل‌توجهی همراه شود. بنا بر داده‌های کوین گلس، از زمان فروپاشی FTX تاکنون، افرادی که روز 9 مارس معاملات خرید بیت کوین داشته‌اند بیشترین میزان سرمایه را از دست داده‌اند. روز گذشته 94.1 میلیون دلار معاملات بیت کوین لیکوئید شد و این عدد برای کل فضای کریپتو به 248.8 میلیون دلار می‌رسد.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 9 مارس حمایت 21480 دلاری خود را به راحتی از دست داد و روز بعد سقوط به زیر 20000 دلار را نیز تجربه کرد.

نمودار بیت کوین

سقوط قیمت در روزهای اخیر، شاخص RSI را وارد ناحیه اشباع فروش کرده است. چنین چیزی می‌تواند به معنای کاهش فشار فروش در کوتاه‌مدت و روند بازگشتی برای بیت کوین باشد. هنگام سقوط‌های سنگین، بازارها معمولاً میل به روند بازگشتی سریع دارند. این اتفاق می‌تواند برای بیت کوین نیز رخ دهد. با این حال حرکت بازگشتی بیت کوین ممکن است با سطوح مقاومتی مهمی مواجه شود.

بنا بر تحلیل بیت کوین، فروشندگان اکنون در تلاش هستند تا 21480 دلار را به مقاومت تبدیل کنند. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی رسیدن به این محدوده آزمایش مجدد سطح روانی 20000 دلاری را در پی خواهد داشت. اگر این سطح شکسته شود، قیمت بیت کوین تا محدوده 18000 دلاری می‌تواند سقوط را تجربه کند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان