کاهش احتمالی تورم می‌تواند سکوی پرتاب بیت کوین باشد؛ تحلیل BTC (20 دی)

خانهتحلیل ارز دیجیتالکاهش احتمالی تورم...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین و اتریوم هفته را با حرکات صعودی آغاز کردند و با رشدهای خوب 1.5 و 4 درصدی همراه شدند. علاوه بر آن، شاهد حجم معاملات قابل‌توجهی نیز در این ارزها بودیم. تحلیل بیت کوین حاکی از آن است که افزایش قیمت زمانی رخ داد که فدرال رزرو پیش‌بینی نرخ تورم برای ماه دسامبر را 5% اعلام کرد که نسبت به 5.2% ماه گذشته با کاهش همراه بوده و می‌تواند به معنای کاهش تورم باشد.

به نقل از کوین دسک، باید دقت داشت که قیمت ارزهای دیجیتال همچنان به تأثیرپذیری خود از اقدامات فدرال رزرو برای آهسته کردن تورم ادامه می‌دهند. کاهش احتمالی نرخ تورم یک سیگنال خوب برای سرمایه‌گذاران کریپتویی است و می‌توانند معاملات خرید خود را باز کنند. افزاش 5 درصدی و احتمالی قیمت‌ها در راستای انتظارات مقامات فدرال رزرو برای نرخ بهره در سال جاری است.

- Advertisement -

فاصله باریک میان افزایش قیمت‌ها و نرخ بهره برای کاهش تورم بسیار حائز اهمیت است. برای مقایسه باید اشاره داشت که نرخ تورم در ماه مارس 8.5% بود و نرخ بهره در آن زمان از 0.25 به 0.5% رسید. برای بیت کوین و بازار کریپتو هرچه زودتر فاصله میان تورم و نرخ بهره کاهش یابد، رشد و افزایش قیمت زودتر آغاز خواهد شد.

در پی انتشار این داده‌ها، بیت کوین و اتریوم هر دو با رشد نسبی همراه شدند. بازارهای سنتی اما رفتار متناقضی داشتند و نزدک با رشد همراه شد اما داو جونز و S&P 500 با کاهش ارزش همراه شدند. لیسا کوک، یکی از مقامات فدرال رزرو نیز به‌تازگی درباره اهمیت و رابطه تخمین نرخ تورم صحبت کرد.

کوک اشاره داشت که اگر هزینه‌ها همچنان با شوک همراه باشند و تورم برای مدت طولانی افزایش یابد، تخمین تورم درباره شرکت‌ها و هزینه خانه‌داری بیشتر خواهد شد که فشار را نیز بر تورم بیشتر خواهد کرد. به‌طور خلاصه قیمت تخمینی بیشتر، قیمت واقعی بیشتر را نیز به همراه دارد. بررسی داده‌های مربوط به سیاست فدرال رزرو از ماه مارس تاکنون نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌های مربوط به تورم همواره در یک روند نزولی بوده است.

پیش بینی تورم

بیشترین میزان کاهش متعلق به هزینه سوخت بوده که در این مدت ریزش 5.9 درصدی داشته و پس از آن هزینه خوراکی با کاهش 2.2 درصدی بوده است. درنهایت، کاهش این هزینه‌ها می‌تواند باعث تأخیر در خرید محصولات به‌منظور کاهش بیشتر قیمت‌ها شود. پس از کاهش قیمت‌ها سرمایه بیشتری برای مردم باقی خواهد ماند که از آن می‌توان برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند بیت کوین استفاده کرد.

مطلب مفید: سود واقعی دیفای (Real yield) چیست؟ معرفی برترین پلتفرم‌های سود واقعی دیفای

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز با حفظ سطح 16800 دلاری موفق شد خود را در ناحیه صعودی نگه دارد. پس از آن، بیت کوین روند صعودی خود را با شکست و عبور از 17000 دلار و میانگین 100 ساعته ادامه داد. با رشد بیشتر، قیمت به 17250 دلار رسید.

درنهایت بیت کوین به اوج 17391 دلاری رسید و پس از آن فروشندگان وارد بازار شدند. بیت کوین با اصلاح همراه شد و به زیر 17250 دلار سقوط کرد. در حال حاضر قیمت در محدوده سطح 50% فیبوناچی و بالاتر از 17000 دلار و میانگین 100 ساعته است. همچنین خط روند صعودی با حمایت 16880 دلاری در نمودار یک ساعته بیت کوین نیز تشکیل شده است.

نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین 17280 دلار و پس از آن ناحیه 17400 دلاری است. در صورت عبور از این ناحیه، قیمت بیت کوین به سمت مقاومت 17500 دلاری و سطوح 18000 و 18500 دلاری حرکت خواهد کرد.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 17300 دلار ناموفق عمل کند، شاهد ادامه اصلاح نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت قیمت محدوده 17150 دلاری خواهد بود. پس از آن حمایت 17080 دلاری را خواهیم داشت که در نزدیکی 61.8% فیبوناچی قرار گرفته و اهمیت زیادی دارد. شکست این سطح می‌تواند ریزش بیت کوین تا 16500 دلار را به همراه داشته باشد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان