top banner adv

بازگشت نهنگ‌ها به بازار؛ پیش به سوی صعود بیشتر؟ + تحلیل بیت کوین (۲۱ دی ۱۴۰۱)

بازدید : 8498

پس از آنکه قیمت بیت کوین در روزهای اخیر با رشد همراه شد و موفق شد از محدوده ثابت خود خارج شود، به نظر می‌رسد نهنگ‌های بیت کوین بار دیگر به بازار وارد شده‌اند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد در زمانی که قیمت‌های ارزهای دیجیتال با کشمکش همراه هستند، نهنگ‌ها باری دیگر فاز انباشت خود را آغاز کرده‌اند و مقدار زیادی بیت کوین خریده‌اند. اکنون با افزایش انباشت از سمت سرمایه‌گذاران بزرگ، می‌توان انتظار حرکات صعودی بیشتری را برای بیت کوین داشت.

نهنگ‌ها جیب خود را پر می‌کنند

به گزارش newsbtc، داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت نشان می‌دهد که نهنگ‌های با دارایی 1000 تا 10000 بیت کوین به انباشت خود سرعت داده‌اند و در 5 روز گذشته بیش از 20 هزار کوین جدید به دارایی‌ها خود اضافه کرده‌اند. درنتیجه، این سرمایه‌گذاران اکنون 4.57 میلیون بیت کوین در اختیار دارند که بیانگر 23.7% از موجودی در عرضه این ارز دیجیتال است. باید اشاره داشت که این روند انباشتی در حرکت بازگشتی قیمت و رشد بیت کوین در روزهای اخیر بی‌تأثیر نبوده است.

بیشتر بخوانید : تحلیل بیت کوین؛ آیا اصلاح قیمت BTC به پایان رسیده است؟

نهنگ‌های بیت کوین

بیشتر بخوانید : بازار متلاطم بیت کوین و جریان سرمایه ورودی آهسته؛ ‌تحلیل آنچین ۲۷ تیر ۱۴۰۲

بیشتر بخوانید : آيا قیمت SOL به ۳۰ دلار خواهد رسید؛ تحلیل سولانا (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲)

روند انباشت نهنگ‌ها در حالی صورت گرفته که فعالیت ثبت شده توسط این نهنگ‌ها در چند وقت اخیر بسیار کم بوده است. گزارشی از بیت کوینیست نشان می‌دهد که حجم تراکنش‌های نهنگ‌ها به 19% از کل تراکنش‌ها سقوط کرد. با این حال، انباشت اخیر نشان از یک حرکت بلندمدت برای این کیف پول‌ها دارد. علاوه بر آن، نشان دهنده علاقه سرمایه‌گذاران به خرید در سطوح فعلی است که شاید بیانگر رسیدن قیمت به کف خود باشد.

آیا روند صعودی بیت کوین ادامه خواهد یافت؟

قیمت بیت کوین در بالای سطح 17000 دلاری قرار گرفته و یک رالی صعودی در ابتدای هفته، آن را به بالای سطوح تکنیکالی مهمی فرستاد. در حال حاضر قیمت در نزدیکی میانگین 50 روزه خود در 17212 دلار قرار دارد و باعث شده تا فعالان بازار با احتیاط رفتار کنند.

سطوح فعلی نشان دهنده آن است که قیمت بیت کوین می‌تواند به هر سمتی حرکت کند و علاوه بر رشد، تلاش زیادی برای نزولی کردن روند نیاز ندارد. در حالی که انباشت نهنگ‌ها می‌تواند سیگنالی برای افزایش قیمت باشد، تقاضا در سطح فعلی و شکست میانگین 50 روزه در رشد بیت کوین بسیار حائز اهمیت است.

قیمت بیت کون اکنون با رشد بسیار کم در محدوده 17213 دلاری قرار گرفته و در یک هفته اخیر نیز رشد 2.95 درصدی را تجربه کرده است.

مطلب مفید: مینت ارز دیجیتال (Mint) چیست؟ چه تفاوتی با استخراج یا ماین (Mine) دارد؟

بیشتر بخوانید : تحلیل قیمت BNB : بایننس کوین‌های خود را بفروشیم یا نگه داریم؟

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در بالای محدوده 17000 دلاری تثبیت شده و جای رشد بیشتری نیز دارد. بیت کوین پس از آن با حرکت صعودی خود به ناحیه مقاومتی 17250 دلاری رسید. در ادامه مقاومت 17400 دلاری نیز شکسته شد و قبل از ورود فروشندگان به بازار شاهد رسیدن بیت کوین به 17500 دلار نیز بودیم. در ادامه قیمت با اصلاح همراه شد و به زیر سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی رسید.

نمودار بیت کوین

با این حال، قیمت همچنان بالای سطح 17200 دلاری و میانگین 100 ساعته قرار دارد. علاوه بر آن، حمایت خط روند صعودی در محدوده 17350 دلاری نیز وجود دارد. در مسیر صعودی، اولین مقاومت محدوده 17500 دلاری است و پس از آن سطح 18000 دلاری نقش مقاومت را ایفا خواهد کرد. شکست این محدوده بیت کوین را به سمت 18500 و سپس 19200 دلار حرکت خواهد داد.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از مقاومت 17500 دلاری ناموفق عمل کند، شاهد روند اصلاحی خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی در نزدیکی 17350 دلار خواهد بود. حمایت مهم بعدی 17270 دلار در نزدیکی 61.8% فیبوناچی است. حمایت اصلی نیز در نزدیکی 17130 دلار است که شکست آن منجر به سقوط قیمت تا 16800 دلار خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

بیشتر بخوانید : تریدرها نگران بازگشت روند نزولی هستند؛ تحلیل بیت کوین (18 بهمن)

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x