هنوز فاصله زیادی تا پایان روند نزولی بیت کوین باقی مانده است؛ تحلیل BTC (22 آذر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالهنوز فاصله زیادی...

آنچه می‌خوانید...

تقریبا یک سال کامل از روند نزولی و اتفاقات بد برای بازار ارزهای دیجیتال می‌گذرد و اکنون با نزدیک شدن به پایان سال 2022، کارشناسان و تحلیلگران قصد دارند با استفاده از درس‌های آموخته در این مدت و تحلیل بیت کوین، روند حرکتی قیمت بیت کوین و دیگر دارایی‌ها را پیش بینی کنند.

به نقل از کوین تلگراف، سقوط ترا، شرکت تری اروز کپیتال و FTX باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی و همچنین کاهش سرمایه ورودی به صرافی‌ها شده و این تهدید را ایجاد کرده که شاید صرافی‌های متمرکز بیشتری سقوط کنند. با این حال، باید اشاره داشت که علیرغم شدت روند نزولی، نشانه‌هایی مثبتی نیز در بازار به وجود آمده‌اند. داده‌ها بیانگر آن هستند که هولدرهای بزرگ و کوچک بیت کوین در زمان نوسانات پایین فعلی در حال انباشت هستند.

- Advertisement -

در نوامبر 2021 و همزمان با ورود نقدینگی به بازار، قیمت بیت کوین به اوج خود رسید و سود تحقق یافته سرمایه‌گذاران نیز به حدود 450 میلیارد دلار رسید. پس از آن و با فشردگی نقدینگی که بسیاری از سرمایه‌گذاران از آن به عنوان روزهای تاریک بازار نزولی یاد می‌کنند، 213 میلیارد دلار زیان تحقق یافته باعث شد تا شاهد از بین رفتن 46.8% از سود ایجاد شده در نوامبر باشیم. باید اشاره داشت که نسبت سود به زیان تحقق یافته در بازار فعلی شباهت زیادی به سال 2018 دارد و در آن زمان نیز نسبت 47.9% بود.

سود و زیان تحقق یافته بیت کوین

یکی از تامین کنندگان نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال به تازگی به چالش‌های مربوط به نقدینگی در بازار اشاره کرده است. از نظر این حساب، نقدینگی محدود در نتیجه تسلیم گسترده سرمایه‌گذاران بیت کوین صورت گرفته و باعث شده شرکت‌های ورشکسته هیچ کوینی برای فروش نداشته باشند.

تحلیل هفتگی پلتفرم کوین شیرز نیز نشان می‌دهد که حجم معاملات به کف دو ساله خود در 677 میلیون دلار رسیده است. حجم پایین معاملات با خروج سرمایه از دارایی‌های کریپتویی همزمان شده و احتمال روند صعودی در بازار را کاهش داده است.

ورود سرمایه

به طور تاریخی، صرافی‌های متمرکز مکانی برای ورود سرمایه به حوزه ارزهای دیجیتال بوده‌اند. اکنون با مشکلات پیش آمده و همچنین نگرانی‌های مربوط به قانون‌گذاری این امر با چالش همراه شده است. باید اشاره داشت که علیرغم این داده‌های نزولی، برخی از داده‌ها نیز از احتمال تغییر روند می‌گویند.

بهبود احساسات سرمایه‌گذاران

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر جلسه مثبت فدرال رزرو در رابطه با نرخ بهره هستند تا به روند نزولی کوتاه مدت بیت کوین پایان دهد، داده‌ها حاکی از آن هستند که احساسات سرمایه‌‌گذاران در حال بهبود است. بنابر داده‌های کوین شیرز، حتی با وجود ترس از صرافی‌ها و حجم پایین معاملات، سرمایه ورودی در حال افزایش بوده است.

این پلتفرم اشاره داشت که بیت کوین با ورود سرمایه 17 میلیون دلاری همراه شده که نشان از بهبود احساسات سرمایه‌گذاران دارد. گفتنی است که از اواسط ماه نوامبر و در اوج بازار نزولی، سرمایه ورودی این ارز 108 میلیون دلار بوده است.

مطلب مفید: رکود تورمی (Stagflation) چیست و چه تأثیری بر بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

نوسانات سالانه بیت کوین

در حالی که این اعداد بسیار قابل توجه نیست، نوسانات پایین بیت کوین به سرمایه‌گذاران فرصت عالی برای استفاده از روش میانگین هزینه دلاری می‌دهد تا منتظر تغییر روند بمانند. نوسانات فعلی بیت کوین به حدی پایین است که آخرین بار در اکتبر 2020 شاهد چنین چیزی بودیم.

نوسانات پایین بیت کوین، همانطور که اشاره شد با انباشت هولدرهای بزرگ این ارز همراه شده است. بر اساس داده‌ها، با وجود روند نزولی این ارز، حدود 72.3% از بیت کوین‌های در گردش در اختیار این گروه از هولدرها است.

موجودی در اختیار هولدرها

پلتفرم تحلیلی گلسنود در این باره گفت که خط روند صعودی این شاخص نشان دهنده حجم انباشت بسیار بالا است که در ژوئن و ژوئیه 2022 رخ داد. علاوه بر آن، آرتور هیس، مدیرعامل سابق بیتمکس نیز معتقد است که پس از ورشکستگی‌های فراوان، بیت کوین به کف قیمتی خود رسیده است.

در حالی که بهبود احساسات و ورود سرمایه‌گذاران سازمانی برای تغییر روند کافی نیست، اما این داده‌ها می‌تواند از روند بازگشتی در کوتاه مدت خبر دهد.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در چند روز اخیر میان ناحیه 16678 دلاری و 17424 دلاری در حال معامله بوده است. چنین چیزی به معنای آن است که فروشندگان در حال دفاع از مقاومت پیش رو هستند و خریداران نیز مشغول خرید در کف قیمتی هستند.

نمودار بیت کوین

معمولا نواحی  ثابت فشرده با یک حرکت بزرگ و نوسانی همراه می‌شوند. با این حال مشخص نیست که این حرکت به چه سمتی خواهد بود. برای انجام معاملات بهتر است صبر کرد و دید که کدام سطح شکسته خواهد شد. بنابر تحلیل بیت کوین، روند خنثی می‌تواند در صورت تثبیت میانگین 50 روزه در 17911 دلار به نفع خریداران تغییر کند. چنین اتفاقی مسیر را برای حرکت به سمت خط روند نزولی هموار می‌کند.

از سویی دیگر، اگر قیمت جهتی نزولی بگیرد و به زیر 16678 دلار سقوط کند، خریداران زیادی مجبور به خروج از موقعیت‌های معاملاتی خود خواهند شد. چنین اتفاقی می‌تواند بیت کوین را به محدوده 15476 دلاری برساند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان