سقوط بیت کوین به کف ۲۶۰۰۰ دلاری؛ تحلیل BTC (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین از زمان واکنش منفی به سطح مقاومتی 30000 دلاری همواره با اصلاح همراه بوده و رفتار نزولی را از خود نشان داده است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در شبانه‌روز گذشته نیز با اصلاح همراه بود و در پی این سقوط قیمت، شاهد از دست رفتن سطح حمایتی مهم 27000 دلاری برای بیت کوین بودیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بنا بر تحلیل نمودار روزانه بیت کوین، قیمت پس از شکست در عبور از مقاومت 30000 دلاری در ماه آوریل، زیر این سطح فاز تثبیتی را آغاز کرد.

نمودار روزانه بیت کوین

روند نزولی و فشار فروش فعلی باعث شد تا میانگین 50 روزه در محدوده 28000 دلاری شکسته شود و با از دست رفتن حمایت 27000 دلاری، سطح 25000 دلاری به‌عنوان هدف بعدی فروشندگان معرفی شود. گفتنی است که در صورت از دست رفتن این سطح مهم نیز، محدوده 22000 دلاری در نزدیکی میانگین متحرک 200 روزه نقش حمایتی را برای بیت کوین ایفا خواهد کرد.

از سویی دیگر، اگر دوباره شاهد بازگشت قیمت و بازپس‌گیری میانگین 50 روزه در محدوده 28000 دلاری باشیم، سناریو نزولی احتمالاً بی‌اعتبار خواهد شد و قیمت رالی را به سمت 30000 دلار آغاز خواهد کرد.

نمودار 4 ساعته

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت چند هفته گذشته را در محدوده ثابت میان 30000 دلار و 27500 دلار سپری کرده است. سطح 27500 دلاری حمایت بسیار مهمی برای بیت کوین به شمار می‌رفت و در گذشته چندین بار مانع از سقوط قیمت شده بود. با این حال، در شبانه‌روز گذشته و پس از باز شدن بازار وال استریت، شاهد فشار فروش سنگین در بازار و از دست رفتن این سطح بودیم. اتفاقی که قیمت را وارد کانال 26000 دلاری کرد و به محدوده 26200 دلار رساند.

نمودار 4 ساعته BTC

باید اشاره داشت که ادامه داشتن این روند نزولی، بیت کوین را به حمایت بسیار مهم 25250 دلاری می‌رساند. این سطح اهمیت بسیار بالایی دارد و از دست رفتن آن می‌تواند با افزایش فشار فروش، قیمت بیت کوین را به کف 20000 دلاری برساند. باید اشاره داشت که RSI به زیر ناحیه 50 درصدی رسیده و جو نزولی در این بازه زمانی را تأیید می‌کند. بدین ترتیب بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که جو نزولی حاکم بر بازار برای چند هفته دیگر ادامه داشته باشد.

مطلب مفید: MXC چیست ؟ هرآنچه باید از ام ایکس سی و ماینرهای آن بدانید!

تحلیل آنچین

حرکت قیمتی اخیر و عدم جهت‌گیری درست بازار باعث شد تا سرمایه‌گذاران درباره تمام شدن یا نشدن بازار نزولی دچار شک و تردید شوند. به همین منظور تحلیلگران به بررسی و تحلیل داده‌های آنچین بیت کوین روی آورده‌اند. نمودار زیر متعلق به شاخص Taker Buy Sell Ratio است و نشان می‌دهد که سلطه خریداران در بازار بیشتر است یا فروشندگان.

زمانی که این ارزش این شاخص از 1 بیشتر شود به معنای آن است که خریداران با شدت زیادی در بازار مشغول فعالیت هستند. برخلاف آن، ارزش کمتر از 1 به معنای سلطه فروشندگان بر بازار است. نگاهی به نمودار نشان می‌دهد که این شاخص چند ماه گذشته را زیر ارزش 1 قرار داشته است.

شاخص آنچین بیت کوین

تحلیلگران معتقدند که یکی از دلایل شکسته نشدن مقاومت 30000 دلاری همین موضوع بوده است. با استناد به این شاخص می‌توان گفت که علیرغم بازگشت قیمت بیت کوین از اوایل سال، این احتمال وجود دارد که بازار نزولی هنوز به اتمام نرسیده باشد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کریپتوپوتیتو است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان