بازگشت بیت کوین به ۲۲۴۰۰ دلار با جهش ۹ درصدی؛ تحلیل BTC (۲۲ اسفند ۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالبازگشت بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته واشینگتن پست در گزارشی اشاره داشت که مقامات دولت آمریکا در حال بررسی سپرده‌های بیمه نشده بانک سیلیکون ولی در صورت پیدا نشدن خریدار هستند. در پی این خبر، قیمت بیت کوین با جهش بسیار خوب 9 درصدی همراه شد و به محدوده 22450 دلاری رسید. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این حرکت قیمتی در حالی رخ داد که روزهای گذشته بیت کوین در یک روند اصلاحی قرار داشت و به زیر 20000 دلار نیز رسیده بود.

به نقل از کوین دسک، روز گذشته وزیر خزانه‌داری آمریکا، رئیس فدرال رزرو و رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال در بیانیه مشترکی اشاره داشتند که پس از مشورت با جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور قصد دارند به شرکت بیمه فدرال اجازه دهند اقدامات لازم را صورت دهد تا از تمامی سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی حفاظت به عمل آید. باید اشاره داشت که این خبر باعث جهش قیمت بیت کوین شد.

- Advertisement -

در این بیانیه آمده است که نهادهای نظارتی آمریکا اقدامات لازم را انجام خواهند داد تا با قدرت بخشیدن به اعتماد عمومی نسبت به سیستم بانکداری، از اقتصاد آمریکا حفاظت کنند. مارک کانرز (Marc Conners)، مدیر شرکت مدیریت سرمایه 3iQ در این رابطه اشاره داشت که اقدام اخیر آژانس‌های دولتی به نظر در جهت کمک به بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین است. با این حال وی در ادامه افزود که در پی این اقدامات، فدرال رزرو کنترل خود بر بازارها را گسترش می‌دهد.

باید اشاره داشت که این خبر تنها منجر به رشد قیمت بیت کوین نشد و اتریوم، دومین ارز دیجیتال برتر بازار نیز با رشدی مشابه موفق شد به محدوده 1614 دلاری بازگردد. از دیگر نکات مثبت بیانیه آژانس‌های دولتی و مشورت با رئیس‌جمهور آمریکا آن بود که استیبل کوین USDC نیز موفق شد پس از سقوط سنگین خود، نسبت برابری با دلار آمریکا را دوباره به دست آورد و در محدوده 0.99 دلاری قرار گیرد.

مطلب مفید: فروش جمعی ارز دیجیتال (Cryptocurrency Crowdsale) چیست؟

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده 19500 دلاری با حمایت قدرتمندی مواجه شد و پس از تشکیل ناحیه بیس با رشد خود به سطح 20000 دلاری رسید. در ادامه مسیر صعودی، بیت کوین موفق شد سطوح مقاومتی 20500 و 21200 دلاری را پشت سر بگذارد و حتی خط روند نزولی تشکیل شده در نمودار یک ساعته را نیز بشکند.

نمودار بیت کوین

در حال حاضر قیمت بیت کوین بالاتر از مقاومت 22000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود. بیت کوین در مسیر خود اوجی در 22760 دلاری ایجاد کرد و اکنون در اصلاح و تثبیت این ناحیه به سر می‌برد. قیمت در بالای سطح 23.6% فیبوناچی قرارگرفته و اولین مقاومت پیش روی آن سطوح 22600 و 22800 دلاری هستند.

در صورتی که بیت کوین سطح 22800 دلاری را فتح کند، می‌توان انتظار رالی صعودی در روزهای آینده را داشت. در این صورت اولین مقاومت 23200 دلار و پس از آن 24000 دلار خواهد بود.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین اگر قیمت در عبور از 22800 دلار موفق عمل نکند، شاهد روند اصلاحی خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت بیت کوین محدوده 22000 دلاری خواهد بود. پس از آن 21750 دلار را داریم که شکست آن منجر به ریزش تا سطح 50% فیبوناچی در نزدیکی 21150 دلاری می‌شود. در ادامه حمایت مهم 20800 و میانگین 100 ساعته بیت کوین را داریم که شکست این ناحیه منجر به افزایش فشار فروش در کوتاه‌مدت و حرکت به سمت 20000 دلار خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان