قیمت بیت کوین از ۱۸۰۰۰ دلار فراتر رفت؛ تحلیل BTC (۲۲ دی ۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالقیمت بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین که هفته گذشته موفق شد از محدوده ثابت خود خارج شود و سطح 17000دلاری را تثبیت کند، اکنون پس از گذشت هشت روز روند صعودی خود را حفظ کرده و موفق شد برای اولین بار از اواسط ماه دسامبر، سطح 18000 دلاری را نیز فتح کند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که آخرین رالی صعودی هشت روزه یا بیشتر این ارز به ماه ژوئیه 2021 و در زمان اوج بیماری کرونا بازمی‌گردد.

نمودار هفت روزه بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، در یک هفته گذشته بیت کوین با رشد 8 درصدی همراه بوده که 4.1% از آن در شبانه‌روز گذشته بوده است. باید اشاره داشت که حرکت صعودی به بالای 18000 دلار، فشار مضاعفی را بر 275 میلیون دلار قراردادهای آپشنی گذاشته که برای 16500 دلار و پایین‌تر از آن ثبت شده‌اند و تاریخ انقضای آنها نیز فردا است.

لکس موسکوفسکی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و صندوق پوشش ریسک موسکوفسکی، روز گذشته و در یک پست توییتری اشاره داشت که حرکات بیت کوین باعث لیکوئید شدن 87 میلیون دلار معاملات فروش بیت کوین شده است.

توییت موسکوفسکی

قیمت بیت کوین در سال 2022، تقریباً با سقوط 65 درصدی همراه شد. بازار ارزهای دیجیتال نیز این روند را دنبال کرد و اتفاقات مختلفی مانند ورشکستگی‌ها و فروپاشی پلتفرم‌های مختلف نیز در حفظ روند نزولی و حتی سرعت بخشیدن به آن بی‌تأثیر نبود.

روز گذشته صرافی FTX اعلام کرد که 5 میلیارد دلار سرمایه را در قالب پول نقد و رمز ارز بازیابی کرده و احتمالاً آنها را به فروش خواهد رساند تا بدهی‌های خود را پرداخت کند. برخی از تحلیلگران معتقدند که اگر واقعاً چنین اتفاقی رخ دهد، سیگنالی صعودی برای بازار و بیت کوین خواهد بود.

توییت SBF

گفتنی است که صرافی FTX در صحبت‌های خود اشاره داشت که برخی از ارزهای در اختیار پلتفرم سخت‌تر به فروش خواهد رسید چراکه بازار آنها از نقدینگی بالایی برخوردار نیست. باید توجه داشت که در پی رشد قیمت بیت کوین، برخی تحلیلگران درباره آن هشدار داده و از سرمایه‌گذاران خواسته‌اند تا بااحتیاط رفتار کنند. از نظر آنها، رالی صعودی بیت کوین قبل از اعلام نرخ تورم آمریکا اتفاقی معمول است.

مطلب مفید: مینت ارز دیجیتال (Mint) چیست؟ چه تفاوتی با استخراج یا ماین (Mine) دارد؟

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده امروز منتشر خواهد شد و بسیاری انتظار دارند که در صورت کاهش تورم، فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد. باید اشاره داشت که بهبود احساسات سرمایه‌گذاران تنها برای بیت کوین نبود و ارزش بازارهای سهام نیز در روزهای اخیر با رشد خوبی همراه شده است.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت پس از تثبیت سطح 17000 دلاری با رشد خوب همراه شده است. این ارز موفق شد ابتدا مقاومت 17250 دلاری خود را بشکند و وارد ناحیه مثبت شود. پس از آن، روند صعودی ادامه یافت و مقاومت 17500 دلاری نیز شکسته شد. خریداران در پی آن موفق شدند قیمت را پامپ کنند و به بالای مقاومت 18000 دلاری برسانند. درنهایت اوج قیمتی در 18357 دلار ایجاد شد و اکنون بیت کوین در حال تثبیت این ناحیه است.

قیمت همچنان بالای 18000 دلار و میانگین 100 ساعته قرار دارد. همچنین باید توجه داشت که خط روند صعودی نیز با محدوده حمایتی 17400 دلاری در نمودار یک ساعته بیت کوین ایجاد شده است. بیت کوین علاوه بر میانگین متحرک در بالای سطح 23.6% فیبوناچی قرار دارد.

نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین 18350 دلار است و پس از آن ناحیه 18500 دلاری نقش مقاومتی ایفا خواهد کرد. در صورت عبور از این ناحیه، شاهد رالی صعودی دیگری به سمت 19200 دلار و سپس 20000 دلار خواهیم بود.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 18350 دلار ناموفق عمل کند، روند اصلاحی آغاز خواهد شد. در این صورت اولین حمایت بیت کوین 18120 دلار و پس از آن 17800 دلار در نزدیکی سطح 50% فیبوناچی خواهد بود. با آیین وجود حمایت اصلی بیت کوین 17400 دلار و خط روند صعودی است که شکست آن باعث آزمایش سطح 17000 دلاری خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان