رالی صعودی بیت کوین و برخی آلت کوین ها پیش از انتشار داده های تورم؛ تحلیل BTC (22 شهریور 1401)

خانهاخباررالی صعودی بیت...

آنچه می‌خوانید...

جهش 13 درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتال تا روز گذشته باعث شد این بازار باری دیگر به محدوده 1.1 تریلیون دلاری نزدیک شود. با این حال نگاهی به نمودار نشان می‌دهد که حتی حرکت اخیر نیز باعث شکست خط روند نزولی نشده است. در نتیجه باید گفت که بنابر تحلیل بیت کوین و آلت کوین ها و علیرغم حرکت صعودی اخیر که باعث رشد ارزش بازار شده، این بازار در 55 روز گذشته روندی نزولی داشته است.

نمودار ارزش بازار کریپتو
نمودار ارزش بازار کریپتو

باید توجه داشت که در کنار بازار ارزهای دیجیتال، بازارهای سنتی نیز در این چند روز اخیر با رشد خوبی همراه بودند و در یک هفته گذشته و همزمان با رشد قیمت بیت کوین، بورس نزدک رشد 6 درصدی و قیمت نفت WTI نیز رشد 7.8 درصدی را ثبت کرده است. این داده ها باری دیگر نشان دهنده همبستگی بازارها با یکدیگر و اهمیت نظارت بر وضعیت اقتصاد کلان است.

- Advertisement -

شاخص همبستگی از منفی 1 تا مثبت 1 در نوسان است. نزدیک به منفی 1 به معنای آن است که دو دارایی یا دو بازار از همبستگی بسیار کمی با یکدیگر برخوردار هستند. همچنین اگر دارایی ها با یکدیگر هیچ رابطه ای نداشته باشند این شاخص در محدوده 0 قرار خواهد گرفت.

همبستگی بیت کوین و بورس نزدک
همبستگی بیت کوین و بورس نزدک

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، همبستگی بیت کوین و بورس نزدک در 50 روز گذشته 0.74 بوده است. باید گفت که این عدد در سال جاری امری عادی بوده و تقریبا از ابتدای سال شاهد چنین همبستگی بوده‌ایم.

تصمیم فدرال رزرو و تاثیر آن بر بازار

سرمایه گذاران بازارهای سهام با نگرانی در انتظار 21 سپتامبر و جلسه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره هستند. در حالی که کارشناسان انتظار یک افزایش 0.75 درصدی دیگر را دارند، سرمایه گذاران ناامیدانه منتظر از بین رفتن اثرات اقتصاد انقباضی از سمت فدرال رزرو هستند. لازم به ذکر است که داده های تورم انتظار می‌رود امروز و 15 سپتامبر منتشر شود و سرمایه گذاران تمامی حواس خود را معطوف به داده های تولید صنعتی و فروش خرد خواهند کرد.

در حال حاضر، احساسات مربوط به قانون گذارها به شدت بر ضد حوزه ارزهای دیجیتال و بیت کوین است و به تازگی گوربیر گریوال، رئیس اجرایی کمیسیون بورس آمریکا گفت که این نهاد قانون گذار مالی به بررسی و اقدامات خود در برابر شرکت های کریپتویی ادامه خواهد داد.

رالی صعودی آلت کوین ها

در تصویر زیر شاهد عملکرد بهترین و بدترین دارایی های دیجیتال در یک هفته اخیر هستیم. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز نیز همانند آلت کوین ها روزهای خوبی را پشت سر گذاشته و با حفظ رالی 12.5 درصدی دامیننس خود در بازار را نیز به 41.3% رسانده است.

بهترین و بدترین عملکرد هفتگی
بهترین و بدترین عملکرد هفتگی

در چند روز اخیر یکی از بهترین عملکردها متعلق به توکن لونا بود که پس از تایید طرح پیشنهادی ایردراپ 19 میلیون لونا تا تاریخ 4 اکتبر، با رشد 107 درصدی همراه شد. پس از آن توکن RVN با 65.8% افزایش قیمت در رتبه دوم قرار دارد که به نظر می‌رسد دلیل رشد آن نیز افزایش هش ریت شبکه و رسیدن به بالاترین حد خود نسبت به ماه ژانویه باشد.

باید دقت داشت که با وجود این رشدهای قیمتی، نمی‌توان عملکرد خوب یک هفته را ملاک قرار داد و انتظار داشت که تریدرهای حرفه ای بر اساس آن عمل کنند. آن دسته از تریدرهایی که علاقه مند به دنبال کردن نهنگ ها و بازار سازها هستند باید بازارهای مشتقه را بررسی کنند. قراردادهای پرپچوال، یک نرخ مشخص و ثابت 8 ساعته دارند. صرافی ها از این کارمزد استفاده کرده تا از ریسک های مربوط به عدم تعادل در بازار جلوگیری کنند.

فاندینگ ریت مثبت نیز نشان دهنده تقاضای خریداران برای لوریج بیشتر در بازار است و از سویی دیگر فاندینگ ریت منفی به معنای آن است که فروشندگان دست بالاتر را دارند و آنها اکنون لوریج بیشتری را می‌خواهند.

قراردادهای پرپچوال
قراردادهای پرپچوال

داده ها نشان می‌دهد که قراردادهای پرپچوال خنثی دنبال شده و فاندینگ ریت نیز در اکثر مواقع حالتی خنثی داشته است. در این رابطه اما مورد استثنا اتریوم و اتریوم کلاسیک بوده‌اند. با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که دلیل آن مرج اتریوم بوده است.

مطلب مفید: تابع هش (Hash) در رمزنگاری چیست؟ آموزش برای مبتدیان

احتمال روند نزولی ارزهای دیجیتال وجود دارد

جهش 8.3 درصدی در یک هفته را نمی‌توان ملاک تغییر روند قرار داد و ممکن است این حرکت وابسته به روند بازگشتی بازارهای سنتی بوده باشد. همچنان در رابطه با اتفاقات اقتصاد کلان مسائل مبهم زیادی وجود دارد و با جلسه فدرال رزرو که در پیش است، ریسک های زیادی در انتظار سرمایه گذاران است. در نتیجه آن، فروشندگان ممکن است فکر کنند که در بلند مدت روند نزولی خواهد بود و تلاش کنند تا در هفته های آتی قیمت ها را به سمت پایین هدایت کنند.

عدم علاقه تریدرهای حرفه ای به معاملات خرید، مدرکی برای فاندینگ ریت خنثی در بیت کوین است و چنین چیزی یک نشانه منفی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می‌شود. همچنین اگر شاهد روند بازگشتی ارزش کل بازار به سمت 940 میلیارد دلار باشیم، سرمایه گذاران باید انتظار ریزش 12 درصدی را داشته باشند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز برای حرکت به بالای 21500 و 22000 دلار قدرت خود را جمع کرد و پس از عبور از این مقاومت ها موفق شد از میانگین متحرک 100 ساعته نیز عبور کند. اکنون هدف این ارز 22500 دلار است. با این حال پس از تشکیل اوجی در 22473 دلار شاهد اصلاح قیمتی در بیت کوین بودیم.

در مسیر نزولی، بیت کوین به زیر 22200 دلار رسید و قیمت به زیر سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی نیز رسید. در حال حاضر قیمت در محدوده 22000 دلاری و میانگین 100 ساعته در حال معامله است. علاوه بر آن، شاهد تشکیل خط روند صعودی با ناحیه حمایتی 21800 دلاری در نمودار یک ساعته بیت کوین هستیم.

نمودار یک ساعته بیت کوین
نمودار یک ساعته بیت کوین

در مسیر صعودی، بیت کوین با مقاومت 22450 دلاری مواجه است و پس از آن مقاومت مهم 22500 دلار را در پیش دارد. شکست و تثبیت بالای این سطح می‌تواند باعث آغاز یک رالی دیگر در این ارز شود. در این سناریو شاهد افزایش قیمت تا سطح 23200 دلار و سپس 24000 دلار خواهیم بود.

سقوط قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 22500 دلار ناموفق عمل کند، شاهد یک اصلاح عمیق از این ارز خواهیم بود. در این صورت اولین ناحیه حمایتی سطح 22000 دلار و پس از آن خط روند صعودی در محدوده 21800 دلار خواهد بود.

این محدوده در نزدیکی سطح 50% فیبوناچی اصلاحی قرار دارد و به همین دلیل از قدرت و اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال باید گفت که مهم ترین حمایت بیت کوین در محدوده 21500 دلاری در حال شکل گیری است. شکست این ناحیه منجر به افزایش فشار فروش در کوتاه مدت و حرکت به سمت 21000 دلار و سطوح پایین تر خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان