رالی صعودی بیت کوین در آستانه انتشار CPI؛ تحلیل BTC (۲۳ اسفند ۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالرالی صعودی بیت...

آنچه می‌خوانید...

در پی بحران‌های مالی ایجاد شده برای بانک‌ها در آمریکا، فدرال رزرو اعلام کرد که برنامه کمک مالی 25 میلیارد دلاری را برای کمک به نقدینگی این موسسه‌ها راه‌اندازی می‌کند. در پی این خبر و آرام تر شدن وضعیت سرمایه‌گذاران، قیمت بیت کوین با رشد خوبی همراه شد و از سطح 24000 دلاری نیز عبور کرد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در دو روز گذشته با رشد قابل‌توجهی همراه بوده و اکنون با فاصله تقریباً 20 درصدی نسبت به کف ماه مارس در محدوده 24500 دلاری قرار دارد.

به نقل از کوین تلگراف، نوسانات بازار و روند بازگشتی موقت بیت کوین همگی در پی رویدادهای اخیر آمریکا و سقوط یک بانک و تعطیلی یک بانک دیگر بوده است. باید اشاره داشت که تعطیلی بانک سیگنچر علیرغم رابطه نزدیک آن با ارزهای دیجیتال، مانع خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نشده است و همان‌طور که در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با رشد همراه بوده‌اند.

- Advertisement -

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده

علیرغم آنکه نقدینگی به بازار بازگشته است، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران همچنان نگران نرخ بهره اعلامی از سمت فدرال رزرو هستند. بسیاری معتقدند که فدرال رزرو برای ماه جاری یا رخ بهره را کاهش خواهد داد و یا هیچ تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد. باید اشاره داشت که بازارهای مالی انتظار دارند که در جلسه فدرال رزرو در روز 22 مارس، افزایش 0.25 تا 0.5 درصدی نرخ بهره را شاهد باشیم.

در همین رابطه، اقتصاددان بانک گلدمن ساکس توضیح داد که با توجه به وضعیت سیستم بانکداری آمریکا، انتظار نمی‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد. در رابطه با شاخص قیمت مصرف‌کننده و تأثیر آن بر نرخ بهره و قیمت بیت کوین، مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار اشاره داشت که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده که روز 14 مارس اعلام می‌شود، نقش زیادی در حرکت بیت کوین خواهد داشت.

وی افزود که بازارهای مالی منتظر اعلام CPI هستند تا چراغ سبز خود برای حرکت بعدی را دریافت کنند. اگر این شاخص بیش از انتظار اعلام شود، شاهد هرج و مرج در بازار خواهیم بود و اگر کاهش داشته باشد، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال احتمالاً با جهش‌های قیمتی خوبی همراه خواهند شد.

مطلب مفید: DYOR در ارز دیجیتال چیست؟ چرا باید در مورد پروژه تحقیق کنیم؟

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 10 مارس به میانگین 200 روزه خود در 19717 دلاری واکنش مثبت نشان داده و پس از آن با رشد بسیار خوب خود موفق شد از سطح مقاومتی 21480 دلاری عبور کند تا شاهد خرید در سطوح پایین باشیم.

نمودار بیت کوین

خریداران مسیر صعودی را ادامه دادند و بیت کوین با موفقیت از مقاومت 22800 دلاری نیز روز گذشته عبور کرد. چنین حرکتی مسیر را برای آزمایش مجدد مقاومت 25250 دلاری هموار می‌کند. قیمت بیت کوین در حال حاضر در محدوده 24500 دلاری قرار دارد و شکست مقاومت مذکور می‌تواند رالی صعودی قدرتمندی را برای این ارز تا سطح 30000 دلاری به همراه داشته باشد.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، شکست بیت کوین در عبور از مقاومت پیش رو، می‌تواند حرکت بیت کوین در میان محدوده ثابت میانگین 200 روزه تا مقاومت 25250 دلاری را به همراه داشته باشد. باید اشاره داشت که چنین حرکتی مثبت تلقی می‌شود و این احتمال را به وجود می‌آورد که مقاومت بیت کوین به زودی شکسته خواهد شد. با این وجود، باید دقت داشت که در صورت سقوط و از دست رفتن میانگین 200 روزه، این دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان