بیت کوین پس از اعلام نرخ تورم در آمریکا سقوط کرد؛ تحلیل تکنیکال BTC (23 شهریور)

خانهاخباربیت کوین پس...

آنچه می‌خوانید...

نبرخلاف انتظارات، نرخ تورم ماه اوت 8.3% اعلام شد و نتیجه آن برای سرمایه گذاران، بازار ارزهای دیجیتال و دیگر دارایی های ریسکی خوب نبود. قیمت بیت کوین در پی این آمار با ریزش سنگین 7 درصدی همراه شد و اکنون در محدوده 20400 دلاری در حال معامله است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز قبل از اعلام داده های تورم در محدوده 22500 دلاری قرار داشت و پس از انتشار اخبار در عرض چند ساعت با ریزش 5 درصدی همراه شد.

در کنار بیت کوین، اتریوم نیز از الگوی مشابهی پیروی کرد و با سقوط تقریبا 6 درصدی خود به زیر سطح 1600 دلار رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که قبل از آن و با توجه به هیجانات پیرامون به روزرسانی مرج قیمت اتریوم در شرایط خوبی به سر می‌برد. البته باید توجه داشت که فعالیت های اخیر اتریوم نشان می‌دهد که حتی قبل از اعلام داده های تورم، این ارز بیشتر رشد و افزایش قیمت خود را تجربه کرده بود. در کنار این دو ارز، دیگر آلت کوین ها نیز با سقوط سنگین همراه شدند.

- Advertisement -

راگو یارلاگادا (Raghu Yarlagadda)، مدیرعامل فالکون ایکس، در مصاحبه ای گفت که برای شرایط فعلی تقلا کردن بهترین واژه است. مردم اصلا انتظار تورم 8.3 درصدی را نداشتند. وی در ادامه افزود که تورم ماه اوت که کارشناسان انتظار داشتند در محدوده 8.1 درصدی باشد، مدرکی برای اثبات آن است که تورم همچنان تهدیدی برای اقتصاد آمریکا است و اکنون انتظار می‌رود فدرال رزرو برای مقابله با آن نرخ بهره را 0.75% افزایش دهد.

یارلاگادا در ادامه توضیح داد:

«فدرال رزرو با قظعیت اعلام کرد که اول قصد مبارزه با تورم را دارد و پس از آن اولویت های خود را بررسی خواهد کرد. اتفاقی که باعث سقوط قیمت بیت کوین و دیگر دارایی ها در روز سه شنبه نیز شد. علاوه بر آن، بورس نزدک و شاخص S&P 500 و داو جونز نیز روز خوبی را پشت سر نگذاشتند و همگی با ریزش همراه شدند. کارشناسان بازار انتظار داشتند که با کاهش قیمت انرژی، داده های تورم بهتر باشد اما هزینه های حوزه غذا و خانه همچنان بالا هستند.»

وی در رابطه با اتریوم و مرج نیز گفت که موسسه های مالی زیادی در رابطه با تاثیر مرج روی قیمت ها هیجان زده هستند و آن را سر آغاز اتفاقی بزرگ می‌دانند. با این حال برخی دیگر معتقدند که حرکات قیمتی مربوط به این به روزرسانی ماه گذشته رخ داده است. از نظر یارلاگادا، اتریوم احتمالا پس از مرج با رشد قیمتی زیادی همراه نشود.

مطلب مفید: امضای آستانه (TSS) چیست ؟ بررسی اهمیت آن در امنیت بلاک چین

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز تلاش خود را برای عبور از مقاومت های 22000 و 22500 دلاری انجام داد. در مقطعی بیت کوین حتی توانست از 22750 دلار و میانگین متحرک 100 ساعته نیز عبور کند اما این حرکت ادامه دار نبود. در نتیجه و پس از تشکیل اوجی در 22768 دلار، قیمت با ریزش همراه شد و شاهد سقوط به زیر سطوح 22000 و 21500 دلاری بودیم. این حرکت ادامه یافت و بیت کوین حمایت 21000 دلاری و میانگین 100 ساعته را نیز از دست داد.

علاوه بر آن، قیمت خط روند صعودی و حمایتی شکل گرفته در سطح 21800 دلاری را نیز رو به پایین شکست تا پس از آن شاهد آزمایش محدوده 20000 دلاری باشیم. در نهایت کف قیمتی در 19921 دلار تشکیل شد و اکنون بیت کوین در حال اصلاح صعودی است. در مسیر صعودی اولین مقاومت بیت کوین 20600 دلار خواهد بود که در نزدیکی سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی قرار دارد.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

پس از آن مقاومت مهم بیت کوین سطح 21350 دلاری است که در نزدیکی سطح 50% فیبوناچی اصلاحی نیز قرار دارد. شکست این محدوده می‌تواند باری دیگر آغاز کننده یک رالی صعودی برای بیت کوین باشد. در صورت رخ دادن چنین سناریویی، هدف اول قیمت 22000 دلار و سپس 22500 دلار خواهد بود.

سقوط بیشتر قیمت

بنابر تحلل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از مقاومت 21350 دلاری ناموفق عمل کند، شاهد ریزش بیشتر خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت بیت کوین محدوده 20000 دلاری خواهد بود. پس از آن حمایت مهم بیت کوین ناحیه 19500 و 19400 دلاری است. باید توجه داشت که شکست این ناحیه می‌تواند منجر به افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 18500 دلار شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان