واکنش مثبت BTC به کف ۲۵۸۰۰ دلاری؛ تحلیل بیت کوین (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و در یک حرکت ناگهانی تا سطح 25800 دلاری سقوط کرد و در پی آن شاهد تشکیل کف جدیدی در دو ماه اخیر بودیم. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این حرکت دوام نداشته و سایه بلند کندل بیانگر آن است که خریداران با ورود در این ناحیه باعث بازگشت قیمت به سطح 26000 دلاری شده‌اند. در پی این حرکت و سایه بلند تشکیل شده در نمودار، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت اکنون به سمت 27000 دلار حرکت کند.

نمودار بیت کوین

تحلیل بیت کوین؛ حفظ 26500 دلار

به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین روز گذشته و پس از برخورد به کف 25800 دلاری با واکنش مثبت و خوبی همراه شد و اکنون در محدوده 26800 دلاری در حال معامله شدن است. ضعف قیمت پس از آغاز آخرین روز معاملاتی وال‌استریت ایجاد شد که در پیان، بیت کوین برای مدتی به زیر میانگین‌های متحرک مهم 100 روزه و 200 هفته‌ای سقوط کرد.

- Advertisement -
نمودار یک ساعته بیت کوین

در روزهای ابتدایی هفته، نوسانات بازار کمی کاهش داشته است و فعالان بازار منتظر جهت‌گیری قیمت به‌واسطه رویدادهای اقتصادی هستند. دن کریپتو، یکی از تحلیلگران مطرح بازار نیز اشاره داشت که کندل روزانه سایه خوبی داشته و در سطح مناسبی بسته شده است. بیت کوین برای ادامه صعود باید سطح 26500 دلاری را حفظ کند. اگر این سطح از دست برود، احتمال سقوط بیشتر می‌شود.

تحلیل دن کریپتو

مایکل ون دی پوپ، یکی دیگر از تحلیلگران مطرح بازار نیز در تحلیل خود از بیت کوین توضیح داد که کندل روزانه با سایه بلند می‌تواند درنهایت به نفع بیت کوین عمل کند. وی نیز مانند دن کریپتو اشاره داشت که سطح 26500 دلاری کف مهم قیمتی است و برای بازگشت بیت کوین به سطوح بالاتر باید شاهد حفظ شدن آن باشیم.

مطلب مفید: هرآنچه باید از آپدیت Dencun اتریوم بدانید!

توییت ون دی پوپ

برخلاف نظر این دو، کریپتو تونی یکی دیگر از تحلیلگران بیت کوین، معتقد است که علیرغم بازگشت و واکنش خوب قیمت به کف 25800 دلاری، برای آنکه شاهد روند بازگشتی باشیم خریداران باید سطح 27300 دلاری را پس بگیرند. وی همچنین اشاره داشت که هنوز در روزهای ابتدایی هفته به سر می‌بریم که نوسان قیمت در آن بسیار کم است.

شکست میانگین 200 هفته‌ای و نقض تئوری صعود

برخلاف نظر تحلیلگران، نگاهی به سفارش‌های معاملاتی در صرافی بایننس و بررسی داده‌های متریال اندیکاتور نشان می‌دهد که وضعیت بازار مناسب نیست. نبود نقدینگی در بازار باعث ایجاد نگرانی در بازار شده است و گروه‌های بزرگ نهنگ‌ها نیز از بازار پرهیز می‌کنند.

متریال اندیکاتور در تحلیل خود از بیت کوین توضیح داد که شاید خنثی‌ترین و بهترین حرکت ممکن در حال حاضر روند تثبیتی در محدوده قیمتی فعلی باشد چرا که به بازار فرصت می‌دهد تا تصمیم خود را برای ادامه توزیع یا تغییر به انباشت بگیرد. علاوه بر آن، روند تثبیتی به حرکت بعدی بیت کوین اعتبار و قدرت بیشتری نیز خواهد بخشید.

سفارش های خرید و فروش

از نظر این پلتفرم تحلیلی، میانگین 200 هفته‌ای مهم‌ترین سطح برای بیت کوین است و با حفظ آن می‌توان همچنان به تئوری صعود بیتشر قیمت امیدوار بود. دیدگاه نزولی بسیار ساده است، اگر شاهد ادامه یافتن کمبود نقدینگی در بازار باشیم و نهنگ‌های بزرگ برای خرید وارد بازار نشوند، شاهد سقوط قیمت بیت کوین خواهیم بود. هر حرکت تزولی به زیر میانگین 200 هفته‌ای، دیدگاه صعودی بیت کوین و حرکت به سمت سطوح بالاتر را نقض و بی‌اعتبار خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان