جهش بیت کوین در پی کاهش نرخ تورم آمریکا؛ تحلیل BTC (۲۴ فروردین ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و پیش از باز شدن بازار سهام وال‌استریت با رالی صعودی و جهش خوبی همراه شد که به نظر می‌رسد دلیل آن داده‌های نرخ تورم آمریکا باشد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که پس از بهتر اعلام شدن داده‌های تورم آمریکا نسبت به پیش‌بینی‌ها، قیمت بیت کوین و طلا با جهش صعودی همراه شدند.

نمودار بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، پس از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده، بیت کوین تا نزدیکی اوج 10 ماهه خود با رشد همراه شد. نوسانات پیش‌بینی‌ شده به‌طور گسترده بلافاصله پس از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه مارس ایجاد شد. این به‌طور کلی با انتظارات مطابقت داشت، چرا که افزایش سالانه نسبت به سال قبل 0.2% کمتر از فرض‌های قبلی بود.

- Advertisement -

بر اساس آمار، نرخ تورم آمریکا برای یک ساله گذشته به 5% رسید که کمترین میزان تورم از ماه مه 2021 تاکنون بوده است. این داده‌ها و کاهش تورم برای خوش‌بینی در بازار و جهش قیمت بیت کوین در کنار طلا و بازار سهام کافی بود. در همین رابطه، یکی از تحلیلگران بازار اشاره داشت که داده‌های تورم آمریکا برای خریداران عالی اعلام شده است.

توییت

علیرغم این جهش صعودی تحلیلگران از سرمایه‌گذاران بیت کوین خواسته‌اند تا محتاطانه رفتار کنند. بسیاری از تحلیلگران، شاخص قیمت مصرف‌کننده را یک کاتالیزور برای حرکات قیمتی جعلی و تنها نوسانی معرفی کرده‌اند. در همین راستا، یکی پلتفرم‌های تحلیلی بازار با نام Skew اشاره داشت که بازار مانند تمامی دفعات قبلی در زمان اعلام نرخ تورم نقدینگی بازار را شکار خواهد کرد.

این پلتفرم در ادامه افزود که به‌طور کلی داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده نشان‌دهنده آرام تر شدن سرعت تورم است اما همچنان در وضعیت تورمی به سر می‌بریم. بنا بر داده‌های Skew احتمالاً یک بار دیگر باید شاهد افزایش تورم باشم. داده‌ها باید شوک افزایش نرخ بهره را تأیید کند تا فدرال رزرو عملاً یک توقف در چرخه افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرد.

باید اشاره داشت که علیرغم کاهش تورم آمریکا به 5%، پیش‌بینی‌ها نسبت به نرخ بهره تغییر چندانی نکرده است و هنوز 65% شانس افزایش نرخ بهره در جلسه فدرال رزرو وجود دارد.

مطلب مفید: تپ روت بیت کوین چیست و به روزرسانی آن چه اهمیتی دارد؟

اعتماد به نفس خریداران

آخرین حرکت قیمت بیت کوین باعث ایجاد اعتماد به نفس میان سرمایه‌گذاران نسبت به بازه زمانی بلندمدت شد و اکنون بسیاری معتقدند که از روند نزولی خارج شده‌ایم. رکت کاپیتال، تحلیلگر مطرح بازار در این باره اشاره داشت که بیت کوین به حرکت تحسین‌برانگیز خود که از 11 آوریل آغاز شده ادامه داده و در حال شکست خط روندهای نزولی است. بر اساس صحبت‌های وی، بیت کوین در حال آزمایش موفق مقاومت‌های بالاتر و تبدیل آن‌ها به سطوح حمایتی است.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در حال بررسی مقاومت ناحیه 30550 دلاری است. نکته مثبت حرکات خریداران نیز آن است که در پی اصلاح‌های قیمتی اجازه ریزش سنگین را نداده و قیمت را در حوالی 30100 دلاری حفظ کرده‌اند. این موضوع بیانگر آن است که خریداران عجله‌ای برای فروش و خروج از بازار ندارند.

نمودار بیت کوین

در همین حین، فروشندگان احتمالاً بدون تلاش و مبارزه تسلیم نخواهند شد. آن‌ها تلاش می‌کنند تا قیمت را به زیر میانگی 20 روزه در 28163 دلار برسانند. این سطح حمایت مهمی برای بیت کوین است و در صورت موفقیت، شاهد ریزش سنگین قیمت تا محدوده 25250 دلاری خواهیم بود.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، اگر قیمت به رالی صعودی خود ادامه دهد یا به حمایت میانگین 20 روزه واکنش نشان دهد، به معنای تقاضای سنگین در سطوح پایین خواهد بود. چنین اتفاقی می‌تواند بیت کوین را آماده رالی صعودی به سمت مقاومت 32500 دلاری کند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان