ثبات بیت کوین در محدوده 19000 دلاری؛ تحلیل و پیش بینی BTC (25 مهر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالثبات بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته قیمت بیت کوین خود را در محدوده 19000 دلاری ثابت نگه داشت تا کندل هفتگی نیز در همین محدوده بسته شود. در همین حین بنابر تحلیل بیت کوین برخی از تحلیلگران اشاره داشتند که نوسانات قیمتی در این ارز کمی عقب افتاده و به زودی شاهد حرکات شدیدی از بیت کوین خواهیم بود.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف و بنابر داده های تریدینگ ویو، قیمت بیت کوین در روزهای گذشته و ابتدای هفته حرکت خاصی انجام نداد و در محدوده 19000 دلاری ثابت ماند. پس از آنکه داده های اقتصادی آمریکا باعث صورت گرفتن چندین حرکت جعلی در نمودار بیت کوین شد، قیمت دوباره به محدوده مذکر بازگشت و در زمان نگارش این مطلب نیز هیچ نشانه ای مبنی بر خروج از این ناحیه نشان نداده است.

- Advertisement -

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار معتقد است که به زودی شاهد یک حرکت غیرقابل پیش بینی در این ارز خواهیم بود. وی در این باره افزود که بحث زمان است و به زودی شاهد یک حرکت نوسانی شدید در بازار پس از ماه‌ها روند ثابت خواهیم بود. ون دی پوپ همچنین اشاره داشت که بسیاری فکر می‌کنند مسیر حرکتی نزولی باشد اما در حال حاضر شانس حرکت صعودی در بازار نیز افزایش داشته است.

داده های اقتصاد کلان که در روزهای اخیر منتشر شد موفق شد باعث یک حرکت صعودی در بیت کوین و ثبت اوج هفتگی نیز شود. در همین راستا، il Capo of Crypto، تحلیلگر مطرح بازار اشاره داشت که در روزهای آتی احتمالا شاهد حرکت قیمت به سمت 21000 دلار و سپس ادامه روند نزولی خواهیم بود.

وی د یک پست توییتری و قبل از بسته شدن کندل هفتگی گفت که تمام بازار در موقعیت یک حرکت صعودی قرار گرفته است. از نظر وی فاز تسلیم شدن و ریزش بیشتر رخ خواهد داد اما ابتدا شاهد رشد قیمت ها خواهیم بود. با تمام این صحبت ها، بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین در محدوده 19000 دلاری باعث شد تا دومین هفته ماه اکتبر که در گذشته همیشه صعودی بوده نیز با ریزش 1.5 درصدی به اتمام برسد. بدین ترتیب شاهد بدترین عملکرد این ماه از سال 2018 تاکنون بوده‌ایم.

در رابطه با آینده بازار کریپتو، بسیاری از فعالان توجه خود را به همبستگی میان بیت کوین و بازار سهام معطوف کرده‌اند. گفتنی است که با حرکت شاخص بورس نزدک به زیر میانگین 200 هفته ای برای اولین بار در 14 سال گذشته، سرمایه گذاران شروع به مقایسه کردن شرایط فعلی با سال 2008 کردند و از احتمال بحران مالی مشابه آن سال صحبت کردند.

نمودار نزدک
نمودار نزدک

نیکولاس مرتن، بنیانگذار کانال یوتیوبی DataDash، در پستی گفت که این میانگین متحرک در دو بازار نزولی سال های 2000 و 2008 نقش کلیدی ایفا کرد. وی در ادامه افزود که بیت کوین و بازار سهام همبستگی زیادی دارند و نکته اصلی آنجاست که این ارز تاکنون چنین شرایطی را تجربه نکرده است. در نتیجه اگر شاهد اتفاقی مانند سال 2008 باشیم، بیت کوین ریزش بسیار بیشتری را تجربه خواهد کرد.

مطلب مفید: تهدیدی برای بیت کوین؛ کامپیوتر کوانتومی موسسه فوجیتسو سال آینده راه اندازی می‌شود

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در روزهای گذشته تلاش خود را برای عبور از مقاومت 19500 دلاری انجام داده اما مقاومت سنگین فروشندگان در 20000 دلار این اجازه را به خریداران نداده است. قیمت به اوج وزانه 19939 دلاری نیز رسید اما پس از آن با ریزش همراه شد و به زیر سطح 50% فیبوناچی اصلاحی رسید.

در حال حاضر قیمت زیر سطح 19400 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته معاممله می‌شود. همچنین قابل توجه است که یک خط روند نزولی با سطح مقاومتی 19250 دلاری در نمودار بیت کوین تشکیل شده است. در مسیر صعودی، بیت کوین باید با مقاومت 19220 دلاری مواجه شود. پس از آن مهم ترین مقاومت 19250 دلار و خط روند نزولی است. شکست این سطح می‌تواند در وهله اول قیمت را به 19500 دلار برساند.

نمودار BTC
نمودار بیت کوین

اصلی ترین مقاومت همچنان در محدوده 20000 دلاری است. شکست و عبور از این محدوده می‌تواند رشد بیت کوین تا سطح 21200 دلاری را به همراه داشته باشد.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 19250 دلار ناموفق عمل کند، شاهد ادامه یافتن روند نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی 19000 دلار خواه بود. پس از آن ناحیه 18900 دلاری نقش حمایتی مهمی را ایفا خواهد کرد چرا که در نزدیکی سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی قرار گرفته است. سقوط به زیر این سطح می‌تواند فشار فروش را افزایش داده و باعث ریزش تا محدوده حمایتی بعدی در سطح 18500 دلاری شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان