رشد قیمت بیت کوین در پی ضعیف شدن شاخص دلار؛ تحلیل BTC (26 مهر 1401)

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته و همزمان با باز شدن بورس وال استریت قیمت بیت کوین و بازار سهام با رشد همراه شدند و بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار به سمت 20000 دلار حرکت کرد. به نقل از کوین تلگراف و بنابر تحلیل بیت کوین، روز 17 اکتبر بیت کوین با حرکت صعودی خود و با رشد 3.5 درصدی به محدوده 19672 دلاری رسید.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

رشد بازار سهام همزمان با کاهش ارزش دلار

حرکت صعودی بیت کوین هم مسیر با سهام رخ داد و شاخص نزدک و S&P 500 نیز روز گذشته با رشد 3.2 و 2.7 درصدی همراه شدند. به نظر می‌رسد دلیل این حرکت داده‌های اقتصادی منتشر شده آمریکا بود که با ریزش همراه شدند. شاخص تولید امپایر استیت روز گذشته و برای ماه اکتبر به 9.1- رسید که نسبت به پیش بینی 4.3- و ماه سپتامبر در 1.5 فاصله بسیار زیادی داشت.

در رابطه با این داده‌ها، فدرال رزرو نیویورک در گزارشی اشاره داشت که فعالیت‌های تولیدی در نیویورک کاهش چشمگیری داشته است. شاخص کلی وضعیت اقتصادی سقوط کرده کرده است. 23% از فعالان و مشارکت کنندگان گزارش داده‌اند که وضعیتشان نسبت به ماه گذشته پیشرفت داشته و 32% از بدتر شدن شرایط صحبت کرده‌اند.

در رابطه با این داده‌های منتشر شده، مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار کریپتو، گفت که نتایج بسیار بدتر از انتظار وی بوده است. ون دی پوپ در ادامه به شرایط شاخص دلار و سود اوراق خزانه داری اشاره کرد و از احتمال رالی در بیت کوین گفت.

در پی انتشار این داده‌ها، شاخص دلار مسیر بازگشتی خود را مانند روزهای گذشته ادامه داد و با ریزش 0.65 درصدی همراه شد. مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ در گزارشی نوشت که ضدتورمی شدن دارایی های ریسکی در سال 2022 و تصمیمات انقباضی فدرال رزرو علیرغم حرکت دنیا به سمت رکود اقتصادی باعث ایجاد شرایط نامطلوبی شده است. در ادامه گزارش وی آمده است:

«کاهش قیمت کالاها ممکن است برای کاهش محدودیت‌های فدرال رزرو و کاهش عرضه پول ضروری باشد. همچنین آرام شدن روند حرکتی نفت خام می‌تواند رشد قیمتی بیت کوین و طلا را به همراه داشته باشد.»

در حالی که بسیاری از تریدرها پیش بینی کرده بودند که یک حرکت صعودی در بازار کریپتو را در بازه زمانی هفتگی در پیش خواهیم داشت، دیگر دیدگاه‌ها حاکی از آن هستند که در بلند مدت ماه‌ها است چیزی برای بیت کوین تغییر نکرده است. پلتفرم تحلیلی گلسنود در گزارشی اشاره داشت که برای بازارهای بیت کوین بسیار غیرمعمول است که در هنگام وجود داده‌های مبنی بر نوسانات شدید، به چنین سطوح پایینی در نوسانات تحقق یافته برسد.

در کنار نموداری از نوسانات تحقق یافته بیت کوین، محققان درباره رسیدن بازار به یک نقطه پیوت بحث کردند. آنها معتقدند که بر اساس مثال‌های تاریخ، سقوط میزان نوسانات به زیر 28% در یک هفته آن هم در بازار نزولی معمولا با یک حرکت قابل توجه قیمتی همراه خواهد شد.

نمودار نوسانات تحقق یافته
نمودار نوسانات تحقق یافته بیت کوین

در پایان، گلسنود اشاره داشت که علیرغم وجود موارد زیادی برای یک حرکت قدرتمند قیمتی مانند رسیدن قراردادهای باز به اوج جدید، در بازارهای آتی جهت گیری قابل تشخیصی از سمت فعالان بازار وجود ندارد. به نظر می‌رسد که به زودی یک حرکت نوسانی بزرگ در بیت کوین را تجربه کنیم چرا که این ارز معمولا مدت زیادی را به صورت خنثی و ثابت حرکت نمی‌کند.

مطلب مفید: بررسی ۵ فاکتور کلیدی که در هفته پیش رو باید برای بیت کوین مدنظر قرار دهید

الگوی نزولی در نمودار بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که روز گذشته قیمت این ارز با رشد 2.2 درصدی همراه شد و به سمت 19700 دلار حرکت کرد. در حال حاضر قیمت نسبت به حمایت 18200 دلاری فاصله گرفته و حتی در صورت بازگشت به این سطح نیز انتظار می‌رود شاهد حمایت خوبی از آن باشیم.

دیدگاه تکنیکالی نشان می‌دهد که خریداران بازار را در اختیار نگرفته‌ و علیرغم حرکت صعودی روز گذشته همچنان از قدرت زیادی برخوردار نیستند. قیمت بیت کوین هنوز در محدوده ثابت 18000 دلاری تا 24000 دلاری در نوسان است . اگر مسیر صعودی ادامه دار شود، خریداران سطح 20000 دلاری را هدف خود قرار خواهند داد. در همین حین، نمودار قیمتی یک الگوی سه گوش نزولی تشکیل داده که نشان دهنده حرکت نزولی برای بیت کوین است.

نمودار روزانه BTC

الگو سه گوش  نزولی
الگو سه گوش نزولی

در زمان نگارش این مطلب قیمت در محدوده 19700 دلاری قرار گرفته است. الگوی سه گوش نزولی در نمودار نشان از برتری فروشندگان دارد. اگر خریداران سریعا بازار را در اختیار نگیرند، سقوط به محدوده 18000 دلاری دور از انتظار نخواهد بود. در سمت صعودی نیز مقاومت اصلی پیش رو سطح 21000 دلاری است که با شکست آن مسیر برای حرکت به سمت سطوح بالاتر هموار خواهد شد.

در همین اما قدرت فروش در بازار ادامه دارد و باعث شده تا احتمال ریزش قیمت به 18000 دلار و سپس کف قیمتی 17400 دلاری زیاد شود. اگر این کف از بین برود، سطوح حمایتی بعدی 16000 و 14000 دلار خواهند بود. با این حال باید اشاره داشت که روز گذشته میزان بیت کوین معامله شده افزایش داشته که نشان از رشد قدرت خریداران در بازار دارد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، قیمت در 24 ساعت گذشته رشد داشته که نشان از افزایش خرید در بازار دارد. اندیکاتور RSI نیز با رشد خود به محدوده میانی رسیده که نشان دهنده تعادلی میان خریداران و فروشندگان است. تقاضای ایجاد شده در روز گذشته قیمت را به بالای میانگین متحرک 20 روزه رساند. با این حال این اندیکاتور نشان می‌دهد که در شرایط فعلی، فروشندگان کنترل بازار را در اختیار دارند.

تحلیل نمودار  بیت کوین
تحلیل نمودار بیت کوین

حرکت صعودی بیت کوین در دیگر اندیکاتورها نیز مشهود بود. دیدگاه تکنیکالی نشان می‌دهد که خریداران فرصت مناسبی برای در کنترل گرفتن بازار و همچنین ادامه دار کردن مسیر صعودی دارند. اندکاتور AO سبز شده که سیگنال خریدی برای بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار محسوب می‌شود. علاوه بر آن، باندهای بولینگر نیز نشان از افزایش نوسانات قیمتی دارند. این باندها به شدت فشرده شده‌اند که نشانه ای از یک حرکت انفجاری برای بیت کوین دارد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان