بیت کوین به سطح ۲۷۰۰۰ دلاری رسید؛ تحلیل BTC (۲۷ اسفند ۱۴۰۱)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و در حالی که بحران بانکی در آمریکا همچنان وجود دارد موفق شد به اوج 9 ماهه خود در محدوده 27000 دلاری برسد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته به محدوده 27025 دلاری رسید و پس از آن روند تثبیتی را آغاز کرد. با این حال از آن زمان تاکنون نیز کمی رشد قیمت را شاهد بوده‌ایم و بیت کوین اکنون در محدوده 27360 دلاری معامله می‌شود.

بحران بانکی و قیمت 27000 دلاری بیت کوین

به گزارش کوین تلگراف، روز گذشته و پس از رسیدن به قله 27000 دلاری، قیمت بیت کوین با اصلاح جزئی به سطح 26500 دلاری رسید اما موفق شد دوباره با رشد همراه شود. برخی تحلیلگران معتقدند که یکی از کاتالیزورهای تاثیرگذار برای رشد قیمت، اقدام فدرال رزرو و تزریق 300 میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد کشور آمریکا برای مقابله با بحران بانکی بوده است.

این حرکت تلاش چند ماهه فدرال رزرو تحت عنوان سیاست سخت‌گیری کمی و کاهش نقدینگی را از بین برد تا مفسران و کارشناسان اشاره داشته باشند که سیاست برعکس و تسهیل کمی آغاز شده است.

اسکات ملکر، تحلیلگر مطرح بازار در این باره اشاره داشت که فدرال رزرو می‌گوید این اقدام تسهیل کم نیست اما اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند. تقریباً نیمی از نقدینگی کاهش‌ یافته در یک سال گذشته را فدرال رزرو تنها در یک هفته از بین برد. در همین حین، بیت کوین نیز حرکت قدرتمند روز گذشته بازار سهام آمریکا را تکرار کرد و با رشد خوبی همراه شد.

یکی از تحلیلگران مطرح بازار نیز با ارائه نمودار بیت کوین اشاره داشت که علیرغم میل بازار سهام به روند خنثی در شرایط فعلی، بیت کوین در تلاش است تا با جهش به سمت سطوح بالاتر حرکت کند. حرکتی که احتمالاً رخ خواهد داد و دیر یا زود شاهد شکسته شدن سطوح مقاومتی خواهیم بود.

تحلیل استاک مانی

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر معروف بازار کریپتو نیز اشاره داشت که بیت کوین برای رشد بیشتر باید بتواند سطح 26000 دلاری را حفظ کند، حفظ این محدوده منجر به رشد تا سطح 28000 و سپس 30000 دلاری خواهد شد. با این حال اگر شاهد اصلاح و ریزش به زیر 26000 دلار باشیم، 25000 دلار می‌تواند نقطه ورود بعدی برای خریداران باشد.

مطلب مفید: فالینگ نایف (Falling Knife) یا چاقوی در حال سقوط در معاملات چیست؟

تحلیل ون دی پوپ

آرتور هیز: در حال تبدیل سهام به ارز دیجیتال هستم

آرتور هیز، مدیرعامل سابق صرافی بیتمکس در آخرین پست وبلاگی خود اظهارنظر جالبی داشت و توضیح داد که با توجه به وضعیت بانک‌ها و همچنین رفتار فدرال رزرو، بیت کوین برخلاف بازار سهام می‌تواند تکیه‌گاه خوبی باشد. وی افزود:

«برای من و سبد دارایی‌هایم، دیگر کاری با معاملات سهام ندارم. هدف چیست؟ من معمولاً سهامی را می‌خرم و نگه می‌دارم، در این بین معاملات زیادی انجام نمی‌دهم. اگر به آنچه نوشتم باور داشته باشم، پس خود را برای عملکرد ضعیف ثبت‌نام می‌کنم.»

هیز در ادامه افزود که اگر موقعیت معاملاتی کوتاه‌مدت خوبی ایجاد شود که بتوان از آن سود کسب کرد باید ورود کرد و پس از کسب سرمایه بیت کوین بیشتری خریداری کرد. وی توضیح داد که این حرکت، کاری است که وی در تلاش است تا انجام دهد در غیر این صورت بیشتر سبد سهام خود نقد خواهد کرد و به سمت بازار کریپتو خواهد رفت.

هیز در پایان اشاره داشت که این احتمال نیز وجود دارد که درباره بیت کوین و روند صعودی آن اشتباه کرده باشد و آماده استراتژی خود را بر اساس اتفاقات پیش رو تنظیم کند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران روز 15 مارس و در کف 24000 دلاری به خرید پرداختند و قیمت را از مقاومت مهم 25250 دلاری عبور دادند تا شاهد تکمیل الگوی سر و شانه برعکس در نمودار روزانه باشیم.

نمودار بیت کوین

در حال حاضر میان سطح فعلی و قیمت 32000 دلاری مقاومت مهمی وجود ندارد و انتظار می‌رود که خریداران ر مدت کوتاهی سطح اشاره شده را فتح کنند. پس از آن و در سطح 32000 دلاری می‌توان انتظار مقاومت قدرتمند فروشندگان را داشت. با این حال اگر خریداران موفق به عبور از این مقاومت شوند، مقاومت بعدی بیت کوین محدوده 35024 دلاری خواهد بود.

جهت صعودی میانگین متحرک 20 روزه در 23298 دلار و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی محدوده اشباع خرید نشان از برتری خریداران دارد.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، اگر فروشندگان موفق شوند کنترل بازار را در اختیار بگیرند، شاهد روند نزولی قدرتمندی در بازار خواهیم بود که قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک خواهد رساند. تا آن زمان، خریداران هر ریزشی را به‌عنوان فرصتی برای خرید در کف قیمتی در نظر خواهند گرفت.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان