top banner adv

بیت کوین از مقاومت 24000 دلاری عبور کرد؛ تحلیل BTC (27 بهمن 1401)

بازدید : 13846

روز گذشته قیمت بیت کوین با حرکت صعودی خود موفق شد پس از دو هفته از سطح مهم 24000 دلاری عبور کند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته قیمت این ارز با رشد 10 درصدی همراه بوده که به نظر نتیجه فروش استقراضی در بازار بوده است. باید اشاره داشت که این رویداد معمولاً با رشد قیمت دارایی همراه است. همچنین قابل‌توجه است که افزایش تقریباً 10 درصدی قیمت، بیشترین میزان رشد روزانه بیت کوین از تاریخ 9 سپتامبر تاکنون بوده است.

نمودار بیت کوین

به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین در روزهای گذشته و به‌طور مقطعی به زیر سطح 21600 دلاری سقوط کرد که ازنظر کارشناسان دلیل آن ترس و اضطراب سرمایه‌گذاران از اتفاقاتی مانند قانون‌گذاری‌های حوزه کریپتو، به‌خصوص هدف قرار دادن استیبل کوین‌ها و رام کردن تورم توسط بانک مرکزی آمریکا بوده است.

بااین‌حال در روزهای گذشته و پس از اعلام نرخ تورم و تغییر روند بیت کوین، به نظر تمامی این نگرانی‌ها محو شده چراکه قیمت بیت کوین با رشد بسیار خوب اکنون در بالای سطح 24000 دلاری و در محدوده 24600 دلاری قرار دارد. داده‌های کوین گلس نشان می‌دهند که در شبانه‌روز گذشته حدود 60 میلیون دلار معاملات فروش لیکوئید شده‌اند.

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل بیت کوین تاریخ 4 بهمن 1400

در کنار قیمت بیت کوین، ارزش سهام شرکت‌های حوزه کریپتو مانند کوین بیس و ماراتون دیجیتال نیز با افزایش 15 درصدی همراه شدند. پس از بیت کوین، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار نیز از قافله عقب نماند و با رشد تقریباً 9 درصدی خود اکنون در محدوده 1690 دلاری معامله می‌شود.

لوکاس اوتومورو (Lucas Outumuro)، مدیر تحقیقاتی شرکت تحلیلی IntoTheBlock اخیراً اشاره داشته است که سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به داده‌های تورم روز سه‌شنبه کمی امیدوار باشند چراکه علیرغم اعلام شدن بر اساس انتظارات، نرخ 6.4 درصدی همچنان در مقیاس سالانه نشان از کاهش تورم دارد.

وی افزود که علیرغم بالاتر بودن داده‌های نسبت به پیش‌بینی‌ها، بازار واکنش مثبتی به این خبر نشان داد و همین موضوع باعث امیدواری و قدرت بخشیدن به رالی صعودی در دارایی‌های ریسکی شده است.

ریاض کری (Riyad Carey)، تحلیلگر شرکت کایکو نیز در اظهارنظری توضیح داد که ممکن است بازار کریپتو نگرانی‌های مربوط به قانون‌گذاری‌ها پیرامون استیبل کوین‌ها ازجمله دلار بایننس را در حرکت اخیر خود جای‌داده باشد. وی اشاره داشت که بازار در پی اخبار BUSD شاهد اضافه شدن کاتالیزورهایی برای حرکت بعدی خود بود اما به نظر این اخبار را به خوبی جذب کرده و به نظر حرکت روز گذشته بیت کوین و بازار، بازتابی به ترس‌ها و اتفاقات مربوط به BUSD بوده است.

بیشتر بخوانید : تحلیل و بررسی بیت کوین از اواخر اردیبهشت تا امروز 13 آذر 1400

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل لایت کوین تاریخ 6 آذر 1400

مطلب مفید: هوش مصنوعی غیرمتمرکز (Decentralized AI) چیست؟

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده 22000 دلاری محدوده حمایتی مهمی ایجاد کرد و سپس با رشد خوبی از این ناحیه همراه شد. در پی رالی صعودی بیت کوین، این ارز در ابتدا مقاومت 23000 دلاری و سپس 24000 دلاری خود را شکست. در این حرکت، بیت کوین تعدادی الگوی ادامه‌دهنده در نمودار یک ساعته و محدوده 22900 دلاری را نیز شکست. در حال حاضر قیمت در بالای سطح 24000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته قرارگرفته است.

بیت کوین در ادامه اوج هفتگی جدیدی را در محدوده 24899 دلاری ثبت کرد و اکنون در حال تثبیت این ناحیه است. باید اشاره داشت که قیمت بیت کوین در بالای سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی قرار دارد و در مسیر صعودی اولین مقاومت پیش روی آن، اوج هفتگی 24800 دلاری است. در صورت عبور از این ناحیه، مقاومت مهم 25000 دلاری را در پیش داریم که شکست آن می‌تواند رالی صعودی بیت کوین را ادامه‌دار کند.

بیشتر بخوانید : تحلیل فاندامنتال رمزارز ها؛ فاکتور های مهم در تحلیل فاندامنتال

تحلیل بیت کوین

درصورتی‌که سناریو اشاره شده رخ دهد، بیت کوین در ابتدا به سمت 25500 دلار حرکت خواهد کرد و پس‌ازآن افزایش قیمت تا مقاومت 26200 دلاری را در پیش خواهیم داشت. انتظار می‌رود که فروشندگان در این محدوده مقاومت سنگینی ایجاد کنند و اجازه رشد بیشتر قیمت را ندهند.

بیشتر بخوانید : سقوط ارزش بازار تحقق‌یافته بیت کوین؛ تحلیل آنچین هفته ۴۹ (۱۷آذر ۱۴۰۱)

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 25000 دلار ناموفق عمل کند، شاهد اصلاح نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی بیت کوین 24350 دلار خواهد بود. اولین حمایت مهم و بزرگ بیت کوین نیز 24000 دلار خواهد بود که در صورت شکست آن، شاهد ریزش تا سطح 50% فیبوناچی خواهیم بود. در این صورت، بیت کوین به سمت ناحیه حمایتی مهم 23000 و 22500 دلاری حرکت خواهد کرد که شکست آن باعث افزایش فشار فروش در کوتاه‌مدت خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x