بیت کوین یک روز تا شکستن رکورد ۱۰ ساله خود فاصله دارد؛ تحلیل BTC (۲۸ دی)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین تنها یک روز با رکورد تاریخی خود در ثبت 15 روز حرکت صعودی و مثبت فاصله دارد. در نوامبر سال 2013، این ارز دیجیتال موفق شد برای اولین بار در تاریخ خود، طولانی‌ترین حرکت صعودی را با 15 روز رشد متوالی ثبت کند. تحلیل بیت کوین بیانگر آن است که قیمت این ارز اکنون 14 روز روند صعودی را پشت سر گذاشته و به اوج 4 ماهه گذشته خود نیز بسیار نزدیک شده است.

به نقل از کوین تلگراف، در صورتی که ک روز دیگر شاهد حرکت صعودی قیمت باشیم، بیت کوین با رکورد خود در سال 2013 برابری خواهد کرد و در صورت ادامه یافتن، رکورد جدیدی در تاریخ این ارز دیجیتال ثبت خواهد شد. قابل‌توجه است که این اتفاق تنها نشانه صعودی برای بیت کوین در بازار نیست و شاخص‌های دیگر برای ارزهایی مانند اتریوم نیز نشانه‌های صعودی از خود نشان داده‌اند.

توییت

اتریوم به 100 میلیون آدرس هولدر نزدیک می‌شود

آدرس‌های اتریومی که حداقل مقدار کمی از این ارز را دارند به‌زودی 100 میلیون را رد خواهد کرد. این داده‌ها بر اساس میزان رشد قابل‌توجه تعداد کیف پول‌های اتریوم به‌دست‌آمده است. روز 16 ژانویه پلتفرم تحلیلی گلسنود اشاره داشت که تعداد کیف پول‌های حاوی اتریوم به اوج 92.5 میلیونی رسیده است.

بر اساس این داده‌ها، اتریوم تنها 7.5 میلیون کیف پول تا رکورد 100 میلیونی فاصله دارد. از سال 2019 تاکنون این شاخص هرساله تقریبا رشدی 20 میلیونی داشته است و اگر همین‌طور ادامه پیدا کند در سه ماه ابتدایی سال جاری به 100 میلیون خواهد رسید. باید اشاره داشت که این شاخص بنیادی اهمیت بالایی برای اتریوم دارد و می‌تواند به رشد قیمت آن در کنار بیت کوین کمک کند.

تعداد اعتبارسنج‌های اتریوم به نیم میلیون رسید

یکی دیگر از شاخص‌های اتریوم که به رشد خود ادامه داده است، تعداد اعتبارسنج‌های این شبکه است. بر اساس داده‌ها، روز 12 ژانویه تعداد اعتبارسنج‌های شبکه از مرز 500 هزار عدد عبور کرد.

اعتبارسنج های اتریوم

این اتفاق در حالی رخ داده که هارد فورک شانگهای اتریوم که برای ماه مارس برنامه‌ریزی‌شده به اعتبارسنج‌ها اجازه خواهد داد تا اتریوم های استیک شده خود برای فرایند اعتبارسنجی را برداشت کنند.

آمریکا بهترین کشور برای پذیرش پرداخت با ارزهای دیجیتال

کشور آمریکا بیشترین پذیرش را میان کشورهای جهان برای پرداخت و خرید توسط ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین دارد. بیش از نیمی از 250 شرکت لیست شده در گزارش Forex Suggest Crypto Acceptance در آمریکا به کاربران اجازه پرداخت از طریق رمز ارزها را داده‌اند.

مطلب مفید: آیا روند صعودی بیت کوین آغاز شده است؟ تحلیل آنچین شماره ۵۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱)

کشورهای پذیرنده ارزهای دیجیتال

در رتبه دوم این لیست انگلستان قرار دارد و پس از آن کانادا در رتبه سوم پذیرش ارزهای دیجیتال است. در رابطه با پذیرش ارزهای دیجیتال و بیت کوین، حوزه تجارت الکترونیکی رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز صنعت توریستی رتبه دوم را در اختیار دارد. همچنین باید اشاره داشت که بزرگ‌ترین شرکت پذیرنده ارزهای دیجیتال در حال حاضر مایکروسافت با ارزش 1.8 تریلیون دلاری است.

سقوط 35 درصدی رپد بیت کوین در شبکه اتریوم

علیرغم اتفاقات رخ داده برای بیت کوین و اتریوم، همه‌چیز در بازار صعودی نبوده است. رپد بیت کوین، یک نسخه از بیت کوین با نسبت 1 به 1 در شبکه اتریوم است که از ماه مه تاکنون عرضه آن سقوط 35 درصدی را ثبت کرده است. گزارشی از گلسنود به‌تازگی اشاره داشت که در ماه مه موجودی رپد بیت کوین در اوج 285 هزار بوده و پس از آن اتفاقاتی مانند سقوط ترا و استیبل کوین آن باعث فاصله گرفتن رپد بیت کوین از اوج خود شده و اکنون در محدوده 183500 توکنی قرار گرفته است.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت روز گذشته تلاش کرد تا از مقاومت 21500 دلاری عبور کند اما سرعت و قدرت لازم برای این حرکت را نداشت. اوجی در محدوده 21679 دلاری شکل گرفت و بیت کوین با اصلاح همراه شد. قیمت در مسیر نزولی سطح 21250 دلاری را شکست و به زیر سطح 23.6% فیبوناچی سقوط کرد.

نمودار بیت کوین

در ادامه حتی شاهد شکسته شدن خط روند صعودی نمودار یک ساعته در محدوده 21100 دلاری نیز بودیم. قیمت همچنان در بالای محدوده 20600 دلاری و میانگین 100 ساعته قرار دارد در صورت یک حرکت صعودی دیگر، ابتدا با مقاومت 21450 دلاری مواجه خواهد شد و پس از آن 21500 دلار را پیش روی خود خواهد دید. در صورت شکست این سطح، بیت کوین به سمت 21800 دلار و سپس 22000 دلار حرکت خواهد کرد.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 21500 دلار ناموفق باشد، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این صورت اولین حمایت محدوده 21100 دلاری و پس از آن سطح 20900 دلار و میانگین 100 ساعته خواهد بود. این میانگین در نزدیکی سطح 61.8% فیبوناچی است و شکست آن می‌تواند قیمت را تا 20500 دلار با ریزش همراه کند. شکست این محدوده بیت کوین را ابتدا به سمت 2000 دلار و سپس 19500 دلار خواهد فرستاد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان