top banner adv

بازگشت بیت کوین به زیر ۳۰۰۰۰ دلار؛ تحلیل BTC (۲۸ فروردین ۱۴۰۲)

بازدید : 6713

قیمت بیت کوین از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون با عملکرد بسیار خوبی همراه بوده و این ارز موفق شده خود را به اوج 31000 دلاری نیز برساند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که علیرغم رالی صعودی اخیر، قیمت به اوج مذکور واکنش نشان داده و با اصلاح همراه شده است. با این حال، نکته مثبت برای خریداران حفظ قیمت در نزدیکی محدوده 30000 دلاری است.

به نقل از کریپتونیوز، در مدت مشابه اتریوم حرکت صعودی بهتری را تجربه کرده است که به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل آن، هارد فورک شاپلا بوده است. با این حال، باید اشاره داشت که اتریوم نیز مانند بیت کوین در چند ماه اخیر رشد خوبی داشته و اکنون در اوج 11 ماه خود و قیمت 2100 دلاری به سر می‌برد.

حفظ سطوح قیمتی علیرغم نظرات منفی فدرال رزرو

علیرغم صحبت‌های منفی مقامات فدرال رزرو در رابطه با مسیر نرخ بهره در ماه‌های آتی، بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین نشانه‌های صعودی از خود نشان داده‌اند. در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار 1.27 تریلیون دلار است که نسبت به روز گذشته با رشد نسبی همراه بوده است.

باید اشاره داشت که صحبت‌های تازه فدرال رزرو برخلاف نظرات قبلی این نهاد در رابطه با کاهش نرخ بهره است. اتفاقی که پیش‌تر باعث جهش بیت کوین شده بود. سرمایه‌گذاران بیت کوین باید توجه داشته باشند که نظرات فدرال رزرو می‌تواند تأثیر زیادی بر مسیر بیت کوین داشته باشد. صحبت‌های مربوط به نرخ بهره باعث شد تا شاخص دلار به کف یک ساله خود واکنش نشان دهد، اتفاقی که برای ارزهای دیجیتال بد تلقی می‌شود.

در یک ماه گذشته و هم‌زمان با سقوط بانک‌های بزرگ آمریکا، بیت کوین به دارایی مورد علاقه سرمایه‌گذاران برای حفظ دارایی‌های خود تبدیل شده بود. در حالی که ترس از بحران مالی کمی کاهش داشته است اما همچنان انتظار رکود اقتصادی در آمریکا از بین نرفته است. اتفاقی که باعث ورود سرمایه زیادی به بیت کوین شده است.

باید گفت که بیت کوین در سال گذشته تأثیر منفی زیادی از نرخ بهره گرفت. با این حال، سال جدید را با بازگشت سریع آغاز کرد که دلیل آن انتظارات از کاهش نرخ بهره بود. اکنون بسیاری انتظار دارند که در سال جاری و در ماه مه شاهد افزایش دوباره نرخ بهره باشیم. تحلیلگران معتقدند که این تصمیم می‌تواند رشد قیمت بیت کوین را با تأخیر همراه کند.

بیشتر بخوانید : تحلیل قیمت بیت کوین 17 تیر: BTC در سطوح پر ریسکی قرار دارد

مقاومت بیت کوین برابر آشفته‌ بازار بانک‌ها

بنا بر صحبت‌های کتی وود، مدیرعامل شرکت آرک اینوست، بیت کوین و اتریوم در برابر فجایع اخیر بخش بانکداری آمریکا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و مانند طلا عمل کرده‌اند. وی معتقد است که در حین بحران اقتصاد کلان و عدم قطعیت در این فضا، دو ارز برتر بازار تبدیل به دارایی‌های ایمنی برای سرمایه‌گذاری شده‌اند. چنین چیزی می‌تواند به معنای افزایش و گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال باشد.

بیشتر بخوانید : 475 میلیون دلار قرارداد آپشن بیت کوین این جمعه منقضی می‌شود؛ تریدرها قیمت را به کدام سمت خواهند برد؟

مطلب مفید: صرافی تریدر جویی (Trader joe) چیست؟ آشنایی با توکن JOE

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال وی چین (VeChain) – آینده وی چین

در همین حین و برخلاف دیدگاه امیدوارانه وود، ری دالیو، مؤسس شرکت بریج واتر کمی نسبت به وضعیت فعلی ارزهای دیجیتال شکاک است. وی مدعی است که بیت کوین نوسانات زیادی دارد و نمی‌توان از آن به‌عنوان یک ارز مرجع استفاده کرد. همچنین از نظر دالیو، بانک‌های مرکزی به همین دلیل است که آن را قبول ندارند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در شبانه‌روز گذشته با اصلاح جزئی 1 درصدی همراه بوده و اکنون در سطح 29850 دلاری قرار دارد. بیت کوین روز را با حرکتی نزولی آغاز کرده و احتمال می‌رود که سقوط آن تا محدوده حمایتی 29750 دلاری ادامه پیدا کند.

در نمودار 4 ساعته، بیت کوین الگوی مثلث متقارن تشکیل داده که انتظار می‌رود سطح پایینی آن مانع از ریزش بیشتر بیت کوین شود. با این حال باید اشاره داشت که شکست این سطح می‌تواند بیت کوین را به محدوده 29190 دلاری برساند.

نمودار بیت کوین

بنا بر تحلیل بیت کوین، اندیکاتورهای RSI و MACD هر دو در ناحیه فروش قرار دارند که از احتمال اصلاح بیشتر خبر می‌دهد. درنتیجه منطقی است که سرمایه‌گذاران صبر کنند و منتظر واکنش قیمت به محدوده 29750 دلاری باشند. از سویی دیگر، اگر شاهد رشد قیمت از سطوح کنونی و عبور از 30250 دلار باشیم، بیت کوین در وهله بعدی می‌تواند به سراغ مقاومت‌های 30250 و سپس 31000 دلاری برود.

بیشتر بخوانید : فدرال رزرو نرخ بهره را 0.5 درصد افزایش داد؛ تحلیل بیت کوین (24 آذر 1401)

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کریپتونیوز است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

بیشتر بخوانید : تحلیل چین لینک 28 آبان 99

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x