بیت کوین در شکستن رکورد ده ساله ناکام ماند + تحلیل  BTC (۲۹ دی)

آنچه می‌خوانید...

روند دو هفته صعود بیت کوین، بالاخره دیروز به پایان رسید و بزرگترین ارز دیجیتال جهان نتوانست رکورد ۱۵ روز افزایش قیمتی که ده سال پیش به ثبت رسانده بود را بشکند. با این حال، براساس تحلیل تکنیکال بیت کوین، در صورت بازگشت قیمت به بالاتر از ۲۱۴۸۰ دلار، صعود تا ۲۵۰۰۰ دلار همچنان محتمل خواهد بود.

به گزارش کوین تلگراف، در حالی که بیت کوین تنها یک کندل سبز رنگ با شکستن رکورد ده ساله خود در نوامبر 2013 فاصله داشت، روز گذشته، کندلی به رنگ قرمز در نمودار روزانه به ثبت رسید و این رکورد همچنان دست نیافتنی باقی ماند.

- Advertisement -

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با ریزشی 2.05 درصدی نسبت به 24 ساعت اخیر، در حوالی 20800 دلار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد دلیل اصلی ریزش قیمت اخیر، اعلامیه اخیر وزارت دادگستری آمریکا باشد. این سازمان روز گذشته در اطلاعیه‌ای از اقدام اجرایی بین‌المللی در حوزه رمزارزها خبر داد؛ اطلاعیه‌ای که باعث ایجاد ترس در میان فعالان بازار رمزارزها شد.

با این حال، کمی بعد، وزارت دادگستری در بیانیه‌ دیگری اعلام کرد علیه یک صرافی ناشناخته با نام Bitzlato مستقر در هنگ کنگ اقدام قانونی خواهد کرد. ظاهرا این صرافی در ارتباط با روسیه بوده است. علاوه بر این، آناتولی لگکودیموف، بنیانگذار این صرافی نیز دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: آیا روند صعودی بیت کوین آغاز شده است؟ تحلیل آنچین شماره ۵۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱)

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین در تاریخ 17 و 18 ژانویه موفق شد از مقاومت سربار 21480 دلاری فراتر برود. با این حال، همانطور که از سایه (wick) بالای کندل‌ها در نمودار زیر مشخص است، خریداران در صعود بیشتر ناتوان ماندند.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه
نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه

حفظ نشدن محدوده 21000 دلاری ممکن است سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت را به فروش ترغیب کند و این احتمالا به اصلاح قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت منجر خواهد شد. اولین حمایت کلیدی در مسیر نزولی در محدوده 19489 دلاری، مطابق با سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی قرار دارد.

در صورتی که قیمت پس از اصلاح‌شدن، مجددا افزایش یابد، می‌توان متوجه خرید در کف خریداران شد. پس از آن خریداران دوباره برای رساندن قیمت به بالاتر از 21480 دلار تلاش خواهند کرد. در صورت تحقق این مهم، احتمالا رشد تا 25000 دلار در گام بعدی وجود خواهد داشت.

با این حال، این پیش‌بینی صعودی در صورتی که اصلاح قیمت تداوم یابد و یا قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه واقع در محدوده 18865 دلاری سقوط کند بی‌اعتبار خواهد شد.

این تحلیل بیت کوین، صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان