بیت کوین در مسیر سقوط ۱۲ درصدی؛ تحلیل BTC (۲۹ فروردین ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و پس از باز شدن بازار سهام وال‌استریت با ریزش همراه شد و در پی لیکوئید شدن معاملات خرید شاهد سقوط قیمت به محدوده 29000 دلاری بودیم. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته در پی سقوط چند درصدی خود به کف 29130 دلاری نیز رسید که پایین‌ترین قیمت آن در چند روز اخیر بوده است.

به نقل از کوین تلگراف، رشد بازار سهام در آسیا نیز موفق نشد مانع از سقوط بیت کوین به سطوح پایین‌تر شود. در حقیقت ریزش این ارز از بسته شدن کندل هفتگی در 16 آوریل آغاز شد. در همین حین، بسیاری از تریدرهایی که بازگشت به محدوده 30000 دلاری را پیش‌بینی کرده بودند از این حرکت تعجب نکردند. بسیاری نیز ابراز امیدواری کردند که با خرید در کف قیمت، بیت کوین به سمت سطوح بالاتر حرکت کند.

- Advertisement -

کریپتو اد، یکی از تحلیلگران مطرح بازار اشاره داشت که بیت کوین به کف قیمتی خود رسیده است. با این حال، تحلیلگرهای دیگر اعتقاد دارند که کف احتمالی و اصلی بیت کوین برای بازگشت دوباره به روند صعودی محدوده 28500 دلاری است.

پلتفرم تحلیلی متریال اندیکاتور نیز اشاره داشت که معاملات خرید بیت کوین در صرافی بایننس تا سطح 28500 دلاری پایین آمده است. با این وجود، باید گفت که برای معاملات خرید و فروش د حال حاضر هیچ خط مستقیم و مشخصی وجود ندارد. این پلتفرم توضیح داد که در سفارش‌های بایننس تنها شاهد تغییر در نقدینگی بوده‌ایم.

سفارش های بایننس

کیث آلن، هم‌بنیانگذار متریال اندیکاتور نیز در یک پست توییتری به اهمیت میانگین 21 روزه در 28860 دلار اشاره داشت و توضیح داد که این سطح می‌تواند حمایت کوتاه‌مدت بیت کوین باشد. از نظر وی، با از دست رفتن این سطح، قیمت به سمت میانگین 200 هفته‌ای در 25860 دلاری حرکت خواهد کرد که بیانگر سقوط 12 درصدی از سطح فعلی خواهد بود.

توییت آلن

علیرغم دیدگاه مثبت کلی، خریداران بیت کوین در زمان نگارش این مطلب با چالش همراه هستند. روز گذشته نزدیک به 29 میلیون دلار معاملات خرید بیت کوین و در کل بازار نزدیک به 67 میلیون دلار لیکوئید شد. بدین ترتیب شاهد یک اصلاح کلی در بازار بودیم. برخی از تحلیلگران معتقدند که بیت کوین به کف خود رسیده اما برای ادامه حرکت صعودی باید هرچه سریع‌تر سطح 29700 دلاری را پس بگیرد.

مطلب مفید: بهترین ابزارهای هوش مصنوعی کدام‌ است؟ معرفی ۱۷ ابزار AI کاربردی

شاخص دلار در حال تشکیل کف دوقلو

پس از باز شدن بازار سهام، S&P 500 و نزدک عملکرد تقریباً خنثی از خود نشان دادند و نسبت به ریزش بیت کوین واکنشی نداشتند. شاخص دلار نیز با رشد همراه شد و پس از واکنش به پایین‌ترین سطح خود در سال به بالای 102 واحد رسید. یکی از تحلیلگران بازار اشاره داشت که نمودار شاخص دلار باید مورد بررسی قرار گیرد. این شاخص در حال تشکیل یکی از تمیزترین الگوهای کف دوقلو است و تکمیل آن به منزله اصلاح بیشتر برای بیت کوین و از بین رفتن وعده بازار صعودی است.

شاخص دلار

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 14 آوریل و پس از واکنش منفی به اوج 31000 دلاری با اصلاح همراه شد. این حرکت به معنای سیو سود خریداران بود اما فروشندگان از فرصت استفاده کرده و با تغییر وضعیت قصد رساندن قیمت به میانگین متحرک 20 روزه در 28937 دلار را دارند.

نمودار بیت کوین

قیمت به سطح اشاره شده نزدیک شد اما شاهد سایه بلند کندل در این ناحیه بودیم. اگر قیمت به میانگین 20 روزه واکنش مثبت نشان دهد، به معنای مثبت ماندن احساسات و خرید در کف از سمت گاوها خواهد بود. در این صورت شاهد تلاش خریداران برای حرکت به سمت مقاومت 32400 دلاری خواهیم بود. این سطح اهمیت زیادی دارد چرا که شکست آن مسیر را برای رالی صعودی تا 40000 دلار هموار می‌کند.

بنا بر تحلیل بیت کوین، این دیدگاه صعودی در صورتی بی‌اعتبار خواهد شد که در کوتاه‌مدت شاهد شکسته شدن حمایت میانگین 20 روزه باشیم. چنین حرکتی باعث افزایش فشار فروش در بازار و حرکت بیت کوین به سمت کف 27800 دلاری و سپس 26500 دلاری خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان