بیت کوین به حفظ محدوده ثابت ادامه می‌دهد؛ تحلیل (3 آبان 1401)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته نیز سطح 19000 دلاری را حفظ کرد و اکنون بیش از یک ماه است که داخل محدوده ثابت 18000 تا 20000 دلاری معامله می‌شود. به نقل از کوین دسک، پیتر برنت، سرمایه گذار مطرح درباره تحلیل بیت کوین گفته است که سرمایه گذاران نباید انتظار تغییرات زیادی را داشته باشند و ممکن است بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار تا 13000 دلار نیز سقوط کند. از نظر وی سرمایه گذاران این ارز دیجیتال خسته هستند.

در حالی صحبت‌های برنت صورت گرفته که بیت کوین در شبانه روز گذشته در محدوده 19300 دلاری معامله شده است و پیش از آن حتی به 19700 دلار نیز رسیده بود. در همین حین، اتریوم، دومین ارز بازار نیز روز گذشته در سطح 1350 دلاری معامله شد. دیگر ارزهای بزرگ نیز با نوسانات بسیار کم قیمتی همراه بودند و تغییرات زیادی را در بازار شاهد نبوده‌ایم. در میان این ارزها، بهترین عملکرد را متیک از خود نشان داد و با رشد 6 درصدی همراه شد.

- Advertisement -

در حال حاضر سرمایه گذاران بیت کوین و به طور کل بازار کریپتو به تلاش‌های فدرال رزرو برای رام کردن تورم چشم دوخته‌اند. بنوا بوسک، مدیر محصولات شرکت GSR Market در مصاحبه‌ای با کوین دسک گفت که اگر نرخ بهره کمتر از مقدار فعلی افزایش یابد، شاهد حرکت قدرتمندی در دارایی‌های ریسکی به سمت بالا خواهیم بود.

فاکتورهای اقتصاد کلان

در بازارهای مالی سنتی، بازار سهام آمریکا برای دومین روز متوالی حرکتی شناور را تجربه کردند. این در حالی است که نشانه‌های ضعیفی وجود دارند که بانک مرکزی آمریکا ممکن است سیاست‌های مالی سختگیراننه خود را از اوایل سال آینده بازگرداند. روز گذشته شاخص‌ داو جونز، S&P 500 و نزدک هر سه با رشد نسبی 1.3، 1.2 و 1 درصدی همراه شدند.

در کامودیتی‌ها نیز نفت خام برنت، مقیاسی برای بازارهای انرژی با رشد کمی همراه بود و اکنون هر بشکه نفت خام بیش از 91 دلار معامله می‌شود. گفتنی است که ارزش نفت نسبت به ابتدای سال با رشد 15 درصدی همراه بوده است. در همین حین طلا و رقیب بیت کوین از دید بسیاری از تحلیلگران با ریزش بسیار کم 0.6 درصدی در سطح 1650 دلاری قرار گرفته است.

در کنار این موارد اشاره شده فصل گزارش درآمدهای شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه تکنولوژی فرا رسیده و گوگل و اپل به زودی باید درامدهای خود را گزارش کنند. هفته گذشته برخی از شرکت‌های بزرگ مانند گلدمن ساکس حامل اخبار خوبی برای جامعه بودند.

مطلب مفید: سختی استخراج بیت کوین افزایش یافت؛ ریزش سنگین درآمد ماینرها

تا زمان اعلام نرخ بهره دو هفته زمان باقی مانده است، تصمیمی که تاثیر بسزایی در حرکت بیت کوین خواهد داشت. با این حال قبل از اعلام این خبر، عصر امروز شاخص اطمینان مصرف کننده ماه اکتبر اعلام خواهد شد که احتمال فراوان با ریزش همراه باشد. در اواسط هفته، ناظران می‌توانند بازار مسکن و سفارشات کالاهای بادوام را نیز بررسی کنند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در بالای مقاومت 19500 دلاری با حرکت خوبی همراه شد اما در عبور از ناحیه 19600 دلاری با مشکل مواجه شد و پس از ثبت اوجی در 19679 دلار شاهد اصلاح قیمت بودیم. اصلاح قیمتی منجر به ریزش بیت کوین به زیر سطوح 19500 و 19400 دلاری شد و بیت کوین حتی به زیر سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی نیز سقوط کرد.

در ادامه و در نزدیکی سطح 19200 دلاری خریداران فعالیت خود را افزایش داده و مانع از سقوط بیشتر شدند. اکنون قیمت بیت کوین در نزدیکی سطح 19200 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته قرار دارد. همچنین باید اشاره داشت که قیمت در بالای سطح 50% فیبوناچی اصلاحی پایدار شده است.

در مسیر صعودی، اولین مقاومت پیش روی بیت کوین سطح 19320 دلاری است. همچنین باید توجه داشت که یک خط روند نزولی با ناحیه مقاومتی در این سطح نیز وجود دارد که اهمیت 19320 دلار را بیشتر کرده است.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

پس از این سطح، مقاومت‌های مهم بیت کوین سطوح 19500 و 19600 دلاری هستند. شکست این سطوح می‌تواند بیت کوین را به 20000 دلار برساند و تثبیت این ناحیه مهم قیمتی نیز قیمت را تا مقاومت 21200 دلاری با رشد همراه خواهد کرد.

سقوط قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین اگر قیمت در عبور از 19500 دلار ناکام بماند، شاهد ادامه دار بودن حرکت نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی 19270 دلار خواهد بود. پس از آن حمایت اصلی بیت کوین 19200 دلار در نزدیکی میانگین 100 ساعته است. شکست این سطح منجر به افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 18800 دلار خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان