بیت کوین محدوده ۱۶۰۰۰ دلاری را حفظ کرد؛ تحلیل BTC (۳ آذر ۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالبیت کوین محدوده...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته و همزمان با باز شدن بورس وال استریت، قیمت بیت کوین به سطح 16500 دلاری رسید و با رشد نسبی خوبی همراه بود. به نقل از کوین تلگراف و بنابر تحلیل بیت کوین، در روزهای اخیر و پس از ثبت کف قیمتی دو ساله، شاهد کاهش نوسانات قیمتی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار بوده‌ایم.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

این حرکت قیمتی باعث شد تا یک روز قبل از تعطیلات روز شکرگذاری و بسته شدن بازارها، تحلیلگران نتوانند حرکت بعدی را به آسانی پیش بینی کنند. در همین حین به نظر می‌رسد تمرکز بیشتر تحلیلگران همچنان بر شرکت DCG و مشکلات نقدینگی در آن است.

- Advertisement -

مشکل نقدینگی در پلتفرم معاملات جنسیس، یکی از زیرمجموعه‌های DCG باعث تحریک بیشتر آن دسته از سرمایه گذارانی شده که به صورت پیش فرض انتظار سقوط بیشتری را برای بیت کوین و آلت کوین‌ها داشتند. علاوه بر آن، نگرانی‌ها پیرامون صندوق سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل نیز در روزهای اخیر افزایش داشته است. این ابزار سرمایه گذاری ارزشی بیش از 10 میلیارد دلار دارد.

روز 22 نوامبر، بری سیلبرت، تحلیلگر معروف و مدیرعامل سابق گری اسکیل در فضای مجازی نامه‌ا خطاب به سهام داران DCG منتشر کرد و سعی کرد روحه آنها را افزایش دهد. متریال اندیکاتور نیز در پستی توییتری در رابطه با وضعیت این شرکت اشاره داشت:

«نمی‌دانیم چگونه گزارش‌های متناقض از وضعیت DCG، جنسیس و گری اسکیل را تفسیر کنیم اما نامه روز گذشته بری سیلبرت می‌تواند تا حدی برای بازار ارزهای دیجیتال امیدوار کننده باشد.»

این پلتفرم در ادامه نیز افزود که اعلامیه‌های مربوط به صندوق بیت کوین گر اسکیل می‌تواند نقش کاتالیزور رای برای نوسانات قیمتی ایفا کند. نموداری از فشار خرید و فروش در صرافی بایننس نیز نشان می‌دهد که فروشندگان در نزدیکی 17000 دلار مقاومت سنگینی را ایجاد کرده‌اند. در مسیر خرید نیز به نظر تنها 15000 دلار و سپس 14000 دلار حمایت مناسبی را برای بیت کوین ایجاد کرده‌اند.

سفارش خرید و فروش بیت کوین در بایننس
سفارش خرید و فروش بیت کوین در بایننس

هیچگاه احساسات بازار به این بدی نبوده است

ویلیام کلمنت درباره وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط صرافی FTX گفت که احساسات سرمایه گذاران در بازار نباید با قدرت نهفته در بیت کوین اشتباه گرفته شود. وی در ادامه افزود که هیچگاه احساسات در بازار به این بدی نبوده است:

«نگرانی درباره هر شرکت متمرکزی در ان صرافی باعث تسلیم شدن، ناامیدی و افسردگی برای سرمایه گذاران شده است. در همین حین اما بیت کوین از نظر بنیادی هیچ تغیری نکرده است. این مطلب را پست می‌کنم تا چند سال دیگر پس از ثبت اوج قیمتی جدید دوباره به آن بازگردم.»

بنابر داده‌های شاخص ترس و طمع، این شاخص همچنان فضا برای ریزش بیشتر دارد. در حال حاضر این اندیکاتور در محدوده 22 قرار گرفته است. باید اشاره داشت که شاخص ترس و طمع هنوز بیش از دو برابر آن چیزی است که به طور تاریخی با کف قیمتی بازار خرسی همراه است.  

پلتفرم تحلیلی سانتیمنت نیز درباره وضعیت بازار اشاره داشت که لغت مرگ در ماه نوامبر درباره پلتفرم‌ها و بازار به میزان زیادی استفاده شده است. چنین نشانه منفی می‌تواند نشان دهنده تسلیم شدن تریدرها باشد. با این حال باید توجه داشت که معمولا در چنین زمانی بازار با بازگشت همراه می‌شود.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده حمایتی 15500 دلاری با رشد خوبی همراه شده است. این ارز در حرکتی صعودی موفق شد مقاومت 16000 دلاری را و سطح 50% فیبوناچی اصلاحی را پشت سر بگذارد. در کنار آن شاهد شکست خط روند نزولی در محدوده 16220 دلاری نیز بودیم.

در حال حاضر قیمت بالای 16400 دلار و میانگین متحرک 100 ساعته و سطح 76.4% فیبوناچی قرار گرفته است. در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین سطح 16800 دلاری و پس از آن 17000 دلار خواهد بود. شکست و تثبیت بالای 17000 دلار می‌تواند در کوتاه مدت آغاز کننده موج بازگشتی باشد.

نمودار 1 ساعته BTC
نمودار 1 ساعته BTC

در این صورت قیمت به سمت 17500 و سپس 18000 دلار حرکت خواهد کرد. باید اشاره داشت که در این حرکت، بیت کوین با مقاومت 17650 در نزدیکی سطح 1.618 فیبوناچی اکستنشن مواجه خواهد شد.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 17000 دلار ناموفق عمل کند، شاهد روند نزولی تازه‌ای در این ارز خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت بیت کوین محدوده 16500 دلاری خواهد بود که خط روند صعود نیز در آن ناحیه قرار گرفته است. پس از آن حمایت 16250 دلاری را در نزدیکی میانگین 100 ساعته داریم. باید اشاره داشت که شکست این سطح فشار فروش را افزایش خواهد داد و بیت کوین به سمت 15500 دلار حرکت خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان