تثبیت قیمت BTC در کانال ۲۶۰۰۰ دلاری؛ تحلیل بیت کوین (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

در روزهای اخیر بازار سهام آمریکا در پی امیدواری سرمایه‌گذاران برای رسیدن دولت آمریکا به توافقی در ارتباط با سقف بدهی‌ها با روند بازگشتی خوبی همراه بود اما روز گذشته و پس از انتشار اخباری مبنی بر توقف این صحبت‌ها، دوباره شاهد اصلاح این بازار و در پی آن قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال بودیم. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز با از دست دادن حمایت 27000 دلاری، روزهای اخیر را در محدوده 26800 دلاری سپری کرده است.

به نقل از کوین تلگراف، حرکت اصلاحی بیت کوین در حالی صورت گرفته است که پس از جلسه روز گذشته فدرال رزرو و سخنرانی جروم پاول مبنی بر احتمال توقف افزایش نرخ بهره، شاخص دلار به روند صعودی سه‌روزه خود پایان داد و حرکت نزولی را آغاز کرد.

وی روز گذشته و در سخنرانی خود در پایتخت آمریکا توضیح داد که فشارها بر سیستم بانکی می‌تواند نیاز به افزایش نرخ بهره توسط این نهاد را محدود کند. باید اشاره داشت که علیرغم تصویر نامشخص از رفتار قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت، اخبار به گوش رسیده دیدگاه صعودی را برای بلندمدت ایجاد کرده‌اند.

در همین راستا، آدام بک، مدیرعامل شرکت بلاک استریم توضیح داد که به‌زودی با هیجان پذیرش گسترده بیت کوین مواجه خواهیم شد. امری که می‌تواند تقاضا را برای این ارز افزایش دهد و قیمت آن را به سطوح بالا برساند. وی اشاره داشت که تعداد خرده فروشان در حال افزایش است و اگر چنین روندی ادامه داشته باشد، احتمالاً در چند سال آینده شاهد این موضوع باشیم که حداقل 10 میلیون نفر حداقل یک بیت کوین را خریده باشند.

از نظر وی، چنین میزان از پذیرش بیت کوین می‌تواند قیمت این ارز را با جهش بزرگی همراه کند و در پی آن شاهد ثبت اوج‌ها قیمتی جدید باشیم. اما در حال حاضر باید دید که در کوتاه‌مدت شاهد چه حرکت و نوساناتی از بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار خواهیم بود.

مطلب مفید: استاندارد BRC-20 بیت کوین چیست؟

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران در روز 17 مه تلاش کردند تا قیمت را به بالای الگوی مثلث متقارن برسانند اما فروشندگان با دفاع سنگین خود مانع از این اتفاق شدند و دوباره قیمت را به زیر الگو بازگرداندند.

نمودار بیت کوین

باید اشاره داشت که قیمت بیت کوین در محدوده حمایت 25250 دلاری تا ناحیه مقاومتی الگوی مثلث با نبرد سنگینی میان خریداران و فروشندگان همراه خواهد بود. جهت نزولی میانگین متحرک 20 روزه در 27590 دلاری و RSI در محدوده منفی به معنای قدرت بیشتر فروشندگان در بازار است. با این حال و علیرغم قدرت بیشتر خرس‌ها در بازار، شکست آن‌ها در رساندن بیت کوین به زیر 26500 دلار به معنای کاهش فشار فروش در سطوح پایین است.

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر خریداران بتوانند قیمت را از مقاومت پیش رو عبور دهند، شاهد رالی صعودی به سمت میانگین 50 روزه در 28412 دلاری خواهیم بود و پس از آن، حرکت به سمت خط مقاومتی را در پیش خواهیم داشت. ادامه حرکت صعودی و شکست الگوی مثلث نیز می‌تواند شرایط را به نفع خریداران تغییر دهد و رالی صعودی را به سمت سطوح بالاتر ادامه‌دار کند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان