سقوط بیت کوین در پی نگرانی از وضعیت اقتصادی؛ تحلیل BTC (۳۱ فروردین ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که بسیاری از تحلیلگران فکر می‌کردند قیمت بیت کوین در مسیر تأیید روند صعودی تازه خود قرارگرفته است، بازار با اصلاح گسترده‌ای همراه شد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته با سقوط سنگین خود، سطح 30000 و 29000 دلاری را از دست داده و اکنون در محدوده 28960 دلاری معامله می‌شود.

به نقل از کوین تلگراف، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که دلیل این حرکت نزولی در بیت کوین و بازار عدم قطعیت در قانون‌گذاری و همچنین نشانه‌هایی مبنی بر ضعف شرایط اقتصاد کلان آمریکا بوده است. علاوه بر آن، تریدرها نگران هستند که اصلاح نزولی ادامه‌دار باشد و شاهد آزمایش مجدد کف‌های قیمتی بازار نزولی باشیم.

- Advertisement -

باید اشاره داشت که علاوه بر بیت کوین، نگرانی مشابهی برای اتریوم نیز وجود دارد. این ارز پس از به‌روزرسانی شاپلا موفق شده بود به اوج 2100 دلاری نیز برسد اما اکنون با اصلاح سنگین روز گذشته خود در محدوده 1950 دلاری معامله می‌شود.

ترس از سرکوب قانون‌گذاری در آمریکا

روز 18 آوریل، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس آمریکا در مقابل کمیته خدمات مالی کنگره قرار گرفت و درباره ارزهای دیجیتال و رویکرد کمیسیون بورس در این حوزه صحبت کرد. در این جلسه، گنسلر از پاسخ مستقیم به کالا یا اوراق بهادار بودن یا نبودن اتریوم طفره رفت. این اتفاق در حالی رخ داد که اعضای کمیته تلاش زیادی کردند تا پاسخ قطعی را از وی دریافت کنند.

توییت کوین تلگراف

از دیگر موارد تاثیرگذار بر سقوط قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال می‌توان به شکایت قانونی کمیسیون بورس علیه صرافی بیت رکس در 17 آوریل نیز اشاره کرد. این نهاد مالی در شکایت خود مدعی شد که بیت رکس در حال فعالیت و انجام عملیات به‌عنوان یک صرافی اوراق بهادار ملی و کارگزاری ثبت نشده است.

گنسلر در پی شکایت از بیت رکس توضیح داد که اگر صنعت ارزهای دیجیتال شانسی برای بقا و موفقیت داشته باشد، قوانین آزمایش شده آن در طی زمان باید از سرمایه‌گذاری عمومی در این فضا محافظت کنند. وی همچنین افزود که پلتفرم‌ها نباید برای سودآوری دست خود را در جیب کاربران کنند و برای پیشبرد کارها باید از سرمایه خود بهره ببرند.

فدرال رزرو و ضعف اقتصاد کلان

علیرغم بحران بانکی و امید به چرخش 180 درجه‌ای، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به نظر قصد دارد با افزایش بیشتر نرخ بهره تورم را کاهش دهد. اعضای فدرال رزرو در کنفرانس خبری ماه گذشته اعلام داشتند که هدف اصلی آن‌ها کاهش تورم و رساندن آن به 2% است. اتفاقی که می‌تواند بر قیمت بیت کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال تأثیر منفی داشته باشد. پاول در این باره توضیح داد:

«ما متعهد هستیم تا تورم را کاهش داده و به 2% برسانیم. کاهش تورم نیاز به یک مدت زمان کاهش رشد و همچنین ضعیف شدن بازار کار دارد. بازگرداندن ثبات قیمتی اهمیت زیادی برای دستیابی به هدف قیمت‌های پایدار و همچنین استخدام حداکثری در بلندمدت دارد.»

باید اشاره داشت که به نظر بازار افزایش نرخ بهره در جلسه بعدی فدرال رزرو را پذیرفته است. این جلسه در تاریخ 3 مه برگزار خواهد شد و برای بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال و بازار سهام اهمیت زیادی خواهد داشت. باید اشاره داشت که بازار سهام و بیت کوین همچنان همبستگی بالایی دارند و تأثیرپذیری یکی از آن‌ها می‌تواند جهت حرکتی دیگری را نیز تغییر دهد.

مطلب مفید: ChainGPT چیست؟ آشنایی با توکن CGPT

در حالی که فدرال رزرو در پی کاهش نرخ تورم است، از سویی نیز باید بحران بانک‌های بزرگ در این کشور دست و پنجه نرم کند. همچنین هنوز این احتمال وجود دارد که در سال جاری شاهد رکود اقتصادی باشیم.

رکود اقتصادی می‌تواند فشار بر دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین را افزایش دهد و قیمت‌ها را به سطوح بسیار پایین‌تری هدایت کند. باید گفت که بر اساس تحلیل‌ها، احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به وضعیت اقتصادی فعلی در سطوح پایین قرارگرفته و آن‌ها انتظار سقوط بیشتر اقتصاد را دارند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که پس از نبرد سنگین خریداران و فروشندگان در محدوده میانگین 20 روزه در 29092 دلار، به نظر فروشندگان پیروز این نبرد بوده چرا که قیمت اکنون در سطح 28960 دلاری قرارگرفته است. اکنون فروشندگان در تلاش هستند تا مانع از تلاش خریداران برای بازگرداندن قیمت شده و بیت کوین را در زیر این ناحیه مهم نگه دارند.

نمودار بیت کوین

اگر قیمت بتواند دوباره میانگین 20 روزه را پس بگیرد، به معنای مثبت ماندن احساسات تریدرها است و آن‌ها از موقعیت فعلی برای خرید در کف بهره می‌برند. در این صورت شاهد تلاش دوباره خریداران برای عبور از مقاومت 31000 و سپس 32000 دلاری خواهیم بود. موفقیت در این حرکت، می‌تواند رالی صعودی تا 40000 دلار را به همراه داشته باشد.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، با توجه به از دست رفتن میانگین 20 روزه به نظر فروشندگان برنامه‌های دیگری دارند. اکنون آن‌ها در تلاش هستند تا با افزایش سرعت سقوط قیمت، بیت کوین را به محدوده 27800 دلاری و سپس کف 26500 دلاری برسانند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان